  • 11. Data: 2014-04-16 12:43:35
    Temat: Re: Co zamiast P5K/E8400
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 16.04.2014 10:36, Chris pisze:

    > Albo
    > http://www.asrock.com/mb/AMD/Fatal1ty%20990FX%20Kill
    er/?cat=Specifications
    > Solidna płyta i zero problemów w razie reklamcji/uszkodzenia/padu płyty

    Jeszcze zależy, u którego resellera reklamujesz ;P

    > Asrock obsługuje do 64GB Ram.

    Fordy potrafią rozpędzić się do 500km/h... Może wypadałoby napisać, jaki
    chipset, jaka platforma? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że każdy
    Asrock ;P

  • 12. Data: 2014-04-16 13:19:26
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    er/?cat=Specification
    > Jeszcze zależy, u którego resellera reklamujesz ;P

    Prosta zasada przy obu producentach ,.. Asus = serwis w PL i naprawiają
    (ROTFL) a Asrock = serwis China więc 100% wymiana przy potwierdzonej
    usterce.

    > Fordy potrafią rozpędzić się do 500km/h... Może wypadałoby napisać, jaki
    > chipset, jaka platforma? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że każdy
    > Asrock ;P

    Dla tego podałem wcześniej link do konkretnego modelu płyty ..

    Ale jak by co podam jeszcze raz:

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2014-04-16 14:07:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wirtualnych maszynach plus doszło kilka nowych funkcji) i wybrałem ASUS
    > Sabertooth pod AMD i 8-rdzeniowy procesor.

    Podkręcałeś CPU? Ja na 8320 się męczę. :(

  • 14. Data: 2014-04-17 07:59:13
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Maciek Babcia Dobosz pisze:
    > Nie zamieniam w serwer - tych mam szafę półtorej szafy 42U ;-)
    > Do szumienia wentylatorów w stacji roboczej idzie przywyknąć -
    > totalna cisza nie jest tu najważniejsza. Ciszę to ja potrzebuję w domu
    > i dlatego tam jest całkowicie pasywny sprzęt.

    U mnie office=home (jeden pokój) :) / :( Mnie drażni szum wyjącego
    laptopa (+piszczenie dławików) w beznadziejnie zaprojektowanej stacji
    dokującej. Dlatego muszę sobie głośno puszczać muzykę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2014-04-17 08:44:15
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 16.04.2014 13:19, Chris pisze:

> [...]
    >
    > Prosta zasada przy obu producentach ,.. Asus = serwis w PL i naprawiają
    > (ROTFL) a Asrock = serwis China więc 100% wymiana przy potwierdzonej

    Hmmm... Mojego Asrocka A. trzymał ponad m-c. Teraz już wiem, dlaczego
    tak długo trwała cała procedura. Prawdopodobnie poszło to do Chin, bo
    nie wierzę, by tak długo to trzymali w PL.
    Acz fakt, zwrócono kasę. Szkoda, że przy okazji procka nie siekło, bo
    bym wymienił MB i CPU na 1150 ;)

    > Dla tego podałem wcześniej link do konkretnego modelu płyty ..
    >
    > Ale jak by co podam jeszcze raz:
    > http://www.asrock.com/mb/AMD/Fatal1ty%20990FX%20Kill
    er/?cat=Specification

    Zakup RAM będzie kosztowny... ;) Ale jak takie potrzeby, to kasa się nie
    liczy ;)

    Gdybym już inwestował w taki domowy serwer, to zdecydowanie wybrałbym
    coś serwerowego. Ciutkę droższe, ale bez takich ograniczeń jak
    "domówki". I bez zbędnych dupereli, które zamiast pomagać, bywają
    upierdliwe.

    Wracając jeszcze do Asrocka, śmieszą mnie te "złote" kondensatory :D

  • 16. Data: 2014-04-17 08:45:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-17, o godz. 07:59:13
    Piotr Rezmer <p...@b...pl> napisał(a):

    > U mnie office=home (jeden pokój) :) / :( Mnie drażni szum wyjącego
    > laptopa (+piszczenie dławików) w beznadziejnie zaprojektowanej stacji
    > dokującej. Dlatego muszę sobie głośno puszczać muzykę.

    No ja akurat mam tak że dom kilkanaście kilometrów od pracy. ;-)

    W domu o ile to możliwe od dłuższego czasu staram się nie korzystać z
    komputera jeśli nie robię czegoś hobbystycznie. Ewentualnie gdy coś
    muszę robić awaryjnie to wtedy pracuję czasami z domu. Dlatego głównym
    komputerem w tej chwili zrobił się ultrabook bo wygodnie, lekko,
    długo na baterii i pod ręką. U mnie i tak specyficznie bo jak pracuję
    to zwykle zdalnie na maszynie w pracy. Do grania (rzadkiego) czy
    cięższej i dłuższej pracy mam w domu stacjonarkę (i7, 32GB RAM,
    porządna grafika, SSD+2x2TB w RAID1). Do tego NAS QNPA-a gdzie leży
    większość rzeczy których potrzebuję do pracy czy multimediów. NAS sobie
    stoi w szafie w przedpokoju więc go nie słychać. Z powodów hobby mam
    też serwerek pod Debianem na antresoli w sypialni (bo tam akurat było
    kiedyś łącze netowe i AP nie chciało mi się zmieniać. Tyle że to jest
    całkowici pasywne na płycie mikroITX z Atomem. Bez wiatraków z systemem
    i danymi na 64GB SSD. I jest cisza.

