  • 21. Data: 2018-07-23 19:24:30
    Temat: Re: Czułośc odbiorników telefonów komórkowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:e8z9kr5oe2tf.1u13pbhfffp15$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Sun, 22 Jul 2018 02:00:31 -0700 (PDT), universis napisał(a):

    >Wszyscy tu jak jeden zapomnieliście że łączność komórkowa jest
    >dwustronna. A łącze pomiędzy komórką a odbiornikiem przekaźnika jest
    >najsłabszym ogniwem (z uwagi na podobieństwo charakterystyk anten po
    >obu
    >stronach oraz fakt że przekaźniki nie mają technicznego ograniczenia
    >mocy a komórki mają). Zatem ja raczej bym szukał komóry o dużej mocy
    >maksymalnej nadawania oraz elastycznym jej ustalaniu w zależności od
    >chwilowej potrzeby, aniżeli komóry o dużej czułości odbiornika.

    Ale akurat moc maksymalna jest standardowa, a elastyczne ustalanie
    rowniez w standardzie.

    Ciekawe, czy sa jakies isotne roznice w mocy nadawczej ... i czy
    spowodowane elektronika, czy antena.

    J.

  • 22. Data: 2018-07-23 20:33:21
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-07-23 o 12:47, Animka pisze:

    > Na Samsunga nie narzekam. Samsung lepszy moim zdaniem od Alcatela.
    > Bie wiem tylko jak sie pozbyć w swoim telefonie, w historii połączeń
    > zakladki Ulubione (dodatkowy spis połączeń).

    universis narzeka, mają dużo gorsze anteny od Alcatela.

  • 23. Data: 2018-07-24 03:58:56
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 20:33, Trybun pisze:

    > universis narzeka, mają dużo gorsze anteny od Alcatela.

    A skąd wie jaka jest antena. telefon rozbierał?
    Pewnie bateria niedoładowana albo zasięgu u niego nie ma.

    --
    animka

  • 24. Data: 2018-07-24 05:35:11
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu wtorek, 24 lipca 2018 03:06:33 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
    [..]

    > A skąd wie jaka jest antena. telefon rozbierał?
    > Pewnie bateria niedoładowana albo zasięgu u niego nie ma.

    Baterie spoko - wszystkie naładowane, a jak by nie było zasięgu to ten "gupi" Alcatel
    nie miał by tych trzech kresek na 4 możliwe. Znalazłem na GSMARENA taki parametr jak
    crosstalk - niestety nie dla wszystkich telefonów podają, i do tych co mnie
    interesują właśnie nie ma - tak to zwykle bywa....

  • 25. Data: 2018-07-24 23:18:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    universis pisze tak:

    > Więc zanim kupię jakiś telefon to chciałbym zwiedzić choćby jedną
    > stronę www która ujmuje czułość odbiorników komórek. Napiszcie
    > proszę jak ktoś zna taką stronę - proszę o adres w internecie.

    Prawdopodobnie będzie to telefon firmy z największym doświadczeniem
    w radiu Motorola, Nokia, Sony Ericsson.

    https://www.zdnet.com/article/whats-the-best-smartph
    one-for-getting-a-signal-clue-its-not-apples-iphone/
    https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0015
    /72231/mobile_handset_testing_1v01.pdf

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 26. Data: 2018-07-25 12:23:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    universis pisze tak:

    >Prawdopodobnie będzie to telefon firmy z największym doświadczeniem
    >w radiu Motorola, Nokia, Sony Ericsson.

    S-E juz nie ma, jest tylko Sony ... ciekawe, czy maja jeszcze
    szwedzkich inzynierow.
    Japonczycy zreszta tez sa dobrzy w te klocki ... ale czy pracuja w
    Sony ?

    O ile dobrze pamietam, to jednak SE robil mi numery - przychodzi SMS
    ze ktos dzwonil pare minut wczesniej.
    A ja od godziny siedze przy biurku przy telefonie, w dodatku w duzym
    miescie i BTSy mam blisko.

    A teraz to chyba i tak odbiorniki robi jakis Qualcomm...

    J.

