  • 21. Data: 2019-10-01 18:30:15
    Temat: Re: Coś dla wrażliwych na fale em
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Tylko tak:
    > -nie ma wyswietlacza, wiec nie bedziesz wiedzial co autoryzujesz.
    > przelew 20zl za telefon, czy 200k na konto hackera,

    Przecież to jest MULTIfactor Authentication, a nie zastępnik.
    Dobezpiecza, a nie zabezpiecza. A teraz skąd wiesz, co autoryzujesz?
    Nic się nie zmieni.

    > -co z telefonami bez NFC ? Na nich nie bede mogl skorzystac, bo nie
    > podlacze ?

    Jak będziesz nosił kabelek USB w kieszeni, to podłączysz.

    > -ma to jakis przycisk ?

    Ma. To złote pole z logo to właśnie ten przycisk.

    > -da sie wgrac klucze do roznych systemow?

    Tam się nic nie wgrywa. To potwierdza *swoją* tożsamość jednym z kilku
    wspieranych protokołów challenge-response. Nie Twoją.

    > Male to, ale jakbym mial do
    > kazdego banku jeden, to breloczek puchnie :-)

    Breloczkiem dobezpieczasz LastPass, a w LastPass trzymasz hasła do
    innych systemów. Oraz swoje konto poczty, bo to jest dla Ciebie miejsce
    krytyczne. Mając dostęp do Twojego konta e-mail mogę potwierdzać
    polecenie zmiany hasła w innych systemach, więc Twoje bezpieczeństwo
    jest dokładnie takie, jak Twojego e-maila. Do Gmaila i Protona ten
    kluczyk się da podłączyć.

    > -jest to jakos zabezpieczone przed kradzieza ? Chyba nie, to druga czesc
    > autoryzacji musi zabezpieczac ...

    To jest właśnie literka M w MFA. Musisz mieć np. hasło *oraz* ten
    kluczyk. Osobno są bezwartościowe.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2019-10-01 18:59:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Przecież to jest MULTIfactor Authentication, a nie zastępnik.
    >Dobezpiecza, a nie zabezpiecza. A teraz skąd wiesz, co autoryzujesz?
    >Nic się nie zmieni.

    Teraz przychodzi SMS-sem co autoryzuje ...

    >Jak będziesz nosił kabelek USB w kieszeni, to podłączysz.

    Ulatwienie to to nie jest ... ale miejmy nadzieje, ze dziala :-)

    >Ma. To złote pole z logo to właśnie ten przycisk.

    >Tam się nic nie wgrywa. To potwierdza *swoją* tożsamość jednym z
    >kilku
    >wspieranych protokołów challenge-response. Nie Twoją.

    To musialyby sie banki zdecydowac akurat na to.
    No i producent musialby zadbac, zeby tego nikt nie zlamal ...

    >Breloczkiem dobezpieczasz LastPass, a w LastPass trzymasz hasła do
    >innych systemów.

    Ale to chyba nie beda zmienne ?

> [...]
    >polecenie zmiany hasła w innych systemach, więc Twoje bezpieczeństwo
    >jest dokładnie takie, jak Twojego e-maila. Do Gmaila i Protona ten

    No chyba, ze bank uzna poczte za zbyt niebezpieczna.
    Bo w sumie czemu uznac za bezpieczna ...

    >To jest właśnie literka M w MFA. Musisz mieć np. hasło *oraz* ten
    >kluczyk. Osobno są bezwartościowe.

    Ale haslo podejrze a kluczyk ukradne ... no dobra - to juz ogranicza
    ilosc hackerow ktorzy moga to zrobic ...

    J.

  • 23. Data: 2019-10-01 19:22:31
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Teraz przychodzi SMS-sem co autoryzuje ...

    I dalej będzie przychodzić. :-)

    > Ulatwienie to to nie jest ... ale miejmy nadzieje, ze dziala :-)

    Owszem, to jest koszt znacznego podniesienia poziomu bezpieczeństwa.