    No ale pytałem o komputer do pracy - jak pisałem cisza nie jest tu
    priorytetem. Najważniejsza jest stabilna praca i brak problemów we
    współpracy z Linuxem.

    Zdrówko

  • 17. Data: 2014-04-17 09:15:33
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Hmmm... Mojego Asrocka A. trzymał ponad m-c. Teraz już wiem, dlaczego
    > tak długo trwała cała procedura. Prawdopodobnie poszło to do Chin, bo
    > nie wierzę, by tak długo to trzymali w PL.

    Podaj S/N RMA REW Firma (data reklamacji) bo jeśli nie było to spalone to
    A.... rozlicza to w 5 dni.
    Jak chesz może być na PRV @ podam na prv .. :)

    er/?cat=Specification
    > Zakup RAM będzie kosztowny... ;) Ale jak takie potrzeby, to kasa się nie
    > liczy ;)

    Zależy do czego używasz, często jeden projekt potrafi odzyskać włożoną kasę
    w sprzęt .. :) o ile nie jesteś studentem i nie robisz mega projektów za 100
    zł byle było na pizze i piwo do tego .. :)

> [...]
    > coś serwerowego. Ciutkę droższe, ale bez takich ograniczeń jak
    > "domówki". I bez zbędnych dupereli, które zamiast pomagać, bywają

    Zależy co to ma być za serwer i do czego .. mi wystarczył prosty tak żeby
    stał na nim SQL. Apache + coś tam jeszcze i działa to na jakimś starociu z
    Q6600 ale do render farmy były kupione tanie płyty Intela z mocnym prockiem,
    8/16GB RAM i najtańszy dysk na system, gdyby nie koniec gwarancji to by
    chodziły do dziś :) teraz 90% tego już zbędne więc poszły na KOR a to co
    zopstało wymienione na Asrocki i śmiga bez problemu już od paru lat.

    > Wracając jeszcze do Asrocka, śmieszą mnie te "złote" kondensatory :D

    Ważne że działa :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 18. Data: 2014-04-18 09:15:29
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 17.04.2014 09:15, Chris pisze:

    > Podaj S/N RMA REW Firma (data reklamacji) bo jeśli nie było to spalone
    > to A.... rozlicza to w 5 dni.
    > Jak chesz może być na PRV @ podam na prv .. :)

    Nie ma spiny... Ważne, że był zwrot kasy, na co nawet nie liczyłem.
    Myślałem, że odeślą. Trzeba przyznać, że zachowali się b. OK.

    Ciekawe, jak teraz zastosują się do KOZUMI... Bo były to routery
    wylicytowane na aukcji i 2-3 z nich szlag trafił ot tak sobie.

    A w ogóle, to te aukcje jeszcze będą, czy już do zaorania? Bo
    wystarczyłoby kilka linijek w kodzie poprawić, żeby działało to znośnie
    i byłaby to fajna okazja dla A. na pozbycie się szrotu. Choć przepłacać
    też tam się zdarzyło ;)

    > Zależy do czego używasz, często jeden projekt potrafi odzyskać włożoną
    > kasę w sprzęt .. :) o ile nie jesteś studentem i nie robisz mega
    > projektów za 100 zł byle było na pizze i piwo do tego .. :)

    Tak, zgadzam się.

> [...]
    > gwarancji to by chodziły do dziś :) teraz 90% tego już zbędne więc
    > poszły na KOR a to co zopstało wymienione na Asrocki i śmiga bez

    Tak, ale do wirtualizacji jak w temacie, już Ci taki prosty nie
    wystarczy. Zależy też jeszcze jaki HV, bo jak vSphere, to jest baaaardzo
    kapryśny odnośnie sprzętu. I taki sprzęt do gier, który ma wszystko i
    jeszcze więcej i tak może nie być wspierany przez esx. Choćby k.
    sieciowa (a ta w tej w/w płycie, wątpię by była wykryta, bo nawet
    niektóre Intele i Broadcomy wg VmWare już są passe), na które produkty
    Vmware mają hopla i co build to trzeba albo wymieniać sieciówkę, albo
    rzeźbić sterowniki.
    Podobnie z kontrolerami dysków.

    Posiadając serwerówkę, mamy o tyle lepiej, że są dłużej wspierane przez
    różne systemy. I w ogóle mają jakieś wsparcie, czego nie da się
    powiedzieć o sprzęcie SOHO.

