  • 11. Data: 2009-03-20 20:10:15
    Temat: Re: Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 19:57:23 +0100, Michal Bien napisał(a):

    > Zależy jaki kto ma słuch. Mi tam przeszkadza PRZY FILMACH nawet ten
    > jednostajny, niski szum, tak samo jak praca SILNIKA HDD - tego nie da
    > się wyeliminować mocowaniem.

    Myślę, że przytoczona przeze mnie konfiguracja pod względem ciszy w
    zupełności zadowoli ponad 95% oglądających filmy na komputerze.
    Możesz podać jaki masz zasilacz, dyski i wentylatory i na ile rpm
    puszczone? Też jestem cichofilem i zbieram opinie o cichym sprzęcie.

    --
    GLaF

  • 12. Data: 2009-03-20 20:44:19
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Co łykają? Ludzie biorą monitory na jakie ich stać i do czego
    potrzebują. Zawsze bawiły mnie wynurzenia tych ludzi piejących nad
    PVA/MVA itp. o jakości .....
    > --
    > Pozdrawiam, Michal Bien
    > #GG: 351722 #ICQ: 101413938
    > JID: m...@j...org

    /ciach/

    Moze Cie bawiły, ale ich lepsza jakość jest faktem.
    Sam mam MVA, - Mam też tn - z czasem róznice miedzy nimi stają sie tak duze ze
    mam uraze do jakości tych popularnych tanich matryc.
    Co do ogladania w dobrej jakosci filmu sie zgadzam, bo do tego używam duzego
    TV i zestawu 5.1, Jednak uwazam ze posiadając duzy monitor, i słuchawki 5.1
    też mozna zafundować sobie dobre warażenia.

  • 13. Data: 2009-03-20 21:25:54
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-20 21:44, Użytkownik BETON napisał:
> [...]
    > duzego TV i zestawu 5.1, Jednak uwazam ze posiadając duzy monitor,
    > i słuchawki 5.1 też mozna zafundować sobie dobre warażenia.

    Tak z ciekawości ten sig przedmówcy jako cytat to zostawiłeś
    w jakimś konkretnym celu czy tylko tak sobie ?

    A to "/ciach/" to w jakim celu. Pod sigiem nie było tekstu
    do wycinania. No chyba że mam jakiś przestarzały program który
    chowa mi jakieś fragmenty. :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-03-20 21:25:57
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    BETON pisze:

    > Moze Cie bawiły, ale ich lepsza jakość jest faktem.

    Oczywiście, zwłaszcza równomierność podświetlania i odwzorowanie
    kolorów. Ale pisałem to w kontekście "lepiej mały MVA niż duży TN".

    > Sam mam MVA, - Mam też tn - z czasem róznice miedzy nimi stają sie tak
    > duze ze mam uraze do jakości tych popularnych tanich matryc.

    Przy pracy z tekstem to tak rzuca Ci się w oczy?
    Z drugiej strony spotkałem się z sytuacją, że do szybkich gier ludzie
    pozbywali się MVA na korzyść teoretycznie gorszych jakościowo TN ze
    względu na opóźnienia MVA.

    > Co do ogladania w dobrej jakosci filmu sie zgadzam, bo do tego używam
    > duzego TV i zestawu 5.1, Jednak uwazam ze posiadając duzy monitor,
    > i słuchawki 5.1 też mozna zafundować sobie dobre warażenia.

    Owszem, ale nie to. No i argument kanapa/pilot pozostaje.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 15. Data: 2009-03-20 21:33:31
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    GLaF pisze:

    > Myślę, że przytoczona przeze mnie konfiguracja pod względem ciszy w
    > zupełności zadowoli ponad 95% oglądających filmy na komputerze.

    OK, ale argument ilościowy jest taki sobie, bo z tych oglądających
    filmy na komputerze z 70% ogląda również
    yyyy-zzzz-CAM-korean_hardsub_nic_nie_widac_ale_3_mie
    siace_przed_premiera.rmvb
    ;)

    Dobrych filmów kręci się teraz na tyle mało, że IMHO szkoda psuć sobie
    przyjemność oglądając je na komputerze.

    > Możesz podać jaki masz zasilacz, dyski i wentylatory i na ile rpm
    > puszczone? Też jestem cichofilem i zbieram opinie o cichym sprzęcie.

    Nie nic specjalnie cichego. Zresztą "zbieranina" upgrade 3 kolejnych
    HDD i CPU/GPU chłodzonych do obliczeń rozproszonych nie mogą być
    specjalnie ciche. Inna sprawa, że nie lubię oglądania filmów z komputera
    nawet na wyciszonych zestawach - poza trailerami 1080p (do przeżycia, bo
    to 2-3 min, a nie siedzenie 1,5-2,5h w niewygodnej do oglądania pozycji)
    nawet nie pamiętam kiedy coś ostatnio w ten sposób oglądałem.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 16. Data: 2009-03-20 22:33:52
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 22:33:31 +0100, Michal Bien napisał(a):

> [...]
    > to 2-3 min, a nie siedzenie 1,5-2,5h w niewygodnej do oglądania pozycji)
    > nawet nie pamiętam kiedy coś ostatnio w ten sposób oglądałem.

