  • 41. Data: 2018-04-27 15:33:13
    Temat: Re: Czy komputery pomagają?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:b6b000e4-b98a-4b8c-928c-c663d445026e@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 10:11:33 UTC+2 użytkownik WM napisał:

    >W przemyśle to prawie nie występuje. Nikt nie wymienia np. sprawnej
    >suwnicy w fabryce, bo te nowe są ładniejsze.

    Suwnicy moze i nie wymienia, ale stara tokarke czy frezarke ... teraz
    trzeba CNC.

    A nawet jak nie trzeba, to wypada sie pochwalic "nowoczesnym parkiem
    maszynowym".

    J.

  • 42. Data: 2018-04-27 15:54:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 15:33:16 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > trzeba CNC.
    >
    > A nawet jak nie trzeba, to wypada sie pochwalic "nowoczesnym parkiem

    Znowu: to nie jest moda tylko potrzeba. Inwestycja.

  • 43. Data: 2018-04-27 21:35:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-27 o 15:10, Konrad Anikiel pisze:

    > Bo jest taka moda, czy potrzeba?

    Moda na stare parowozy wożące turystów też się czasem trafia. :)

    Zmieniają się standardy i auto z klimatyzacją nie jest dzisiaj fanaberią
    ale niezbędnym wyposażeniem.

    WM

  • 44. Data: 2018-04-28 01:01:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-27, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > zdanie które niczego nie zmienia. Ważne że nie mam żadnego sposobu
    > żeby przewidzieć na co on wyda pieniądze dzisiaj, a na co jutro, jeśli
    > coś (co?) się zmieni. To jest poziom na którym podejmują się decyzje
    > zmieniające świat, a brak tu takich podstawowych narzędzi jak
    > weryfikowalne hipotezy albo powtarzalne eksperymenty. Bez tego nie ma
    > nauki.

    Poziom precyzji zapewne nie powali i pula towarów/usług będzie
    ograniczona do tych pożądanych przez większość, ale pewne zależności i
    przewidywania na poziomie statystycznym, da się zapewne zrobić i nie będą
    one błędne.

    Takoż mozna na indywidualnym, jeśli się kogoś lepiej sprofiluje.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2018-04-28 01:19:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-27, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    oglegroups.com...

    > Znowu: to nie jest moda tylko potrzeba. Inwestycja.

    A to co się dzieje od dłuższego czasu i często w wokół tego co zielone
    czy tez wszystkich "sustainable technologies" (jak to jest po polsku?).
    To są bardzo często nakłady wymuszane modą/etyką (pierwotnymi do
    legislacji).

    Dodatkowo z takim kurjozum, że te technologie, które wyglądają zielono
    na afiszu i teorii, wcale nie muszą być zielone w implementacji.

    Można argumentowac, że to praktyczna potrzeba (bo w końcu ochrona
    środowiska taką jest), ale siła napędowa trendu wynika też właśnie
    często z mody. Różne firmy wydają kupe forsy aby zbadac swój "carbon
    footprint", zainwestowac w nowy piec o 10% lepszej cieplnej wydajności a
    potem chwialić się w folderze, jak to są przyjazni dla środowiska.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2018-04-28 03:21:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 08:19:12 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > footprint", zainwestowac w nowy piec o 10% lepszej cieplnej wydajności a
    > potem chwialić się w folderze, jak to są przyjazni dla środowiska.

    Tu akurat nie ma na co narzekać. Moim zdaniem to dobrze że inicjatywa oddolna (nie
    rządowa) zmienia świat. Tak już jest, że jak masz światu coś ważnego do powiedzenia a
    nie jesteś cesarzem, to przekonujesz ludzi tworząc modę. Na taką modę politycy też
    mogą zbierać głosy wyborców, marketingowcy bydować marki itd, ale ten akurat przykład
    (budowania świadomości ekologicznej) inicjatywą zwykłych ludzi. No i przemysł to
    podchwycił dopiero jak inicjatywa stała się modą, znaczy jak okazała się skuteczną
    taktyką marketingową. Znaczy jak zaczęła wpływać na wybory konsumentów. Owszem, znam
    wiele przykładów decyzji biznesowych opartych na względach środowiskowych, nawet na
    poziomie bardzo odległym od produktu konsumenckiego, ale to jest albo wymuszone przez
    przepisy, albo przez prasę, albo przez niezależnych audytorów, albo ubezpieczycieli
    itp. W przemyśle nikt nie wyda kasy tam gdzie nie musi.

  • 47. Data: 2018-04-28 03:41:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 04:35:09 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Moda na stare parowozy wożące turystów też się czasem trafia. :)

    Mody często bywają irracjonalne. Gorzej jak są groźne, i to dla postronnych ludzi.
    Patrz antyszczepionkowcy. Albo ekstremizmy religijne.

  • 48. Data: 2018-04-28 03:45:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-28, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > przez przepisy, albo przez prasę, albo przez niezależnych audytorów,
    > albo ubezpieczycieli itp. W przemyśle nikt nie wyda kasy tam gdzie nie

    Nie tyle narzekam na samą ideę, co irytują mnie skutki uboczne -
    hipokryzja i właśnie implementacja. Ten 10% zysk ww. przykłądowego
    pieca, fajna sprawa i ładnie wygląda na opakowaniu produktu, a w
    praktyce np. koszty utylizacji starego, wyprodukowania nowego itp. to
    może być dużo bardziej obciążające dla środowiska niz używanie tego
    starego do końca jego użytecznego życia.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2018-04-28 11:54:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-28 o 03:41, Konrad Anikiel pisze:

    > Mody często bywają irracjonalne. Gorzej jak są groźne, i to dla postronnych ludzi.
    Patrz antyszczepionkowcy. Albo ekstremizmy religijne.

    Antyszczepionkowcy zasługują na nagrodę Darwina, czyli sami się
    wyeliminują ze społeczeństwa wraz ze swoimi genami głupoty.

    WM

  • 50. Data: 2018-05-01 10:22:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 08:01:50 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > one błędne.
    >
    > Takoż mozna na indywidualnym, jeśli się kogoś lepiej sprofiluje.

    No i wróciliśmy do tematu wątku. Komputery pomagają wciskać trochę mniej bezsensowne
    reklamy oglądaczom, ale jak dotychczas nie są w stanie odgadnąć jakie decyzje i
    którego dnia te reklamy odniosą skutki u mnie albo u Ciebie. Mi notorycznie
    wyświetlają się reklamy produktów które ostatnio kupiłem :-)