    > To musialyby sie banki zdecydowac akurat na to.
    > No i producent musialby zadbac, zeby tego nikt nie zlamal ...

    Złamać się tego w praktycznym rozumieniu nie da. Sklonować też nie.
    No chyba, że zadarłeś z NSA, ale wtedy to i tak jest najmniejszy z
    Twoich problemów. :-)

    > Ale to chyba nie beda zmienne ?

    Hasła w LastPass możesz (i powinieneś) mieć losowe i unikatowe dla
    każdego portalu/serwisu. Nawet ja nie znam swoich. :-)
    Znam tylko hasło do googla i do LastPassa. Oba dobezpieczyłem kluczykiem.

    > No chyba, ze bank uzna poczte za zbyt niebezpieczna.
    > Bo w sumie czemu uznac za bezpieczna ...

    Musi istnieć jakiś sposób komunikacji z klientem, choćby
    celem potwierdzenia, że to on zmienia hasło. Czy akurat ma to być e-mail
    -- a czemu nie, jeden pies. Tak czy inaczej ten kanał to jest Twój
    główny zasób do ochrony, bo dzięki niemu rozbezpieczysz/przejmiesz
    pozostałe.

    > Ale haslo podejrze a kluczyk ukradne ... no dobra - to juz ogranicza
    > ilosc hackerow ktorzy moga to zrobic ...

    I widzi babcia. :-)

    Na początku musisz sobie stworzyć model zagrożenia, przed którym się
    bronisz. Inaczej będzie przed ruskim hackerem, któremu płacą od tysiąca
    przejętych skrzynek, inaczej gdy jesteś celem szpiegostwa przemysłowego,
    inaczej, gdy zadzierasz z państwem i jego służbami. Jeśli będziesz HVT
    (High Value Target), to nikt raczej nie będzie się bawił w atak na
    Twoją infrastrukturę. W zależności od źródeł, 80-85% skutecznych ataków
    jest na białko. Podstawi Ci się cycatą blondynę or compatible i
    podbijesz statystykę. W wersji soft pewnego słonecznego dnia znajdziesz
    na chodniku ładny pendrive i pobiegniesz sprawdzić, co na nim jest... :-)

    Ale na dzieciarnię z nadmiarem wolnego czasu to spokojnie wystarczy.
    Oni chcą tysiąca *dowolnych* kont, a nie Ciebie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2019-10-01 19:29:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >I dalej będzie przychodzić. :-)

    No to juz trzecia autoryzacja ... wiec po co przeplacac :-)

    >Złamać się tego w praktycznym rozumieniu nie da. Sklonować też nie.
    >No chyba, że zadarłeś z NSA, ale wtedy to i tak jest najmniejszy z
    >Twoich problemów. :-)

    Albo producent popelnil jakis blad i sie zlamie latwo.

    >Hasła w LastPass możesz (i powinieneś) mieć losowe i unikatowe dla
    >każdego portalu/serwisu. Nawet ja nie znam swoich. :-)

    Ale stale są ?
    To raz ktos podejrzy/podslucha i bedzie znal.

    >Musi istnieć jakiś sposób komunikacji z klientem, choćby
    >celem potwierdzenia, że to on zmienia hasło. Czy akurat ma to być
    >e-mail -- a czemu nie, jeden pies.

    A moze sms ?
    Bo uznac e-mail za bezpieczny ... moze po dobezpieczeniu PGP...

    >I widzi babcia. :-)

    >Na początku musisz sobie stworzyć model zagrożenia, przed którym się

    Wszystkie :-)

> [...]

    >Ale na dzieciarnię z nadmiarem wolnego czasu to spokojnie wystarczy.
    >Oni chcą tysiąca *dowolnych* kont, a nie Ciebie.

    Ale potem ta dzieciarnia idzie do pracy i pracuje u bogatego szefa.
    Albo np w klubie fitness..

