  • 1. Data: 2017-04-23 21:28:33
    Temat: Czuła karta WiFi USB
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jaką obecnie kartę WiFi można polecić pod względem mocy nadawania (jak
    największa) i czułości?

    Pelno na rynku kart licytujących się mocą, jestem przekonany że znajde
    taka z moca megawatową jak poszukam.

    Mnie interesuje rzeczywostość.

    Dodatkowo koniecznie odkrecana antena, zamierzam wsadzić coś o długości
    metra jak da radę.

    Dla ciekawskich: jadę w miejsce gdzie wifi ledwo działa. Hotel
    konkretnie. Jak w każdym hotelu z resztą. Chciałbym zwiekszyć szansę na
    sukces komunikacji.

  • 2. Data: 2017-04-24 16:10:13
    Temat: Re: Czuła karta WiFi USB
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dla ciekawskich: jadę w miejsce gdzie wifi ledwo działa. Hotel
    > konkretnie. Jak w każdym hotelu z resztą. Chciałbym zwiekszyć szansę na

    Ja swego czasu na wyjazdy kupiłem:

    Sapido WL617n USB Long Range Super High Power Wireless adapter 802.11n 30dBm
    Kod ABC-Data: C6718021 P/N: WL617n

    Działa. Możesz podpiąć antenę panelową, bo jeździć z jakąś sektorówką to
    trochę problem ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2017-04-24 20:35:58
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Cześć.
    >
    > Jaką obecnie kartę WiFi można polecić pod względem mocy nadawania (jak
    > największa) i czułości?

    Alfa AWUS036H (1W radio i wymienna antena - fabrycznie dookólna o zysku
    9dBi)

    > Pelno na rynku kart licytujących się mocą, jestem przekonany że znajde
    > taka z moca megawatową jak poszukam.
    >
    > Mnie interesuje rzeczywostość.

    j/w

    > Dodatkowo koniecznie odkrecana antena, zamierzam wsadzić coś o długości
    > metra jak da radę.

    a nie lepiej kierunkową zamiast ogromnej omni?

    > Dla ciekawskich: jadę w miejsce gdzie wifi ledwo działa. Hotel
    > konkretnie. Jak w każdym hotelu z resztą. Chciałbym zwiekszyć szansę na
    > sukces komunikacji.

    to ja tylko przypomnę, że od kilku ładnych lat można uzyskać całkiem
    stabilny, dosyć szybki i ostatnio nawet bardzo tani dostęp do Internetu
    poprzez sieć komórkową - najprostsze i najwygodniejsze rozwiązanie

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 4. Data: 2017-04-24 21:10:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/24/2017 8:35 PM, Krzysztof Staniorowski wrote:
    > a nie lepiej kierunkową zamiast ogromnej omni?

    W labiryncie odbić cieżko stwierdzić gdzie jest kierunek.

    > to ja tylko przypomnę, że od kilku ładnych lat można uzyskać całkiem
    > stabilny, dosyć szybki i ostatnio nawet bardzo tani dostęp do Internetu
    > poprzez sieć komórkową - najprostsze i najwygodniejsze rozwiązanie

    Ale nie w Hiszpani :D Nie dośc że prepaidy sa drogie to jeszcze
    rejestracja i masa klopotow z aktywacją.

  • 5. Data: 2017-04-24 21:15:17
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > W labiryncie odbić cieżko stwierdzić gdzie jest kierunek.

    miernik zasięgu Twoim przyjacielem (polecam bezpłatne narzędzie Acrylic
    Wi-Fi)

    > Ale nie w Hiszpani :D Nie dośc że prepaidy sa drogie to jeszcze
    > rejestracja i masa klopotow z aktywacją.

    faktycznie, to zmienia postać rzeczy :-(

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 6. Data: 2017-04-25 11:32:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-04-24 o 20:35, Krzysztof Staniorowski pisze:

    > to ja tylko przypomnę, że od kilku ładnych lat można uzyskać całkiem
    > stabilny, dosyć szybki i ostatnio nawet bardzo tani dostęp do Internetu
    > poprzez sieć komórkową - najprostsze i najwygodniejsze rozwiązanie

    Cenowo jednak sporo droższe niż hotelowe WiFi wliczone w koszt
    pokoju. Nie wiedziałeś ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-04-25 14:58:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-24 o 21:15, Krzysztof Staniorowski pisze:

    > miernik zasięgu Twoim przyjacielem (polecam bezpłatne narzędzie Acrylic
    > Wi-Fi)

    Miernik zasięgu niewiele pomoże.

