  • 11. Data: 2015-01-23 23:42:26
    Temat: Re: Ceny modułów WiFi
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Jan 2015 23:25:01 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Tu akurat miałem na myśli W5100. Po prostu rozważałem mocne strony
    > Ethernetu odpowiadając na zarzut, że kiedyś ponoć WiFi nie
    chciałem. ;)

    Powyższe trochę się kłóci z poniższym;)

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-01-24 00:25:27
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 23:42, Marek pisze:

    > Powyższe trochę się kłóci z poniższym;)

    Wcale nie. Czasem nie chodzi o ilość danych, ale o czas reakcji.
    Synchronizując czas przez NTP chciałbym jak najbardziej przyspieszyć
    odpowiedź, a dodatkowe opóźnienie na WiFi w tym nie pomaga. Z drugiej
    strony trudno budować zegar podłączony do kabla ethernetowego, więc
    trzeba pójść na jakimś kompromis. ;)

  • 13. Data: 2015-01-24 06:50:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jan 2015 00:25:27 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    drugiej
    > strony trudno budować zegar podłączony do kabla ethernetowego, więc

    Przecież synchronizacja czasu przez NTP uwzględnia "round trip"
    pakiet więc "szybkość" interfejsu nutę ma znaczenia. Nie opowiadaj,
    że sam czas komunikacji nawet na poziomie sekundy ma jakieś istotne
    znaczenie, szczególnie gdy tę operację najczęściej robi się w tle
    obsługi innych połączeń.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-01-24 13:49:07
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 10:28, Marek pisze:

    > zaszytym tcpip (ethernet,gsm czy właśnie wifi). Testuję teraz sim900,
    > który ma ten sam sposób komunikacji ze stosem

    Hmm... A znalazłeś może jakieś tanie rozwiązanie problemu z utrzymaniem
    karty SIM dla takiego modułu? Myślałem kiedyś o takim prostym systemie,
    który nadzorowałby to, co się dzieje na działce. Można by mierzyć
    warunki pogodowe, do tego umieścić czujnik w drzwiach i PIR-kę wewnątrz
    altanki. Tyle tylko, że inie bardzo uśmiecha mi się comiesięczne
    doładowanie karty kwotą 30 zł tylko po to, żeby przesyłać mniej niż
    kilka kB na dzień...

  • 15. Data: 2015-01-24 14:08:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jan 2015 13:49:07 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Hmm... A znalazłeś może jakieś tanie rozwiązanie problemu z
    utrzymaniem
    > karty SIM dla takiego modułu? Myślałem kiedyś o takim prostym
    systemie,

    Do takich celów są u operatorów abonamenty "telemetria". W play jest
    chyba coś koło 5 pln netto/mies. Wybierasz czy chcesz mieć przez
    internet czy sms. Jeśli internet dostawalo się w tej cenie chyba
    500MB, jeśli sms to 2000 szt.
    Taniej niż taki abonament raczej się nie da.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-01-24 14:18:44
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 24.01.2015 o 13:49, Atlantis pisze:
    > Tyle tylko, że inie bardzo uśmiecha mi się comiesięczne
    > doładowanie karty kwotą 30 zł tylko po to, żeby przesyłać mniej niż
    > kilka kB na dzień...

    Karta telemetryczna chyba (poprawcie) coś koło dychy na miesiąc wychodzi.
    Można kombinować taniej, ale funkcjonalność się zmniejszy,

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2015-01-24 15:11:30
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl>

    Dnia 2015-01-24, o godz. 14:08:38
    Marek <f...@f...com> napisał(a):

> [...]
    > internet czy sms. Jeśli internet dostawalo się w tej cenie chyba
    > 500MB, jeśli sms to 2000 szt.
    > Taniej niż taki abonament raczej się nie da.

    klucz.net na kartę
    GPRS Internet (100 kB) 0,02 PLN * 30 dni = 60 groszy

    --
    http://edudesk.pl - Komputery, sieci, naprawa, strony www, GIS. Toruń.

  • 18. Data: 2015-01-24 15:24:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > przez internet czy sms. Jeśli internet dostawalo się w tej cenie
    > chyba 500MB, jeśli sms to 2000 szt.
    > Taniej niż taki abonament raczej się nie da.

    Virgin Mobile, starter kupiony w "Żabce" za 8 zł, aktywny przez
    rok po doładowaniu za 5 zł, w tym internet przez lejek 32 kbps.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2015-01-24 15:49:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jan 2015 15:11:30 +0100, Maciej Milinkiewicz
    <n...@e...pl> wrote:
    > klucz.net na kartę
    > GPRS Internet (100 kB) 0,02 PLN * 30 dni = 60 groszy

    Gdzie jest haczyk?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-01-24 15:50:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jan 2015 15:24:37 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Virgin Mobile, starter kupiony w "Żabce" za 8 zł, aktywny przez
    > rok po doładowaniu za 5 zł, w tym internet przez lejek 32 kbps.

    Bez miesięcznego doładowania konta ma ważne wychodzące przez rok?

    --
    Marek