  • 51. Data: 2018-05-01 10:31:34
    Temat: Re: Czy komputery pomagają?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 10:45:40 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Nie tyle narzekam na samą ideę, co irytują mnie skutki uboczne -
    > hipokryzja i właśnie implementacja. Ten 10% zysk ww. przykłądowego
    > pieca, fajna sprawa i ładnie wygląda na opakowaniu produktu, a w
    > praktyce np. koszty utylizacji starego, wyprodukowania nowego itp. to
    > może być dużo bardziej obciążające dla środowiska niz używanie tego
    > starego do końca jego użytecznego życia.

    Akurat metale to potrafimy recyklingować doskonale, gorzej że w przemyśle mocno
    energotrwoniącym. To jest właśnie esencja problemu: łatwo jest namówić mieszkańca
    domu do wymiany pieca na ekogroszek niż hutę do modernizacji wielkiego pieca.
    Podobnych akcji różnych ekologów z gramoleniem się na chłodnie kominowe elektrowni
    węglowych było niezliczona ilość, a tylko w pojedynczych przypadkach odniosły jakiś
    skutek. A żeby hutę ktoś nakłonił do czegoś bo on tak chce- nie przypominam sobie ani
    razu. Wyłącznie przepisy, kary, zielone certyfikaty no i przede wszystkim
    konkurencyjność.

  • 52. Data: 2018-05-01 10:45:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 01:22:05 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > No i wróciliśmy do tematu wątku. Komputery pomagają wciskać trochę
    > mniej bezsensowne reklamy oglądaczom, ale jak dotychczas nie są w
    > stanie odgadnąć jakie decyzje i którego dnia te reklamy odniosą
    > skutki u mnie albo u Ciebie. Mi notorycznie wyświetlają się reklamy
    > produktów które ostatnio kupiłem :-)

    Po prostu za szybki jestes - jakbys zrobil wywiad w internecie przed
    zakupem, to moze byc ci zdazyli podeslac przed wyborem :-)

    Albo ... kiepski profil/marketing.
    Jakby zbadali skutecznosc reklamy w internecie, to moze by zauwazyli,
    ze nieskuteczna. I ze np pralki to trzeba reklamowac jak ktos kafelek
    szuka ... albo kredytu hipotecznego :-)

    J.

  • 53. Data: 2018-05-01 15:21:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 17:45:58 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Jakby zbadali skutecznosc reklamy w internecie, to moze by zauwazyli,
    > ze nieskuteczna. I ze np pralki to trzeba reklamowac jak ktos kafelek

    To co napisałeś to dosyć ważne jest. W marketingu produktów dla szarego konsumenta
    może nie jest to aż tak jaskrawe, ale w produktach przemysłowych dział "business
    development" to są ludzie od których sukcesów i porażek zależy przyszłość firmy. Te
    tam rewelacje że wydajność nie rośnie, to są kompletnie nieistotne bzdury. Wielką
    korporację buduje się wrzucając najzdolniejszych ludzi do business development. Firma
    która ma odrobinę lepszy business development od konkurentów-wygrywa.
    I popatrz jak to działa: oni wszyscy są jak dzieci we mgle. Jedne trochę bardziej
    durne od drugich, ale widziane z zewnątrz- nieporadne i bez pojęcia co robią. Nie
    potrafią znaleźć klienta na czas, wysyłają mu ofertę dopiero jak już kupił to czego
    szukał. Nie potrafią mu pokazać że ich produkt jest lepszy, tylko że jest bliższy
    jakimś pojęciom wziętym z dupy. W temacie sprzętu AGD nie masz szansy dowiedzieć się
    co to znaczy "technologia XXX", przy czym to nie jest żadna technologia, tylko jakieś
    mgliste pojęcie które niczym się nie różni od starszych modeli ich własnych
    produktów. Jednym słowem, dzisiejszy biznes wytwarzający produkty jest tak marny, że
    wydajność pracy jest najmniejszym problemem.

  • 54. Data: 2018-05-01 15:48:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 06:21:39 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > To co napisałeś to dosyć ważne jest. W marketingu produktów dla
    > szarego konsumenta może nie jest to aż tak jaskrawe, ale w
    > produktach przemysłowych dział "business development" to są ludzie

    no wlasnie - w przemysle jak kupiles cos raz, to mozliwe ze kupisz
    drugi i kolejne razy. Tylko musisz byc zadowolony.

    No ale Nokia juz telefonow nie robi.
    Ani Ericsson, ani Siemens.

    J.

  • 55. Data: 2018-05-01 16:13:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 22:48:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > no wlasnie - w przemysle jak kupiles cos raz, to mozliwe ze kupisz
    > drugi i kolejne razy. Tylko musisz byc zadowolony.

