  • 21. Data: 2009-03-21 14:02:57
    Temat: Re: Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A laptop to też pecet?
    JaC

    -----

  • 22. Data: 2009-03-21 17:52:37
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Tomek Banach pisze:
    > Witam,
    >
    > Zaczalem przymierzac sie do 24 calowego monitora - na półce w sklepie
    > wszyskie - imponuja rozmiarem ekranu w porownianiu z moja obecna 17 ale
    > zaczalem sie zastanawiac. W przypadku telewizorow przy duzych ekranach
    > nie mozna siedziec zbyt blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do
    > malego pomieszczenia mija sie z celem - czy podobnie nie bedzie z
    > monitorami ?

    W cenie takiego monitora zapewne kupisz dwie 19-tki.
    Bedzie lepiej, bo mozna je ustawic z przelamaniem.
    A i powierzchnia wieksza.
    Od kilku miesiecy spedzam zycie przed 3-ma 19''
    Jest to rozwiazanie absolutnie doskonale, no i tanie
    jak na osiagany efekt.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 23. Data: 2009-03-21 20:02:02
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    Andrzej S. wrote:

> [...]
    > A i powierzchnia wieksza.
    > Od kilku miesiecy spedzam zycie przed 3-ma 19''
    > Jest to rozwiazanie absolutnie doskonale, no i tanie

    Zastanawiam sie czy 2 to napewno taki dobry pomysl. Przy 3 pewnie jest
    super - glowny panel przed oczami i dwa boczne pomocnicze. Natomiast
    siedzenie przed dwoma przelamanymi chyba nie byloby zbyt wygodne -
    najlepiej mi sie patrzy jezeli siedze maksymalnie prostopadle do ekranu.
    Wiem bo przez kilka dni mialem dwa monitory i jednak musialem ustawic je
    tak ze jeden byl "glowny" na ktory patrzylem na wprost a obok stal drugi
    pomocniczy. Fakt ze mialem 19 i 17 4:3 i doslownie kilka dni i moze sie
    nie przyzwyczailem.

    Ale popatrze na ceny i rozwaze - chociaz 3 juz chyba wymagaloby
    powaznego przemeblowania miejsca pracy :)

    Tomek

  • 24. Data: 2009-03-21 20:02:48
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

    > W przypadku monitorow nie widze takiego problemu, wcale nie odczujesz
    > potrzeby siedziec dalej przed duzym panelem, a z pewnoscia docenisz
    > zalety duzego ekranu. Problemem jest tylko rozdzielczosc, 24 calowy
    > panel to najgorsze mozliwe rozwiazanie, bo pracuje w rozdzelczosci
    > 1920x1200 i rzeczywiscie jest to niewygodne, powiekszenie czcionek nie
    > zawsze sie sprawdza, bo programy sobie z tym nie radza, czesc naspisow
    > sie po prostu nie miesci w przeznaczonych miejscach. Ja polecam albo
    > 22 cale 1680x1050, albo 26 cali 1920x1200.

    O dzieki to cenna uwaga - poprzeliczam sobie wielkosci pikseli i zobacze
    jak sie maja do tych monitorw ktore mam.

    Tomek

  • 25. Data: 2009-03-21 20:23:43
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    GLaF wrote:

    > Piszczenie jest IMHO najgorsze. I wcale nie trzeba być cichofilem,
    > żeby wkurzało. Mój stary zasilacz piszczał, nie mogłem zlokalizować
    > piszczącej cewki, więc go wymieniłem. Ale piszczenie to inna sprawa,
    > w pełni pasywny komputer z SSD też może piszczeć.

    > Zależy ile skupienia wymaga praca na kompie. Mi właśnie chodziło o
    > to, żeby w środku nocy, kiedy muszę skupić się nad czymś trudnym, nie
    > dekoncentrowało mnie żadne buczenie, szumienie czy piszczenie z
    > kompa. Moja tolerancja na hałas jest bardzo mała. A jak oglądam film
    > lub słucham muzyki z kompa, to kompa nie słyszę.

    Widze ze temat zszedl na cisze i piszczace uklady elektroniczne - to
    bedzie kolejna sprawa jak juz wybiore wielkosc. Ostatnio kupilem do
    biura tania 19 i okazalo sie ze przy sciemnieniu ekranu do sensownego
    poziomu monitor zaczyna piszczec. W biurze gdzie jest szum to uchodzi
    ale w domu siedze nocami i pisk doprawadzalby mnie do szalu. A nie wiem
    jak jest z reklamacja takich monitorow ale podejrzewam ze srednio
    szczegolnie ze nie potrzebuje super jakosci obrazu a sporej powierzchni
    czyli bede celowal w tansze modele.

    Przykladowo mam modem telewizji kablowej ktory wyraznie szumi i nic sie
    z tym nie da zrobic bo dla operatora to nie jest awaria. Zreszta
    posluchalem innego modelu tego modemu i tez szumi :/

    Tomek

  • 26. Data: 2009-03-22 06:09:29
    Od: dooh <d...@w...pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 17:01:27 +0100, Tomek Banach napisał(a):

> [...]
    > nie mozna siedziec zbyt blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do
    > malego pomieszczenia mija sie z celem - czy podobnie nie bedzie z

    W domu mam 17" a w pracy do CAD-a panoramę 24" 1920x1200. Mimo słabego
    wzroku obchodze się bez okularów i powiększania czcionek. Bardzo dobrze mi
    się na mim pracuje.