    J.

  • 25. Data: 2019-10-01 20:14:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 Oct 2019 14:59:44 +0200, RadoslawF <u...@d...invalid>
    wrote:
    > Na pewno Polski?
    > Tworzy go firma amerykańska.

    Amerykański oddział Polskiej spółki. Taki jest wymóg Kickstartera.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2019-10-01 20:19:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > No to juz trzecia autoryzacja ... wiec po co przeplacac :-)

    W tym przypadku masz rację. SMS to też dobra realizacja MFA.

    > Albo producent popelnil jakis blad i sie zlamie latwo.

    Nawet jeśli, to bez fizycznego dostępu do klucza nie poszalejesz.

    > Ale stale są ?
    > To raz ktos podejrzy/podslucha i bedzie znal.

    Zawsze są stałe. Czynnik zmienny wprowadza SMS albo inny token lub
    klucz. Nie wszystkie moje zasoby są równocenne, a wszystkich haseł nie
    podsłuchasz.

    > A moze sms ?

    Te cenniejsze portale przesyłają kod jednorazowy SMS.

    > Bo uznac e-mail za bezpieczny ... moze po dobezpieczeniu PGP...

    Niemniej tak się na świecie utarło, co zrobisz. W praktyce całość się
    sprowadza do tego, by się głupio nie podłożyć. Uciekanie przed
    niedźwiedziem nie polega na tym, by być najszybszym biegaczem w grupie.
    Wystarczy nie być najwolniejszym.

    > Wszystkie :-)

    No to Ty niezły kozak jesteś.

    > Ale potem ta dzieciarnia idzie do pracy i pracuje u bogatego szefa.
    > Albo np w klubie fitness..

    Err.. Chewbacca defense?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2019-10-02 09:26:26
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-10-01 o 16:00, RadoslawF pisze:
> [...]
    tkowa-identyfikacja/

    > Nie mam kont w obu podanych bankach.
    > Więc spokojnie czekam na opis działanie tego w praktyce.
    > Ja przewiduje z tą metodą problemy ale poczekamy zobaczymy.

    Ja mam mBank, zapisałem się na testy tylko jak odkryłem, że Chrobi macza
    w tym palce. Pracowałem z nim dawno temu, jeśli nadal ma taki łeb jak
    kiedyś, to ma to szanse działać dobrze. Może agituję, bo znam gościa,
    ale jego pomysł z wyeliminowaniem białka w procesie bezpieczeństwa jest
    całkiem do rzeczy.

    dzieje-szybko-dostosowali-sie-do-zmian-w-logowaniu/

    > No ale te SMSy to wynik tej dyrektywy.  :-)

    Nie, PSD2 wymusza, żeby uwierzytelnienie było "silne", czyli co najmniej
    2 niezależne sposoby uwierzytelniania. Po taniości większość banków
    dorzuciła do loginu/hasła wymóg podania treści smsa. Dyrektywę spełnili,
    UE się nie doczepi, a jak widać powyżej, 4 dni i po "silnym" zabezpieczeniu.

    > Generalnie bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od użyszkodnika.
    > Jak zainstalujesz pancerne drzwi z kilkoma patentowymi zamkami
    > a użytkownik zamków nie zamyka to czyja wina? Bo raczej nie drzwi.
    > Opisana w linku metoda to oszukiwanie użytkownika a nie
    > systemu bankowego.

    Masz racje, ale własnie o to chodzi, żeby zabezpieczyć ogół
    użytkowników, który zwykle nie zamyka pancernych drzwi, bo nie jest
    dobry tak w bezpieczeństwie jak Piotr Wyderski, który zaopatrzył się w
    youbikey.

