  • 11. Data: 2018-04-26 15:35:36
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale tez wiadomo, ze urzadzenie wiecznie pracowac nie bedzie i sie
    > kiedys zepsuje.
    > Ile powinno przepracowac ? Dobra wola Canona ?

    Myślę, że wewnętrzne standardy. Mi się zdarzyło, że kupiłem ich
    drukarkę, która miała w opisie na ich stronie, że jest obsługiwana przez
    Linuxa. Tyle, że jak przyszło co do czego to okazało się, że sterowników
    jeszcze nie ma i nie widomo kiedy będa. Napisałem do nich. Dali mi
    zastępczą, lepszej klasy z tonerem do czasu aż sterowniki wyszły.

    To jest po prawdzie jedyna firma, o której nic złego nie mogę
    powiedzieć.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-04-26 16:49:21
    Od: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    użytkownik Zbych napisał:

    > Razem z firmami, dla których wsparcie oprogramowania kończy się wraz z
    > wypuszczeniem urządzenia na rynek.

    Modem za 100pln to nie jest samochód. Nie ma systemów odpornych, są tylko
    słabo przetestowane. Tego na rynku jest za dużo żeby się przejmować.
    Sterowniki siemesa da się zdalnie zje..bać, kwestia umiejętności
    czasu i środków. Jeżeli da się popsuć siemensa, da się popsuć wszystki.
    Da się wejść do samochodu za 200 tysi, kwestia czasu i wiedzy.
    Do kogo póxniej żale jak buchną auto?

    Jak padło ileś setek tych urządzeń, naturalne jest że firma w pierwszej
    kolejności udzieli pomocy tym którzy zapłacili więcej, czytaj wykupili
    wsparcie. Czemu niby ma udostępniać komplet wsadów, tj. do procesora
    i flasha? Żadna firma tak nie robi.

    Ostatnio microchip przejął atmela. Otwieram se notę jakiegoś AVR
    gdzie w środku jest odnośnik do innej noty, klikam i chj, ni ma strony
    atmela, a taka to była duża i poważna firma. I co? Mam lecieć do nich z siekierą, czy
    zacisnąć zęby i szukać w googlu ewentualnie na stronie microchip?

    Procedury w korporacji są takie a nie inne, masz pan umowę na serwis
    to dostaniesz wsad. Nie masz? To se dłubiesz sam jak firma z linka.

    Jednak się da, tylko te roboczogodziny.... i koszty.

    cyt:
    W warunkach braku linii produkcyjnej ręczna naprawa to żmudny, a więc i kosztowny
    proces, który pochłonął dotąd setki roboczogodzin. Nie mieliśmy wyjścia. Część
    urządzeń nadal czeka na naprawę.

    Już nauczyłem się brać poprawkę na to co piszą w internecie, zwykle jest
    druga strona medalu.

  • 13. Data: 2018-04-27 00:26:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-26, Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > kolejności udzieli pomocy tym którzy zapłacili więcej, czytaj wykupili
    > wsparcie. Czemu niby ma udostępniać komplet wsadów, tj. do procesora
    [..]
> [...]
    [..]
    > Już nauczyłem się brać poprawkę na to co piszą w internecie, zwykle jest

    Akurat art. z Niebezpiecznika są zwykle rzetelne, a i drugą strone dało
    się poznać z wypowiedzi przedstawicielki producenta. Proponuję
    przeczytać całość a nie opierać się na nagłówkach czy komentarzach
    usenetowych. Pretensje są głównie o zostawianie backdoorów i szeroko
    rozumianą arogancję firmy. Korporacyjność nie jest żadną wymówką, skoro
    jakoś inni się tak nie zachowują.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-04-27 08:35:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 26.04.2018 o 16:49, Bytomir Telesfor vel Dąs pisze:

    > Modem za 100pln to nie jest samochód. Nie ma systemów odpornych, są tylko
    > słabo przetestowane. Tego na rynku jest za dużo żeby się przejmować.

    Fajnie się wypisuje takie banialuki dopóki nie uderzy cię to po
    kieszeni. W routerach d-linka można sobie wywoływać różne funkcje z
    panelu administracyjnego bez zalogowania. Jak masz router LTE to aż się
    prosi, żeby ci wysłać kilka SMSów premium. Router produkowany kilka lat,
    poprawki nie ma do dzisiaj.

    > wsparcie. Czemu niby ma udostępniać komplet wsadów, tj. do procesora
    > i flasha? Żadna firma tak nie robi.

    Wejdź na stronę producentów routerów domowych i przestań wypisywać głupoty.

  • 15. Data: 2018-04-28 03:33:59
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 08:35:48 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:
    > Wejdź na stronę producentów routerów domowych i przestań wypisywać głupoty.
    Nawet nie domowych, ze "średniego" segmentu zarówno Ubiquiti
    jak i Microtik tak robi (ba, udostępniają nawet wersje beta
    jak się człowiek zapisze do programu testowania), a sprzęty
    Cisco to w ogóle nie działają jak im się nie da wsadu na karcie
    SD, który jest do ściągnięcia ze strony producenta ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 16. Data: 2018-04-28 09:10:25
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Okazuje się że tak, tu w artykule opisane jest jak provider internetu
    > walczy
    > z routerami zhakowanymi tak że eeprom jest zapisany bzdurami i nie da się
    > go przeprogramować, trzeba go przelutować.

    jak odpalisz procedurę która coś zapisuje w pętli, a żywotność pamięco flash
    to np milion cykli, a eeproma bodaj 10-krotnie mniej, to po kwadransie
    scalak będzie już bezużyteczny