    > Ważne że działa :)

    Z tym jest różnie. Klientowi niedawno padł Asrock i nie wiadomo,czy to
    płyta, czy procek. Po prostu płyta/bios nie wykrywa GPU z procka. Trzeba
    było dołożyć zewnętrzną grafikę, by móc pracować. Wolałbym zwykłe
    kondziołki, bez wodotrysków, tylko żeby było to stabilne. Swego czasu
    GigaByte robił mega stabilne płyty. Nie wiem, jak obecnie, ale
    dziesięcioletnia VT600 wciąż działa i chodziła 24h/dobę, a goldcapsów
    nie miała, tylko zwykłe najzwyklejsze, które przez ten czas potrafiły
    lekko "przytyć".

    Poza tym, w Asrockach wkurza mnie boczne zamontowanie gniazd SATA.
    Trzeba mieć wielką budę, żeby jako tako komfortowo wcisnąć wtyczkę.
    Jak ma się ciasną, to już przy montażu warto po prostu podłączyć kable,
    bo jeśli nie, to później trzeba rozbierać pół blaszaka, by do tych
    gniazdek się dostać. Przy jednym/dwóch dyskach da się przeżyć. Przy
    większej ilości bywa to irytujące.

    Podobnie brak w specyfikacji, że np. kontroler SATA, to częściowo Intel,
    a częściowo AsMedia albo jeszcze inny wynalazek. Da się z tym żyć,
    aczkolwiek bywa wkurzające.

    Fajny jest za to Dr.Debug i szkoda, że nie we wszystkich płytach to
    montują :)

    Ogólnie zgadzam się, że Asrock nie jest zły, acz nie jest też tani...

  • 19. Data: 2014-04-18 11:12:17
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Nie ma spiny... Ważne, że był zwrot kasy, na co nawet nie liczyłem.
    > Myślałem, że odeślą. Trzeba przyznać, że zachowali się b. OK.

    Z czystej ciekawości :)

    > Ciekawe, jak teraz zastosują się do KOZUMI... Bo były to routery
    > wylicytowane na aukcji i 2-3 z nich szlag trafił ot tak sobie.

    Jak nie jest Test OK to kaska albo nówka sztuka ale na 99% kaska.

> [...]
    > wystarczyłoby kilka linijek w kodzie poprawić, żeby działało to znośnie
    > i byłaby to fajna okazja dla A. na pozbycie się szrotu. Choć przepłacać

    Mi jakoś nigdy to nie podchodziło :)

> [...]
    > było dołożyć zewnętrzną grafikę, by móc pracować. Wolałbym zwykłe
    > kondziołki, bez wodotrysków, tylko żeby było to stabilne.

    Nie wiem, może mamy fart albo wybieramy sprawdzone modele bo 90% A.. jedzie
    na Asrocku i nikt nie narzeka :)

> [...]
    > dziesięcioletnia VT600 wciąż działa i chodziła 24h/dobę, a goldcapsów
    > nie miała, tylko zwykłe najzwyklejsze, które przez ten czas potrafiły

    To mam inne doświadczenia z tym :) GB to mega niestabilna lokata :)

> [...]
    > bo jeśli nie, to później trzeba rozbierać pół blaszaka, by do tych
    > gniazdek się dostać. Przy jednym/dwóch dyskach da się przeżyć. Przy

    Bo kupuje się dobrą płytę i kable idą pod blachą bo koszyka z dyskami :)
    ale to już temat rzeka .. wiadomo że 99.9% ludzi bierze budę dla tego że
    tania i ładną ma czołówkę :)

    > Podobnie brak w specyfikacji, że np. kontroler SATA, to częściowo Intel,
    > a częściowo AsMedia albo jeszcze inny wynalazek. Da się z tym żyć,
    > aczkolwiek bywa wkurzające.

    Teraz to co drugi producent tak ma że miesza, ja w laptopie instaluję do
    muzyki soft Crative Cinema choć układ to Realtec jakoś pomieszany z Creative
    ... HGW o co tam chodz, ważne że działa :)

    > Fajny jest za to Dr.Debug i szkoda, że nie we wszystkich płytach to
    > montują :)
    > Ogólnie zgadzam się, że Asrock nie jest zły, acz nie jest też tani...

    Każdy ma prawo wyboru i to jest dobre choć ja z doświadczenia Asusa i GB bym
    kijem nie tykał :) Gdzie jest ABIT Fatality :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 20. Data: 2014-04-18 12:50:56
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 18/04/2014 08:15, Jaskiniowiec wrote:

    > Ogólnie zgadzam się, że Asrock nie jest zły, acz nie jest też tani...

    Jezeli szukasz czegos pos ESXi to Asrock to jedna potwierdzona plyta
    glowna, nie serwerowa, ktora bedzie wspolpracowac z 64bitowymi systemami
    (Obsluguje vt-x).
    Ktory konkretnie model (z najnowszych) musialbys na bierzaco pogooglac.
    To co ja znalazlem w chwili kupowania, bylo troche przestarzale wiec
    wybralem nowszy model. Poki co pracuje na Vmware 10 wiec nie moge
    potwierdzic. Mam zamiar ktoregos dnia zrobic taka piramide, esxi na vmware
    i na tym esxi jakies 64bitowe systemy, zobaczymy czy zadziala.