    From: "JoteR" <u...@i...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy istnieje takie urządzenie?
    Date: Sat, 16 Sep 2017 16:50:59 +0200

    "z" napisał:

    > Niestety moje obecne urządzenia w tym pomieszczeniu wyłączają
    > się po okresie bezczynności ale od 4 godzin w górę ;-(
    >
    > W wszystko to przecież w celu zmniejszenia rachunku za prąd oczywiście :-)

    Oczywiście ;->
    Dawno, dawno temu podszedłem do tematu od innej strony - mianowicie to nie
    urządzenia miały się wyłączać po wyjściu użytkownika, ale to użytkownik miał
    dbać o podtrzymywanie ich zasilania ;-> Mianowicie co jakiś czas musiał
    naciskać włącznik, co powodowało wydłużenie pracy timera o kolejny kwadrans.
    Jeśli delikwent o tym zapomniał - timer odliczywszy do zera wyłączał to, co
    podtrzymywał. Urządzenie sam sobie zrobiłem, opierając się na zasadzie
    działania oświetlenia klatki schodowej, tyle że moje uczciwie ostrzegało
    piknięciem, że została minuta, zanim zapadną ciemności... ;->
    Dziś pewnie coś takiego jest dostępne jako gotowe urządzenie.

    JoteR