    Jak ma kupić ponownie to samo to nie trzeba rekalamować, a jak coś innego... marna
    szansa. Jak sobie wyobrażasz że Wizzair kupi boeinga na spróbunek, albo Ryanair
    airbusa?

    > No ale Nokia juz telefonow nie robi.
    > Ani Ericsson, ani Siemens.

    Nie 'no ale', tylko 'no właśnie'. Nokia, SE i Siemens sami pokazali światu że
    zrobienie systemu operacyjnego jest trudniejszym zadaniem niż zrobienie sprzętu. I
    co? Jak każda przerośnięta korporacja, nie wyciągnęła wniosków z własnych problemów.
    Bo jak masz kilka pionów w firmie, każdy z nich ileś tam działów, każdy ileś tam firm
    porozwalanych po świecie, każda ileś tam swoich wewnętrznych działów, ileś tam
    niezależnych zespołów, nikt tym nie zarządza więc jest "matrix style" itd, no to się
    nie da. Taki twór nie jest w stanie dać sobie rady w sytuacji kiedy potrzebna jest
    nagła zmiana pradygmatu. W takim Samsungu strategiczne decyzje podejmowane są przez
    jednego człowieka, w ciągu jednej sekundy. W korporacji w zachodnim stylu to mogą być
    lata, a znam przykłady brnięcia w stare koncepcje przez dziesiątki lat, zanim te
    wszystkie rzesze ludzi dojdą do punktu w którym nie da się już dłużej ściemniać i
    trzeba przyznać komuś innemu rację. Choćby koledze z biurka obok :-)

  • 56. Data: 2018-05-01 18:26:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 07:13:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Jak ma kupić ponownie to samo to nie trzeba rekalamować, a jak coś
    > innego... marna szansa. Jak sobie wyobrażasz że Wizzair kupi
    > boeinga na spróbunek, albo Ryanair airbusa?

    A musi byc od razu caly samolot ? Moze tylko farby szukaja do
    pomalowania. A za rok pomaluja kolejne.

    A takie przejscia sie zdarzaly - w LOT lataja nie tylko benki,ale tez
    embraery, a z Airbusem tez negocjuja, tylko na razie bezskutecznie.

    > Nie 'no ale', tylko 'no właśnie'. Nokia, SE i Siemens sami pokazali
    > światu że zrobienie systemu operacyjnego jest trudniejszym zadaniem
    > niż zrobienie sprzętu.

    No, Nokia zrobila, a Siemens chyba nawet nie probowal.

> [...]
    > dojdą do punktu w którym nie da się już dłużej ściemniać i trzeba
    > przyznać komuś innemu rację. Choćby koledze z biurka obok :-)

    No tak, tylko niech ten jeden czlowiek w sekunde powie "oferta
    Symbiana jest lepsza". Albo "zrobimy wlasny system".

    nawiasem mowiac, to Samsung w symbiana wszedl, tylko widac szybko
    wyszedl.

    A moze po prostu mieli ten komfort, ze mogli obstawic wszystkie konie,
    i strategicznie ubijac te gorsze.

    J.

  • 57. Data: 2018-05-02 07:14:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 01:26:21 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > A musi byc od razu caly samolot ? Moze tylko farby szukaja do
    > pomalowania. A za rok pomaluja kolejne.

    To za rok będą wiedzieli lepiej od wytwórcy czy dobra czy niedobra.

    > A takie przejscia sie zdarzaly - w LOT lataja nie tylko benki,ale tez
    > embraery, a z Airbusem tez negocjuja, tylko na razie bezskutecznie.

    Zupełnie inny model biznesowy. Inny poziom upolitycznienia, inna presja rynkowa,
    presja udziałowców, inne mechanizmy podejmowania decyzji.

    > No, Nokia zrobila, a Siemens chyba nawet nie probowal.

    Nokia to nawet chyba z dwa, Samsung też miał jakiś BadaOS, a teraz Tizen. Siemens od
    razu poszedł w Win CE, chociaż dużo wcześniej eksperymentowali z systemami do różnych
    produktów. Siemens dużo różnego złomu robi, w większości nie zabawki.

    > No tak, tylko niech ten jeden czlowiek w sekunde powie "oferta
    > Symbiana jest lepsza". Albo "zrobimy wlasny system".
    >
    > nawiasem mowiac, to Samsung w symbiana wszedl, tylko widac szybko
    > wyszedl.

    Jak zobaczył że z tym symbianem w życiu nie podskoczy do konkurencji (przede
    wszystkim do HTC z winCE), to wyszedł.

  • 58. Data: 2018-05-02 08:27:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 22:14:30 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > To za rok będą wiedzieli lepiej od wytwórcy czy dobra czy niedobra.

