  • 1. Data: 2010-07-16 09:53:59
    Temat: Meldunek a rejestracja auta...
    Od: "unet" <t...@W...gazeta.pl>

    Witajcie,

    moze ktos przerabial podobne sytuacje i bedzie mogl pomoc:

    zameldowalem sie jakies pol temu w innym powiecie, w zwiazku z nadal
    obowiazujacym meldunkiem, oczywiscie zmienilem adresy w 139 instytucjach i
    urzedach, zawarlem nowe ankesy, umowy itp... ale auta nie przerejestrowalem...

    Czy w razie kontroli sluzb (takze w granicach strefy Schengen) badz zdarzenia
    drogowego moge miec problemy ze w DR i DO sa rózne adresy (swoja droga w PJ
    jest jeszcze inny) ? Auto na kredyt wiec przerejestrowanie to oprocz 200zl w
    urzedzie takze oplaty za wypozyczenie karty pojazdu i kupa czasu, pism itp...
    Najbardziej chodzi oczywiscie o wyplate ubezpieczenia, gdzie najmniejsze
    szczególiki nabieraja olbrzymiego znacznia...

    Pytanie wyniklo przy okazji ubezpieczenia auta na kolejny rok, gdzie
    ubezpieczyciel wzial dane adresowe z DR, a nie DO...

  • 2. Data: 2010-07-16 11:24:43
    Temat: Re: Meldunek a rejestracja auta...
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    unet wrote:
> [...]
    > Pytanie wyniklo przy okazji ubezpieczenia auta na kolejny rok, gdzie
    > ubezpieczyciel wzial dane adresowe z DR, a nie DO...

    Auto może być zarejestrowane gdziekolwiek. To jest dokument pojazdu, a nie
    właściciela. DR nie dowodem tożsamości, w związku z czym nie odczytuje się z
    niego wiążących danych (w tym adresu) właściciela pojazdu.

    Tomek

  • 3. Data: 2010-07-16 11:27:39
    Od: Meehoo <m...@T...pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2010 11:24:43 +0200, ...:::Tomek:::... napisał(a):

    > Auto może być zarejestrowane gdziekolwiek. To jest dokument pojazdu, a nie
    > właściciela. DR nie dowodem tożsamości, w związku z czym nie odczytuje się z
    > niego wiążących danych (w tym adresu) właściciela pojazdu.

    Ale IMHO przy np. wypłacie odszkodowania z AC ubezpieczalnia może mieć
    "ale" jeśli doszuka się rozbieżności...

    --
    Meehoo

  • 4. Data: 2010-07-16 11:36:17
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Meehoo wrote:
    > Ale IMHO przy np. wypłacie odszkodowania z AC ubezpieczalnia może mieć
    > "ale" jeśli doszuka się rozbieżności...

    Ale z jakiej okazji? Jest tam przecież numer rejestracyjny pojazdu, numer
    nadwozia, imię i nazwisko właściciela i jego numer PESEL. Na jakiej
    podstawie mogą odmówić wypłaty odszkodowania? Bo ktoś się przeprowadził?

    Tomek

  • 5. Data: 2010-07-16 11:46:22
    Od: "unet" <t...@N...gazeta.pl>

    ..:::Tomek:::... <t...@s...pl> napisał(a):

    > Auto może być zarejestrowane gdziekolwiek. To jest dokument pojazdu, a nie
    > właściciela. DR nie dowodem tożsamości, w związku z czym nie odczytuje się z
    > niego wiążących danych (w tym adresu) właściciela pojazdu.

    kurcze, tu pisza ze trzeba i to chyba w ciagu 30 dni
    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/dowod_rejestr
    acyjny_co_warto_wiedziec-a_3185.htm

    zrobilbym bym to tyle ze perspektywie roku kolejny meldunek mnie czeka :(

  • 6. Data: 2010-07-16 11:58:31
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    unet wrote:
> [...]
    acyjny_co_warto_wiedziec-a_3185.htm
    > zrobilbym bym to tyle ze perspektywie roku kolejny meldunek mnie

    To jest artykuł sprzed 3 lat, na Twoim miejscu potwierdziłbym tą informację,
    bo piszą też tam np. że wymiana silnika wymaga zgłoszenia do ewidencji,
    podczas gdy teraz numeru silnka w ogóle już nie trzeba podawać przy
    rejestracji.

    Tomek

  • 7. Data: 2010-07-16 12:44:26
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    On 07/16/2010 11:36 AM, ...:::Tomek:::... wrote:
> [...]
    > numer nadwozia, imię i nazwisko właściciela i jego numer PESEL. Na
    > jakiej podstawie mogą odmówić wypłaty odszkodowania? Bo ktoś się

    W razie sporu wygra ten kto będzie miał lepszych prawników. A wysokość
    składki bywa zależna od miejsca rejestracji.