  • 1. Data: 2010-07-16 09:14:06
    Temat: Czy fotoradar zawsze błyska, jak 'łapie' przekraczającego prędkość.
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    Witam,
    Pytanie jak w tytule - czy w dzień, kiedy warunki oświetleniowe są
    znakomite, fotoradar podczas robienia fotki błyska tym swoim fleszem ?
    Dziś na Al. Jerozolimskich w Warszawie ustawili takie jakby dwa ze sobą
    sprzężone urządzenia , no i ludzie jechali 60-70/ 50 i niby nic nie
    błyskało, ale kto wie czy :
    - miało nie błyskać bo próg ustawili np. na 80, a jakby ktoś jechał powyżej
    to by błyskało.
    - próg był na 50 ale miało nie błyskac bo oświetlenie wystarczające, więc ci
    wszyscy 60-70 zostali 'załapani'.

    dzięki

  • 2. Data: 2010-07-16 09:17:07
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-07-16 09:14, PM pisze:
> [...]
    > to by błyskało.
    > - próg był na 50 ale miało nie błyskac bo oświetlenie wystarczające, więc ci

    Może nie błyskać. Ja podczas mijania fotoradaru widziałem w obiektywie
    "cyknięcie" migawki, a błysku nie było.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2010-07-16 09:36:16
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Może nie błyskać. Ja podczas mijania fotoradaru widziałem w obiektywie
    > "cyknięcie" migawki, a błysku nie było.

    I naprawde wierzysz ze przy predkosci minimum 50km/h zdazyles zauwazyc jak
    migawka "cyknęła" ? Siedząc w samochodzie, w odleglosci około 4-8 metrów?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2010-07-16 09:55:07
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-07-16 09:36, Darek. pisze:

    > I naprawde wierzysz ze przy predkosci minimum 50km/h zdazyles zauwazyc jak
    > migawka "cyknęła" ? Siedząc w samochodzie, w odleglosci około 4-8 metrów?
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    Tak, widać było w obiektywie.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 5. Data: 2010-07-16 09:55:14
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-07-16 09:17, Grejon pisze:
    > Ja podczas mijania fotoradaru widziałem w obiektywie
    > "cyknięcie" migawki, a błysku nie było.

    Jestes muchą?

  • 6. Data: 2010-07-16 10:06:20
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Tak, widać było w obiektywie.
    >
    > --
    > Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    > Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

    Ja mam wrazenie ze pod pewnym katem to sie poprostu swiatlo w obiektywie
    zalamauje i blyska. Bo w ten sposob to juz bym prawka nie mial jezeli kazdy
    by pstrykal.

    PZDr
    Adam

  • 7. Data: 2010-07-16 10:20:04
    Temat: Re: Czy fotoradar zawsze błyska, jak 'ł=?ISO-8859-2?Q?apie=27_przekraczaj=B1cego_pr=EAdko=B6=E6=2E?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    spammtrapp napisać:

    > Jestes muchą?

    Chyba nie powiesz mi, że człowiek nie jest w stanie
    zauważyć mignięcia migawki przez obiektyw... Ja też
    jak jade przy radarze, to zawsze lampię się w środek
    czy jest pełny -- inna sprawa, jeszcze foto nie
    dostałem bez flesza, a z fleszem tylko raz. :P

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 8. Data: 2010-07-16 10:47:26
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-07-16 10:20, Myjk pisze:
> [...]
    > czy jest pełny -- inna sprawa, jeszcze foto nie
    > dostałem bez flesza, a z fleszem tylko raz. :P

    Jezeli jestes w stanie ja zauwazyc to nie patrz. Jedziesz przepisowo.

    A konkretniej:
    Fotoradar robi zdjecia z odleglosci (srednio):
    jeden pas - 10 m
    dwa pasy - 20 m
    3 pasy - 60 m
    Wiec to czy cos w srodku jest czy nie moze i zauwazysz, ale cykniecie
    migawki?

  • 9. Data: 2010-07-16 10:53:45
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Myjk"

    > Chyba nie powiesz mi, że człowiek nie jest w stanie
    > zauważyć mignięcia migawki przez obiektyw...

    :-) Może i da się zauważyć, ale to raczej trudna sztuka. Np. podczas
    zdjęcia lustrzanką z 2 metrów pomimo uporczywego przecież wpatrywania
    się w nieruchomy obiektyw i samemu pozostając w bezruchu zauważyć ruch
    migawki to chyba cud, jeśli dochodzi do tego ruch pojazdu, widok przez
    szybę i osłonę radaru to fakt zauważenia migawki włożył bym pomiędzy
    bajki, no chyba, że w tych fotoradarach jest jakaś wielgachna migawa, do
    tego jeszcze w srebrnym kolorze ;-)

  • 10. Data: 2010-07-16 10:56:28
    Temat: Re: Czy fotoradar zawsze b
    Od: PS <p...@i...pl>

    Przemysław Czaja pisze:

> [...]
    > szybę i osłonę radaru to fakt zauważenia migawki włożył bym pomiędzy
    > bajki, no chyba, że w tych fotoradarach jest jakaś wielgachna migawa, do

    Jaki cud? Wyraźnie widać ruch lustra i ewentualnie domykaną przysłonę
    nawet przy krótkich czasach.

    --
    PS