    Wazne, ze beda malowac nastepne samoloty i beda potrzebowac farby.
    Moze jakosc, moze cena, moze da sie skusic "podwyzszona biel" :-)

    > Zupełnie inny model biznesowy. Inny poziom upolitycznienia, inna
    > presja rynkowa, presja udziałowców, inne mechanizmy podejmowania
    > decyzji.

    Oprocz polityki, to jeszcze po prostu cena sie liczy.
    Owszem, latwiej Lotowi kupic kolejnego benka niz wchodzic w Airbusy,
    ale jak Francuzom zalezy, to i oferta bedzie dobra :-)

    Bo zakladam, ze ogolnie to samoloty obu firm sa porownywalne i cena
    tez zblizona.

    [...]
> [...]
    > eksperymentowali z systemami do różnych produktów. Siemens dużo
    > różnego złomu robi, w większości nie zabawki.

    Siemensa z CE to nie pamietam, ale moze byl.
    I do wczesniejszych modeli musieli sobie cos w rodzaju OS stworzyc,
    ale to bardzo ograniczone ...

    > Jak zobaczył że z tym symbianem w życiu nie podskoczy do konkurencji
    > (przede wszystkim do HTC z winCE), to wyszedł.

    Sam robil z WinCE :-)
    I tez przestal, HTC chyba tez przestala, widac zobaczyli ze Samsungowi
    z Androidem nie podskoczy :-)

    J.

  • 59. Data: 2018-05-02 12:16:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 15:27:26 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Wazne, ze beda malowac nastepne samoloty i beda potrzebowac farby.
    > Moze jakosc, moze cena, moze da sie skusic "podwyzszona biel" :-)

    Akurat wybrałeś sobie produkt mocno certyfikowany i regulowany. Taka historyjka.
    Mieszkałem kiedyś w miasteczku na południu Anglii w której kilku znajomków założyło
    firemkę w której opracowali farbę, a właściwie powłokowy lakier do malowania
    samolotów. Wnika to niby w pory czy jak to nazwać, mikro-rowki zwykłej chropowatości.
    Zanim stężeje ściera się to taką gumą do mycia okien, więc w zasadzie grubość powłoki
    jest znikoma, ale chropowatość maleje. zmniejsza to opór powietrza o tyle, że
    oszczędność paliwa przekracza 1%. Porobili wymagane badania, załatwili wymagane
    cetyfikaty, poszli to zaproponować do linii lotniczych i producentów samolotów. Przez
    5 lat nikt nie kupił ani puszki. W tym biznesie nikt nie chce zaryzykować, nikt nie
    chce nawet wziąć próbki za darmo na spróbunek.

> [...]
    > ale jak Francuzom zalezy, to i oferta bedzie dobra :-)
    >
    > Bo zakladam, ze ogolnie to samoloty obu firm sa porownywalne i cena

    Rozumiesz jaki chaos by wywołał jeden boeing w Wizzairze, w którym nie ma ani jednego
    człowieka który potrafi to pilotować, przeglądać, naprawiać, nawet sprzątać?

    > [...]
    >
    > Siemensa z CE to nie pamietam, ale moze byl.

    Simpad. Nawet miałem. Może nie telefon, ale niedaleko mu było, bo miał DECTa.

    > I do wczesniejszych modeli musieli sobie cos w rodzaju OS stworzyc,
    > ale to bardzo ograniczone ...

    Masz przykład DECT-a. Oni mocno chcieli z tego zrobić światowy standard
    bezprzewodowej transmisji danych, zanim jeszcze ludzie słyszeli o wifi czy bluetooth.
    Działało super, ale polegli na programowaniu tego na każde urządzenie. Bo wszędzie
    inny soft siedział, weź teraz pisz sterowniki na wszystko, od ABSów w samochodach,
    przez tokarki w fabrykach, do sterowni elektrowni jądrowej. Wszystko na innym
    hardwarze, systemie operacyjnym, kompletnie inna filozofia itd.

    > Sam robil z WinCE :-)
    > I tez przestal, HTC chyba tez przestala, widac zobaczyli ze Samsungowi
    > z Androidem nie podskoczy :-)

    Nie wiem czy słyszałeś, ale pierwszy telefon z Androidem 1.0 to był HTC G1.

  • 60. Data: 2018-05-02 12:34:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-02 o 12:16, Konrad Anikiel pisze:
    > Masz przykład DECT-a. Oni mocno chcieli z tego zrobić światowy standard
    bezprzewodowej transmisji danych, zanim jeszcze ludzie słyszeli o wifi czy bluetooth.
    Działało super,
    Super jako telefon bezprzewodowy?
    Miałem takowy telefon. W mieszkaniu przy 20 m już milkł.
    Nie wiem ile z zasięgiem ma wspólnego system kodowania ale na wiki
    piszą, że 50 m.

    Robert