  • 27. Data: 2018-07-25 21:35:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > O ile dobrze pamietam, to jednak SE robil mi numery - przychodzi SMS ze
    > ktos dzwonil pare minut wczesniej.
    > A ja od godziny siedze przy biurku przy telefonie, w dodatku w duzym
    > miescie i BTSy mam blisko.
    sytuacja wygląda tak: Zakładam że masz telefon jak go dostałeś z fabryki
    i masz do dystpozycji (w uproszczeniu) g4, g3 i g2. Telefon stara się
    "przejść" na jak najszybsze pasmo. wiec lądujesz na g4, ale zasięg nie
    jest równomiernie rozłożony jak powietrze i nie jest niezmienny. jakieś
    (w uproszczeniu) zakłócenia, odbicia itp. Więc na sekundę telefon traci
    sygnał.... i przełącza się na inny bts. to trwa parę sekund, wiec masz
    informacje o nieodebranym.....
    monitor sygnału, pokaże Ci na wykresie historię poziomu zasięgu, pokaże
    Ci z jakiego btsa korzystał, kiedy "przeskoczył" i jaki był wtedy
    sygnał. być moze samo "przestawienie" telefonu na g3 wystarczy. a jak
    nie to na g2
    różne telefony różnie korzystają z BTSów. dla niektórych priorytetem
    jest "zostać" i potem rozmowa jest nawiązywana, ale z beznadziejną
    jakością. szczególnie gdy ten co odebrał i ledwo słyszy, biega po
    pomieszczeniu szukając lepszego zasięgu. idzie do okna, a to nie to
    okno. i dopiero po 10 sekundach telefon zmienia btsa na silniejszy. inne
    telefony "skaczą" częsciej. Najlepiej więc wiedzieć jaki mamy
    najsilniejszy bts w okolicy, czym dysponuje i z tego pasma/typu
    transmisji korzystać.
    Oczywiście liderem kombinacji jest play, bo "lata" po wszystkich btsach,
    z nadgorliwą ochotą przełącza się na nadajniki playa, jeśli ma chociaż
    5% sygnału. stąd ludzie psy na tej sieci wieszają. ale nie sa jedyni. w
    sieci A2 jak telefon jest źle ustawiony(brak roamingu krajowego) to jest
    totalna masakra.
    ToMasz

  • 28. Data: 2018-07-25 22:23:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >sytuacja wygląda tak: Zakładam że masz telefon jak go dostałeś z
    >fabryki i masz do dystpozycji (w uproszczeniu) g4, g3 i g2. Telefon
    >stara się

    To jeszcze nie te czasy - to byl K550.
    Ale jakies przelaczanie istotnie moglo juz byc - chocby miedzy 900 i
    1800MHz.

> [...]
    >telefon traci sygnał.... i przełącza się na inny bts. to trwa parę
    >sekund, wiec masz informacje o nieodebranym.....

    Normalny sygnal dzwonienia dluzej trwa, myslisz, ze w razie takiego
    przelaczenia proba polaczenia bylaby zerwana ?

    No i samo przelaczanie - telefon nieuzywany, to sie przypominal raczej
    rzadko sieci.
    Taka koncydencja ? IMO malo prawdopodobna.
    Czy wrecz odwrotnie - to dzwonienie wywolalo analize sieci i
    przelaczenie ... i w efekcie zerwanie ?

    Dzis to pewnie internet bylyby stale w uzyciu ... a nie, przy biurku
    mam wifi.

> [...]
    >różne telefony różnie korzystają z BTSów. dla niektórych priorytetem
    >jest "zostać" i potem rozmowa jest nawiązywana, ale z beznadziejną

    To w ogole od telefonu zalezy?
    Za starych czasow GSM, o ile sie orientuje, to rządził tym jakis
    lokalny kontroler sieci po stronie operatora.
    Ale teraz, jak przybylo standardow ...

    >szczególnie gdy ten co odebrał i ledwo słyszy, biega po pomieszczeniu
    >szukając lepszego zasięgu. idzie do okna, a to nie to okno.

    Ale tu nie bylo biegania. Telefon sobie lezy nieuzywany i nagle SMS
    przychodzi.
    A sygnal taki silny, ze nie udawalo sie telefonu wytlumic - dzialal w
    metalowym garnku, zamkniety w kuchence mikrofalowej ...

> [...]
    >btsach, z nadgorliwą ochotą przełącza się na nadajniki playa, jeśli
    >ma chociaż 5% sygnału. stąd ludzie psy na tej sieci wieszają. ale nie

    No i wlasnie ... po "oddaniu" telefonu np do sieci Plusa, taki lokalny
    kontroler sieci Plus,
    to pewnie nie przerzuci telefonu na inna siec, tylko na najmocniejszy
    z wlasnych BTS.
    I dopiero trzeba calkowitego zaniku sygnalu, zeby telefon zaczal
    szukac kontaktu.
    Bo wczesniej telefon to ponoc nie wykaze inicjatywy i sam nie zmieni.
    Chyba, ze Play jakos zmienial firmware ?
    Czy to jednak inaczej dziala ?

