  • 51. Data: 2018-03-12 11:31:11
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:949aeeb1-f667-4f80-bdc0-82ee69c607b7@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 18:16:56 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Domyślam się że sprawa się rypła, może na regularnym audycie ktoś był
    >za dociekliwy,

    I cos mu sie zbyt podobne wyniki wydaly ?
    Czy za duzo komputerow - nie wystarczy juz sie podpisac, tylko trzeba
    wydruk z maszyny zalaczyc ?

    >może któryś klient przysłał swojego inspektora nieuwikłanego w
    >lokalne układy,

    I pokazali mu, jak wypelniaja papiery z sufitu ?

    >Może oni wcale sami się nie przyznali, może mleko się rozlało

    W sensie, ze udalo im sie wyprodukowac stal ponizej parametrow ?
    ktos to zbadal, popatrzyl na certyfikat ... i mleko sie wylalo.

    >Zależy jaki klient. Zasadniczno klient wymaga iluś tam lat życia
    >statku.

    I dostaje taka gwarancje, czy 3 lata, a dalej to jak pan zadba ?

    >Poza nielicznymi wyjątkami armatorzy nie mają biur konstrukcyjnych.

    Ale moga byc niezalezne biura.
    Sam nie pracujesz w takim ?

    J.

  • 52. Data: 2018-03-12 18:02:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 Mar 2018 19:12:28 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > Zachód się bawi w jakieś brexity, Trumpy, Donbasy itd. A tym
    > czasem największą firmą pod względem zgłoszonych w
    > niosków patentowych w UE jest Huawei. Ogólnie Chiny zgłaszaj
    > ą więcej wynalazków niż UE, USA, Japonia i Korea razem
    > wzięte. Przegraliśmy wojnę o innowacyjność, czyli

    A jaka wartość merytoryczna tych patentów? Bo być może to zwykły
    trolling i patentowanie przysłowiowego koła...

    --
    Marek

  • 53. Data: 2018-03-13 05:20:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 19:31:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > ktos to zbadal, popatrzyl na certyfikat ... i mleko sie wylalo.

    > I dostaje taka gwarancje, czy 3 lata, a dalej to jak pan zadba ?

    Dżejef, zapomniałeś zapytać jaki kalendarz wisiał na ścianie w tym laboratorium :-)

  • 54. Data: 2018-03-13 05:22:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 02:02:22 UTC+9 użytkownik Marek napisał:

    > A jaka wartość merytoryczna tych patentów? Bo być może to zwykły
    > trolling i patentowanie przysłowiowego koła...

    O właśnie, całe szczęście że zawsze jest jakieś 'być może' i dzięki temu możemy spać
    spokojnie.

  • 55. Data: 2018-03-13 16:52:17
    Od: robot <a...@o...pl>

    Ja oczywiście nie dysponuję odpowiedzią.
    Wrzucam tylko jedną z wielu pogadanek w tym temacie:https://youtu.be/w9hFAlqKmfM
    Może kogoś zainteresuje. Może ktoś zna lepsze i zapoda.

  • 56. Data: 2018-03-14 00:22:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2018 19:12:28 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Zachód się bawi w jakieś brexity, Trumpy, Donbasy itd.
    >A tymczasem największą firmą pod względem zgłoszonych wniosków
    > patentowych w UE jest Huawei.

    A propos - Trump wlasnie zablokowal sprzedaz Qualcomma singapurskiej
    firmie.

    To firma robiaca procesory do telefonow.
    Oficjalnie dlatego, zeby Chinczycy jej nie przejeli

    I teraz jak myslicie:
    -Qualcomm jeszcze dlugo bedzie przodowal i produkowal,
    -Chinczycy szybko przestana kupowac te procesory, bo beda robic
    wlasne,
    -Amerykanie wlasnie stracili 150mld$, a mozna bylo np kupic akcje
    Hujaweja ...

    J.

  • 57. Data: 2018-03-14 02:51:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 08:22:10 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > wlasne,
    > -Amerykanie wlasnie stracili 150mld$, a mozna bylo np kupic akcje

    Równie dobrze właściciele Qualcomma mogli sprzedać akcje, a za zarobione pieniądze po
    drugiej stronie ulicy zbudować drugą taką samą firmę i zatrudnić każdego
    dotychczasowego pracownika który coś w poprzedniej firmie wymyślał. Prawie każdy
    wynalazca jest w stanie się sprężyć i wymyślić coś lepszego bez naruszania swojego
    poprzedniego patentu.

  • 58. Data: 2018-03-14 05:01:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 00:52:17 UTC+9 użytkownik robot napisał:
    > Ja oczywiście nie dysponuję odpowiedzią.
    > Wrzucam tylko jedną z wielu pogadanek w tym temacie:https://youtu.be/w9hFAlqKmfM
    > Może kogoś zainteresuje. Może ktoś zna lepsze i zapoda.

    Ten miły pan potwierdza moje obserwacje: Teraz Chiny same decydują o swoim sukcesie,
    my już im możemy skoczyć. Można się spierać czy bardziej są obecnie zajęci
    doganianiem nas, czy przeganianiem. Myślę że punkt widzenia zależy od punktu
    siedzenia, ale to już tylko nieistotny szczegół.

  • 59. Data: 2018-03-14 11:17:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    > firmie.
    >

    >Równie dobrze właściciele Qualcomma mogli sprzedać akcje,

    No wlasnie nie mogli.
    Raz, ze jakies przepisy, a dwa - jakby zaczeli w ciemno wyprzedawac,
    to pewnie by spadly na pysk.

> [...]
    >Prawie każdy wynalazca jest w stanie się sprężyć i wymyślić coś
    >lepszego bez naruszania swojego poprzedniego patentu.

    No to rownie dobrze ci chetni z Singapuru moga kupic budynek w poblizu
    i zaproponowac pracownikom Q wieksze pensje.

    J.

  • 60. Data: 2018-03-16 14:48:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Mar 2018 21:22:32 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > O właśnie, całe szczęście że zawsze jest jaki
    > eś 'być może' i dzięki temu możemy spać spoko
    > jnie.

    Mógłbyś rozwinąć? Swego czasu interesowałem się analizą patentu
    Phillipsa zarejestrowanego w pl blokującego swobodny import m.in.
    odtwarzaczy MP3 (sprawą głośnej licencji sisvel). Ponieważ kompresja
    psychoakustyczna jest algorytmem i tego w pl nie mogli opatentować
    więc wymyślili i opatentowali fikcyjno-wirtualne urządzenie robiące
    za koder. Oczywiście całość było niczym innym niż zwykłym trolingiem
    by obejść niemożność opatentowania algorytmu.
    Stąd to "być może" jest tutaj kluczowe.

    --
    Marek