    Lat temu kilka czy kilkanaście czasem nawet Fluki za walizkę dolarów
    przegrywały walkę w różnych halach typu Obi czy Auchan, gdzie trzeba
    powiesić co kilkanaście metrów AP, a dochodzą do tego APClient - przy
    interferencjach i odbiciach nie zawsze wcelowanie w antenę AP dawało
    lepszy sygnał.

    Robiłem też instalacje w jakichś starych fortach, z 2-metrowej grubości
    ścianami, w żelbetowych konstrukcjach, w blaszanych barakach. Czasami
    spotykało się takie cuda, że podręczniki fizyki (czy książki
    radio-techniczne) można by było spalić na stosie jako herezje ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-04-25 17:55:45
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2017 o 14:58 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Miernik zasięgu niewiele pomoże.

    :O
    Jeśli się wie, jak korzystać, przydatny i niezbędny...

> [...]
    > spotykało się takie cuda, że podręczniki fizyki (czy książki
    > radio-techniczne) można by było spalić na stosie jako herezje ;)

    Ależ właśnie wtedy mierniki typu inSSIDer (Acrylic?) są niezbędne!
    Prawa fizyki nie kłamią _nigdy_ więc skąd te herezje?
    To, że nie "zgadłeś" zachowania sieci nie oznacza, że podręczniki kłamią,
    a już zwłaszcza, że miernik zasięgu nie pomoże. Wręcz przeciwnie!

    --
    Trefniś

  • 9. Data: 2017-04-25 19:18:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-25 o 17:55, Trefniś pisze:

> [...]
    > To, że nie "zgadłeś" zachowania sieci nie oznacza, że podręczniki
    > kłamią, a już zwłaszcza, że miernik zasięgu nie pomoże. Wręcz przeciwnie!

    I tu jest pies pogrzebany - nie wystarczy sam miernik. Trzeba jeszcze
    umieć zinterpretować wyniki.

    Pierwszy z brzegu przykład, jaki mi się nasunął:
    Ktoś instalował WiFi w jakimś kinie. Mimo, że sygnał bardzo wysoki, to
    ciężko było uzyskać połączenie. Punkty AP (albo anteny i AP-Switch - nie
    pamiętam) co kawałek, żeby niby wszędzie był sygnał.
    No i okazało się, że chłopaki przedobrzyli - sygnały się wzajemnie
    wygaszały. Wystarczyło dość radykalnie zmniejszyć moc sygnałów i
    wszystko zaczęło chodzić prawidłowo.

    A teraz nie potrzebuję Fluka za górę złota, czasem wystarczy prosta
    aplikacja na androida na przyzwoitym (technicznie) smartfonie.

    Chyba, że zestawiamy most - to inna bajka, miernik pomaga.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-04-25 21:32:08
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2017 o 19:18 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > I tu jest pies pogrzebany - nie wystarczy sam miernik. Trzeba jeszcze
    > umieć zinterpretować wyniki.

    Pisałeś "niewiele pomoże", co jest herezją zwłaszcza w świetle tego, co
    piszesz.
    Jakaś wiedza potrzebna jest zawsze.
    I wystarczy wiedza nawet na poziomie przedszkolaka:
    "Zobaczę, gdzie najsilniejszy sygnał, najlepsza jakość linku i tam ustawię
    sprzęt".
    I tak do skutku.

> [...]
    > aplikacja na androida na przyzwoitym (technicznie) smartfonie.
    >
    > Chyba, że zestawiamy most - to inna bajka, miernik pomaga.

    Boziu...
    Ale n a d a l mierzysz siłę sygnału i inne parametry miernikiem!!!

    Najprostsze, darmowe pokazują siłę sygnału, ale też jakość linku,
    overlapping, współdzielenie kanału.
    Nawet najbardziej prymitywny WifiInfoView z NirSofer.
    Nie brnij w tę herezję - mierniki są przydatne zawsze!!!
    Interpretacja wyników nie przekracza średnio inteligentnej osoby!
    Ech, gawędziarze...

    --
    Trefniś