    Sposób wymyślony przez Digital Fingerprints eliminuje białko, czyli
    słabości ludzkie.
    Nawet jak ktoś wyrwie ci kompa z reki, na którym jesteś zalogowany do
    banku, to po sposobie łażenia po tej stronie bankowej aplikacja jest w
    stanie wykminic, że to prawdopodobnie to nie ty. Chwilowo zablokuje
    dostęp, poprosi wtedy o smsa, próbkę krwi, nerkę, whatever. Ich algorytm
    ma za zadanie zapalić lampeczkę, że coś jest na rzeczy, to bank decyduje
    co z tą informacja zrobić dalej.

    --
    viktorius

  • 28. Data: 2019-10-02 13:05:19
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-02 o 09:26, viktorius pisze:

> [...]
    > kiedyś, to ma to szanse działać dobrze. Może agituję, bo znam gościa,
    > ale jego pomysł z wyeliminowaniem białka w procesie bezpieczeństwa jest

    Jeśli zadziała tak jak opisują. Z doświadczenia wiem że przeważnie
    działa troszeczkę inaczej. Dlatego dalej twierdzę że trzeba poczekać
    na kogoś kto tego poużywa kilka miesięcy.

> [...]
    > dorzuciła do loginu/hasła wymóg podania treści smsa. Dyrektywę spełnili,
    > UE się nie doczepi, a jak widać powyżej, 4 dni i po "silnym"

    I telefon który każdy nosi przy sobie więc może go zgubić lub
    łatwo go ukraść ma być silniejsze od kodów jednorazowych?
    Które u mnie zlikwidowali bo zastąpili SMSami.

> [...]
    > dostęp, poprosi wtedy o smsa, próbkę krwi, nerkę, whatever. Ich algorytm
    > ma za zadanie zapalić lampeczkę, że coś jest na rzeczy, to bank decyduje

    Tyle teoria.
    A ja się zastanawiam czy nie będzie prosił o te potwierdzenia bo
    w poniedziałek to ja będę wczorajszy, we wtorek przeziębiony
    a w środę będę klepał w nerwowym pospiechu bo w pracy coś tam.

    I nastąpi efekt bardzo silnego hasła wymuszanego przez firmowych
    informatyków które każdy z pracowników zapisuje na blacie lub
    kartce i chowa pod klawiaturą. W efekcie hasła jakby nie było.

    Tu jak nastąpią takie zbędne i niepotrzebne uwierzytelniania
    to ludzie lub nawet bank zrezygnują z usługi.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2019-10-02 13:56:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 2 Oct 2019 13:05:19 +0200, RadoslawF <u...@d...invalid>
    wrote:
    > I telefon który każdy nosi przy sobie więc może go zgubić lub
    > łatwo go ukraść ma być silniejsze od kodów jednorazowych?
    > Które u mnie zlikwidowali bo zastąpili SMSami.

    No jak Twoje kody jednorazowe mają face id ewentualnie pytają o pin
    przed dostępem to ja też takie chcę.
    Chociaż po zastanowieniu - jednak nie, telefon wygodniejszy

    --
    Marek

  • 30. Data: 2019-10-04 12:34:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    viktorius <v...@i...pl> wrote:

    > Co prawda nie chodzi o ból głowy człowieka, tylko chwilowy ból "głowy"
    > elektroniki:
    >
    > https://www.facebook.com/tomasz.uob/posts/3588476914
    511378

    Oj tam, sygnalizatory. Mi się udało tak "sterować" windą, w której byłem.
    Odległość mniejsza, ale moc też (4 W).

    Schindler.

    > Nie znam się na normach, ale czy "amatorskie radio" o mocy "raptem" 50W
    > to jest dozwolone przepisami?

    Zależy, czy masz pozwolenie radiowe lub licencję na konkretną
    częstotliwość.

    Ja mam w pozwoleniu wpisane 150 W. Było wydane na 10 lat, wygaśnie
    w połowie 2020 r. i wtedy będę mógł dostać (jeśli nic się w międzyczasie
    nie zmieniło) 500 W. Inna sprawa, że w życiu nie używałem nawet 50 W.