  • 11. Data: 2018-07-22 21:15:14
    Temat: Re: Czułośc odbiorników telefonów komórkowych
    Od: universis <u...@w...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi. Testy przy pomocy windy i programów testowych odpadają
    ponieważ informacja o czułości ma mi posłużyć w podjęciu decyzji co mam kupić, nie
    kupię przecież 100 telefonów i będę je testował którymś z opisanych sposobów. Jak
    napisałem - wszystkie te moje telefony dostały jednakowe warunki odbioru - ta sama
    karta SIM i to samo miejsce w domu, a nawet to samo miejsce na stole. Samsungi
    odpadły, ale przypuszczam że są firmy i ich modele lepsze jeszcze od Alcatel'a.

  • 12. Data: 2018-07-23 01:30:36
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    --
    animka

  • 13. Data: 2018-07-23 01:32:45
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    odpadły, ale przypuszczam że są firmy i ich modele lepsze jeszcze od Alcatel'a.

    To nie Samsungi odpadły tylko Twoja sieć Play(bo jest do kitu z zasięgiem)

    --
    animka

  • 14. Data: 2018-07-23 08:45:37
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-07-22 o 19:17, ToMasz pisze:

> [...]
    > sensu jest NIE skorzystać z darmowej porady
    >
    > telefony nigdy nie wybierają najsilniejszego sygnału. nigdy. Bo
    > większość działała by na g2, a tam internet w zasadzie nie działa.
    > telefon może przypadkowo wybrać optymalne ustawienia. bo nie wie że w
    > sąsiednim pokoju opytmalne są inne. wiec dla tego właśnie są
    > ustawienia ręczne.
    >
    > jeszcze jedna wskazówka. można położyć wszystkie telefony obok siebie
    > bez karty sim i zobaczyć jaki jest sygnał sieci umożliwiający
    > wykonanie połączenia alarmowego. ale ten test jest taki sobie. lepszy

    Zapewniam Cię że przez ten szereg lat wypróbowane były już wszystkie
    warianty na zwiększane zasięgu GSM,i teza to że to ja czegoś nie
    zrobiłem albo robię źle nie ma żadnych podstaw. Winny jest tylko i
    wyłącznie słaby zasięg. I oczywiście olewnictwo producentów telefonów w
    tym zakresie, bo modem GSM zasięg ma..

    Mówisz że net na g2 (EDGE) nie działa? Jakieś 10lat temu przez 6 lat
    opłacałem abonament w Orange, które tylko taki oferowało, oczywiście z
    limitem - 500MB/miesiąc. Nie, nie było to stabilne łącze - potrzebna
    była antena zewnętrzna a mimo to i tak co jakiś czas sygnał zanikał.

    Co do eksperymentu - gdy położę telefony na parapecie okna sygnał będzie
    na każdym, gdy tylko podniosę i oddalę choćby na metr od okna to sygnał
    zniknie, i żeby nie było - sygnał to jeszcze nie wszystko, potrzebny
    jest taki który umożliwi zrozumiały kontakt z rozmówca, a takiego nie ma
    nawet na parapecie, rozmowa jest fatalnej jakości, czasem nawet nie
    sposób wysłać SMSa..  Gdy położę je w jakimkolwiek innym miejscu domu -
    sygnału nie będzie na żadnym.

  • 15. Data: 2018-07-23 08:46:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-07-23 o 01:32, Animka pisze:

    > To nie Samsungi odpadły tylko Twoja sieć Play(bo jest do kitu z
    > zasięgiem)

    A jak skomentujesz telefon Alcatela? Samsung z punktu widzenia
    universisa to może być szajs któremu znacznie bardziej zależy na
    produkcji ładnych kolorowych wyświetlaczy niż nad czułością anteny GSM.

  • 16. Data: 2018-07-23 09:46:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    il.me
    *ToMasz* napisał(-a):

> [...]
    > bez karty sim i zobaczyć jaki jest sygnał sieci umożliwiający
    > wykonanie połączenia alarmowego. ale ten test jest taki sobie. lepszy

    IMHO, zły pomysł. Telefony mogą uzyskać zasięg z innego BTS-a niż sieci
    w której mamy kartę SIM. Więcej, dopuszczam myśl, że na każdym telefonie
    będzie to inna sieć z lokalnie dostępnych. Nie chce mi się tego
    sprawdzać, ale zdaje się przy wyjętej karcie SIM chyba nie jest
    wyświetlana sieć umożliwiająca wykonanie połączenia alarmowego.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2018-07-23 09:46:44
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:pj2e6h$ik4$1@dont-email.me
    [.............]
    > telefony nigdy nie wybierają najsilniejszego sygnału. nigdy.

    wobec tego:
    1. co tel. wybieraja?
    2. czy moga w 1-pokoju wybrac cos innego niz w 2-pokoju i dlaczego

    > telefon może przypadkowo wybrać optymalne ustawienia.

    czym sie kierujac? skoro nie optymalizacja.

    Jaki jest sens (kiedy to robic i czy w ogole?) ustawiac z premedytacja 2g,
    3g, 2g/3g auto, a nie 2g/3g/LTE (auto)?

  • 18. Data: 2018-07-23 10:08:46
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:pj1v69$bl2$1@dont-email.me
    [...........]
    > trzeba zainstalować gsm signal monitor (jeśli wszystkie mają androida),
    > patrzeć i myśleć.

    tak na probe: app o dokladnie tej nazwie zainstalowalem - ubozuchne to
    jest, owszem, pokazuje sile sygnalu [tylko],ale na jednym tel. potrafi
    skakac na skali o jedna kreske w lewo/w prawo (caly czas to samo miejsce
    postojowe dla tel.)... , wiec ten pomiar taki
    mniej wiecej jest.
    jest jakis bardziej wysofistykowany monitor? cos wiecej pokazujacy? na
    przyklad: "w tym miejscu lepszy zasieg bedzie na 2g, na 3g";

  • 19. Data: 2018-07-23 12:47:02
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 08:46, Trybun pisze:

    > A jak skomentujesz telefon Alcatela? Samsung z punktu widzenia
    > universisa to może być szajs któremu znacznie bardziej zależy na
    > produkcji ładnych kolorowych wyświetlaczy niż nad czułością anteny GSM.

    Na Samsunga nie narzekam. Samsung lepszy moim zdaniem od Alcatela.
    Bie wiem tylko jak sie pozbyć w swoim telefonie, w historii połączeń
    zakladki Ulubione (dodatkowy spis połączeń).

    --
    animka

  • 20. Data: 2018-07-23 18:36:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 02:00:31 -0700 (PDT), universis napisał(a):

    > która ujmuje czułość odbiorników komórek.

    Wszyscy tu jak jeden zapomnieliście że łączność komórkowa jest
    dwustronna. A łącze pomiędzy komórką a odbiornikiem przekaźnika jest
    najsłabszym ogniwem (z uwagi na podobieństwo charakterystyk anten po obu
    stronach oraz fakt że przekaźniki nie mają technicznego ograniczenia
    mocy a komórki mają). Zatem ja raczej bym szukał komóry o dużej mocy
    maksymalnej nadawania oraz elastycznym jej ustalaniu w zależności od
    chwilowej potrzeby, aniżeli komóry o dużej czułości odbiornika.
    --
    Jacek
    I hate haters.