    W kazdym pod razie po przejsciu do Play telefon zaczal czesciej gubic
    internet w trasie.
    I w ogole sie jakos dziwnie blokowac - np rozmawiac moge, a internetu
    nie ma i trzeba restartowac.
    Ale to akurat moze byc wina telefonu.

    No i dochodzi ta wspolna siec Orange-Tmobile - ciekawe jak ona sobie
    radzi ...

    J.

  • 29. Data: 2018-07-25 23:46:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-25 o 12:23, J.F. pisze:

> [...]
    > Japonczycy zreszta tez sa dobrzy w te klocki ... ale czy pracuja w Sony ?
    >
    > O ile dobrze pamietam, to jednak SE robil mi numery - przychodzi SMS ze

    Wiele lat temu, kiedy telefony kupowało się głównie od operatora razem z
    abonamentem, wybrałem sobie Ericssona z klapką. I okazało się, że w
    mieszkaniu w środku Warszawy nie mam zasięgu. No to jazda do serwisu
    firmowego i tam dostałem zastępczy, starszy model. Z niego nawet w
    piwnicy mogłem rozmawiać. :) Ale po dwóch tygodniach trzeba było
    odebrać swój z naprawy i zastępczy zwrócić. W moim aparacie nic się nie
    zmieniło, nadal nie miał zasięgu, a serwis nie stwierdził żadnej
    usterki. Wszystko było zgodne ze specyfikacją producenta.
    Wtedy udałem się do punktu, w którym kupowałem i zażądałem wymiany na
    model umożliwiający mi rozmawianie. Nie było problemu, zostawiłem Dowód
    Osobisty, sporo gotówki i wziąłem ze sobą kilka różnych telefonów,
    więcej niż 5 ale mniej niż 10, żeby wybrać odpowiedni, działający.
    Pojechałem do odległego marketu z blachy i tam w samym środku działała
    jedynie Nokia 3330. Trochę bliżej chyba Alcatel i Siemens, a Sony i
    Ericssony nawet przy kasach (czyli na samym brzegu) nie miały sygnału.
    Po kilku latach kupiłem Nokię 6310 i też mogłem gadać nawet w windzie.
    Aż zachciało mi się muzycznego: Sony-Ericsson W910i. To dziadostwo nie
    łapało sygnału chyba nigdy. Gorszy okazał się tylko smartfon Sony mojego
    kolegi. To, że mój aparat nie łapał sygnału kiedy ja chciałem
    telefonować, to pół biedy - poczekałem, pokręciłem i wreszcie
    zadzwoniłem. Ale najgorsze, że nie wiedziałem kiedy do mnie nie można
    było się dodzwonić. W ten sposób straciłem miejsce w szpitalu, byłem
    niedostępny dość długo.
    Teraz korzystam z Samsunga S3, czasem rozmówca ma trudności z
    usłyszeniem mnie, ale nie jest to stan ciągły. Niemniej bywa.
    Stara Nokia 6310 zasięg ma zawsze. Problemem jest stara bateria i
    rozlatująca się obudowa, chyba nie będę już reanimował. Wypróbuję Huawei
    P9 Lite 2017, bo taki odziedziczę - od rodziny. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 30. Data: 2018-07-26 10:12:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >się nie zmieniło, nadal nie miał zasięgu, a serwis nie stwierdził
    >żadnej usterki. Wszystko było zgodne ze specyfikacją producenta.

    Ciekawe. To juz nawet szwedzkim inzynierom nie mozna ufac, czy
    faktycznie - zgodne ze specyfikacja :-)

> [...]
    >gadać nawet w windzie. Aż zachciało mi się muzycznego: Sony-Ericsson
    >W910i. To dziadostwo nie łapało sygnału chyba nigdy.

    Moj K550 ogolnie dzialal, ale ja zasieg mialem raczej dobry.

    >Stara Nokia 6310 zasięg ma zawsze. Problemem jest stara bateria i
    >rozlatująca się obudowa, chyba nie będę już reanimował.

    Baterie do Nokii chyba nie sa problemem.

    J.