    Jednak myślę, że "hałas" z "mojej" konfiguracji zupełnie by Ci nie
    przeszkadzał.
    Niech każdy ogląda sobie filmy na czym chce. Mi chodziło o obalenie
    stereotypu, że bardzo cichy komputer musi mieć pasywny zasiacz, dyski SSD i
    kosztować majątek. Oczywiście od pewnego stopnia wymagań co do ciszy nie da
    się tego uniknąć, ale to już trzeba być ekscentrykiem ;)

    --
    GLaF

  • 17. Data: 2009-03-20 22:58:50
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    GLaF pisze:

    > Jednak myślę, że "hałas" z "mojej" konfiguracji zupełnie by Ci nie
    > przeszkadzał.

    Tym bardziej że do codziennej pracy używam maszynki która jest niemal
    na pewno wyraźnie głośniejsza. Po prostu trudno pogodzić w rozsądnych
    pieniądzach ciszę z dużą wydajnością, a budowanie osobnego, bardzo
    cichego komputera do multimediów dość drogie. W sumie ludzie
    budują też multimedia center i stawiają obok sprzętu AV, ale jakoś
    nigdy specjalnie do mnie to nie trafiało, co nie znaczy np: ze nie
    uważam np: tunerów SAT na linuksie za fajne rozwiązania o ile są
    zaprojektowane od A do Z jako tuner, a nie komputer pełniący m.in.
    funkcję tunera.

    > Niech każdy ogląda sobie filmy na czym chce.

    I to to chodzi :)

> [...]
    co do ciszy nie da
    > się tego uniknąć, ale to już trzeba być ekscentrykiem ;)

    Oj niekoniecznie. Widziałem ludzi, których trudno uznać za
    audiofilskich ekscentryków, a doprowadzały ich do szału piszczące układy
    zasilania w TV. Zmierzam do tego, że w przypadku oglądania
    filmu/słuchania muzyki tolerancja na hałas jest dużo mniejsza, niż przy
    pracy z PC. Z tego np: powodu wielu ludzi narzeka na tunery PVR
    dostarczane przez Cyfrę+ (jeden model) - przeszkadza praca dysku i w
    włączający się wentylator.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 18. Data: 2009-03-20 23:25:07
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 23:58:50 +0100, Michal Bien napisał(a):

    > Oj niekoniecznie. Widziałem ludzi, których trudno uznać za
    > audiofilskich ekscentryków, a doprowadzały ich do szału piszczące układy
    > zasilania w TV.

    Piszczenie jest IMHO najgorsze. I wcale nie trzeba być cichofilem, żeby
    wkurzało. Mój stary zasilacz piszczał, nie mogłem zlokalizować piszczącej
    cewki, więc go wymieniłem. Ale piszczenie to inna sprawa, w pełni pasywny
    komputer z SSD też może piszczeć.

    > Zmierzam do tego, że w przypadku oglądania
    > filmu/słuchania muzyki tolerancja na hałas jest dużo mniejsza, niż przy
    > pracy z PC.

    Zależy ile skupienia wymaga praca na kompie. Mi właśnie chodziło o to, żeby
    w środku nocy, kiedy muszę skupić się nad czymś trudnym, nie
    dekoncentrowało mnie żadne buczenie, szumienie czy piszczenie z kompa. Moja
    tolerancja na hałas jest bardzo mała. A jak oglądam film lub słucham muzyki
    z kompa, to kompa nie słyszę.

    > Z tego np: powodu wielu ludzi narzeka na tunery PVR
    > dostarczane przez Cyfrę+ (jeden model) - przeszkadza praca dysku i w
    > włączający się wentylator.

    A niedrogi pecet może być sporo cichszy od takiego tunera.

    --
    GLaF

  • 19. Data: 2009-03-21 10:46:33
    Od: k...@o...pl

    > W przypadku telewizorow przy duzych ekranach
    > nie mozna siedziec zbyt blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do
    > malego pomieszczenia mija sie z celem - czy podobnie nie bedzie z
    > monitorami ?

    W przypadku monitorow nie widze takiego problemu, wcale nie odczujesz
    potrzeby siedziec dalej przed duzym panelem, a z pewnoscia docenisz
    zalety duzego ekranu. Problemem jest tylko rozdzielczosc, 24 calowy
    panel to najgorsze mozliwe rozwiazanie, bo pracuje w rozdzelczosci
    1920x1200 i rzeczywiscie jest to niewygodne, powiekszenie czcionek nie
    zawsze sie sprawdza, bo programy sobie z tym nie radza, czesc naspisow
    sie po prostu nie miesci w przeznaczonych miejscach. Ja polecam albo
    22 cale 1680x1050, albo 26 cali 1920x1200.

  • 20. Data: 2009-03-21 13:44:07
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Lapek 15'' 1600x1200 (bida z nędzą) i biurkowe 18'' i 19''.

    Najchętniej siedzę przed 18'' Super-Fine TFT 33 ms 350:1 bo jest subiektywnie
    najprzyjemniejszy dla oka obraz, 19'' S-IPS TFT 18 ms 800:1 mu nieco ustępuje choć
    ten sam producent i teoretycznie lepsze numerkowo parametry, to inne podświetlenie
    matrycy.

    Oczywiście żadne panoramy ;-))
    JaC

    -----

    > Że tak z odrobiną ciekawości spytam - przed jakiej wielkości monitorem i jakiego
    typu siedzisz stale w domu?