  • 21. Data: 2014-07-18 10:56:40
    Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-07-18 05:13, Bambaryla wrote:
    > "Mario" <m...@...pl> wrote in message
    > Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc, umozliwiajaca
    > dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow zegludi
    > Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do jazdy
    > dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore
    > posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
    > widoczna w kierunku jazdy.
    >
    > ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...

    Popieram. Jak ktoś nadciąga bez świateł to staram się dawać zawsze
    znać, a w słoneczny dzień często zdarza się, że gdy się mijamy to
    osobnik ma tam jakieś wypierdki ledowe załączone...

    Najgorsze w tym wszystkim nie jest to, że światła muszą być załączone
    lub nie tylko to, że każdy ma światło w innej intensywności. Gdy dany
    pojazd ma znacząco słabsze oświetlenie od pozostałych staje się wtedy
    znacznie mniej widoczny. Skutków nie trzeba przytaczać...

    --
    Adam

  • 22. Data: 2014-07-18 11:11:09
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-07-15 17:52, PiteR wrote:
    > Czy mu dekiel natychmiast odskoczy? :)
    >
    > Odległość od żarówki z 5cm. Mogę zdjąć kapturki z tyłu reflektora dla
    > lepszego wietrzenia.

    itd

    Na podsumowanie:
    Przyjałem dla siebie zasadę przy kupnie używanych aut, jak tylko widzę
    jakąś partyzantkę w instalacji elektrycznej spluwam z obrzydzeniem i
    odchodzę choćby nie wiem jak atrakcyjna cenowo i technicznie była
    pozostała częśc pojazdu.

    Włodek

  • 23. Data: 2014-07-18 11:12:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 03:13:42 -0000, Bambaryla napisał(a):
    > Alez nic podobnego... Ktos wreszcie musial to glosno powiedziec.
    > W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
    > rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj swiatla/znaku

    Zaglowka, kajak ?

    > i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.

    W czasie dnia tez ?

    > http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
    d=245&rowstart=1

    > Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc, umozliwiajaca
    > dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow zegludi

    Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
    odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.

    > Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do jazdy
    > dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore

    To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
    beda mialy.

    > posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
    > widoczna w kierunku jazdy.

    Sama powierzchnia wiele nie daje.

    > ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...

    Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
    nich".

    Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
    Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.

    A tak w ogole
    http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-
    sobie-swiatla,nId,40

    J.

  • 24. Data: 2014-07-18 11:32:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:

> [...]
    > obrzydzeniem i odchodzę choćby nie wiem jak atrakcyjna cenowo i
    > technicznie była pozostała częśc pojazdu.

    Ja po kupnie zamykam się na tydzień w garażu i poprawiam fabrykę gdzie
    sie da.

    --
    Piotr

  • 25. Data: 2014-07-18 13:00:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    [..]
> [...]
    > pojazd ma znacząco słabsze oświetlenie od pozostałych staje się wtedy
    > znacznie mniej widoczny. Skutków nie trzeba przytaczać...

    Serio?
    http://fiatklubpolska.pl/artykul/swiatla-dzienne-kto
    -na-tym-zarabia-247/

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 26. Data: 2014-07-18 17:10:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 18.07.2014 13:00, AlexY pisze:
    > [..]
    >
    > Serio?
    > http://fiatklubpolska.pl/artykul/swiatla-dzienne-kto
    -na-tym-zarabia-247/

    Artykuł dość stronniczy. Co do liczby wypadków to należałoby uwględnić
    trend związany ze zwię?szającą się liczbą samochodów i dopiero badać czy
    kolejne lata leżą na tym trendzie czy jednak pod nim. Sam wzrost w
    liczbach bewzględnych nic nie mówi. A twierdzenie, ze najgorsze jest
    oślepianie w dzień, wydaje mi się całkiem absurdalne. W dzień nie mam
    żadnego problemu z tym, że ktoś z naprzeciwka włączy długie. W nocy
    przez parę sekund nie widzi się nic. Artykuł stwarza wrażenie
    uzasadniania na siłę swoich przekonań.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2014-07-18 17:43:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > trend związany ze zwię?szającą się liczbą samochodów i dopiero badać czy
    > kolejne lata leżą na tym trendzie czy jednak pod nim. Sam wzrost w

    Ja tego badania nie robiłem, dla mnie jest wiarygodne i nie podważam go.

    > liczbach bewzględnych nic nie mówi. A twierdzenie, ze najgorsze jest
    > oślepianie w dzień, wydaje mi się całkiem absurdalne. W dzień nie mam
    > żadnego problemu z tym, że ktoś z naprzeciwka włączy długie. W nocy

    A ja mam, rozprasza bo przyciąga uwagę, zamiast obserwować drogę jopię
    się w ten samochód co jest nie tak że jełop na długich jedzie.

    > przez parę sekund nie widzi się nic. Artykuł stwarza wrażenie
    > uzasadniania na siłę swoich przekonań.

    Każdy ma swoją interpretację.

  • 28. Data: 2014-07-18 17:51:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 17:10:31 +0200, Mario napisał(a):
    -na-tym-zarabia-247/

    > Artykuł dość stronniczy. Co do liczby wypadków to należałoby uwględnić
    > trend związany ze zwię?szającą się liczbą samochodów i dopiero badać czy

    samochodow u nas przybywa, a wypadkow ubywa.

    > kolejne lata leżą na tym trendzie czy jednak pod nim. Sam wzrost w
    > liczbach bewzględnych nic nie mówi.

    A prosze bardzo
    http://jfox.republika.pl/moto/wypadki-swiatla.gif

    liczba zabitych, wypadkow/10, rannych/10 od maja do wrzesnia w
    kolejnych latach. W 2007 nakazano nam jazde na swiatlach.
    Nasz kraj o tyle swietny, ze w 2007 nie nastapilo nic szczegolnego -
    ani samochodow nie przybylo gwaltownie, ani autostrad, ani FR.

    Jeszcze mamy przyklad Austrii - tez sobie zaswiecili, a po dwoch
    latach zgasili.
    http://www.statistik.at/web_de/wcmsprod/groups/r/doc
    uments/webobj/017804.gif

    tu moze tego nie widac, ale przed 2005 trend mieli stabilny i dosc
    ostry. W 2006 nakazali swiecic .. i jak widac wylaczenie od 2008
    katastrofy nie przynioslo.

    Jak ktos ciekawy, to sa tez tabelki z 20 lat
    http://www.statistik.at/web_de/statistiken/verkehr/s
    trasse/unfaelle_mit_personenschaden/index.html

    tylko trzeba sobie wykresiki samodzielnie.

    J.

  • 29. Data: 2014-07-18 18:07:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.07.2014 08:34, PiteR wrote:

    > proszę Was nie odpowiadajcie. To NTG :)

    Wstrzymałem się... ale jak widzisz - nie da się ;)

    --
    Mirek.

  • 30. Data: 2014-07-18 21:37:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>