  • 11. Data: 2018-12-06 19:56:47
    Temat: Re: Czy można parkować na prywatnych miejscach parkingowych?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-06 o 02:55, RadoslawF pisze:

    > Oczywiście że można, tyle że trzeba mieć jakiś przyrząd do przecinania
    > kłódek żeby potem wyjechać.

    Wcale nie bo zapora po złożeniu jest pod samochodem.
    https://www.kams.com.pl/p4757,blokada-parkingowa-sam
    ozatrzaskowa-na-klucz-gorny-motyl.html

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2018-12-06 20:01:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-06 o 13:16, Pszemol pisze:

    > nie postawi. Właściciel może natomiast wezwać lawetę i wyrzucić
    > Twój samochód ze swojego terenu jeśli jesteś tam nieproszony.

    Oj nie ryzykowałbym bo skąd parkujący może o tym wiedzieć skoro oznaczeń
    nie ma tylko coś takiego:
    https://www.kams.com.pl/p4757,blokada-parkingowa-sam
    ozatrzaskowa-na-klucz-gorny-motyl.html

    > Jeśli wiesz dobrze że to jest prywatne miejsce parkingowe i nie jest ono
    > Twoje, nie masz pozwolenia od właściciela to tylko głąb i burak tam
    > postawi auto.

    ... i jest to nagminne.

    > Należy się mu w ryja od razu, na poczekaniu, bez pytania o nic.

    Należność to jedno ale już nie raz złodziej w naszym prawie miał lepszą
    pozycję od tego, kto nie potraktował go z godnością.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-12-06 20:09:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-06 o 17:45, ToMasz pisze:

    > nie masz prawa wejść komuś do domu bez zaproszenia, również na jego
    > teren.

    Nawet jeśli nie jest wiadome, że to "jego" teren? Analogicznie można
    wyobrazić sobie wielką łąkę, idziesz przez nią i nagle okazuje się, że
    nadepnąłeś na jej fragment należący do kogoś. I co wtedy?

    W powyższym przypadku tylko złożona barierka taka jak tu:
    https://www.kams.com.pl/p4757,blokada-parkingowa-sam
    ozatrzaskowa-na-klucz-gorny-motyl.html

    może o czymś świadczyć, ale nie słyszałem by posiadała ona jakieś prawne
    umocowanie nadające tytuł własności miejscu.

> [...]
    > pojazdy. Sprawdziłem, działka należy do miasta. polatałem,
    > pozałatwiałem, może dla tego ze mam grupę inwalidzką patrzyli na mnie
    > przychylnym okiem, ale udało się dostać wszelkie zezwolenia na zrobienie
    > parkingu. sam zrobiłem parking na 4 samochody, z czego korzystam z 1
    > miejsca. ja uważam że mnie się opłacało, sąsiedzi z bloku obok mówili ze
    > jestem frajer. na moim miejscu, nikt lokalny mi nie staje, ale czasem
    > przyjezdny wjedzie. Nie gorączkuje się, czekam aż odjedzie, przepakowuje
    > samochód. Pytałeś co można zrobić co grozi. otóż nikt niema prawa

    No właśnie nie jestem przekonany. Gdyby na wjeździe był zakaz wjazdu z
    wyjątkiem tego czy tamtego, to co innego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2018-12-06 20:11:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-06 o 17:51, t-1 pisze:

    > Dlaczego uważasz miejsca za prywatne a nie zawłaszczone?

    Bo co miesiąc otrzymuję fakturę na parkowanie. Wystawia je pośrednio Lidl.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2018-12-06 20:29:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-12-06 o 19:56, Marek S pisze:

    > Wcale nie bo zapora po złożeniu jest pod samochodem.
    > https://www.kams.com.pl/p4757,blokada-parkingowa-sam
    ozatrzaskowa-na-klucz-gorny-motyl.html

    To ją źle (w złym miejscu) zamontowano. Poprawny montaż wygląda tak
    żeby można było ją postawić przy parkującym aucie.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-12-06 20:35:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Nie zaryzykowałbym wywiezienia nawet przy wyraźnym oznaczeniu. Ale
    > zamknąć chyba można. Zastaw na poczet opłat za bezumowne korzystanie z
    > miejsca.

    Rutynowa praktyka w USA.

    Jest tabliczka ze za nieuprawnione parkowanie laweta zawozi tu i tam i
    kosztuje to tyle i tyle wiec parkujesz na wlasne ryzyko.

    Nie wiem jak prawo wyglada w tym zakresie w Polsce... ktoś nas pewnie
    oświeci :-)

  • 17. Data: 2018-12-06 20:57:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-06 o 20:11, Marek S pisze:

    > Bo co miesiąc otrzymuję fakturę na parkowanie. Wystawia je pośrednio Lidl.

    No to może powinni załatwić kopertę?
    https://warszawa19115.pl/-/bezplatne-zastrzezone-mie
    jsca-postojowe-koperty-

  • 18. Data: 2018-12-06 22:38:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 6 Dec 2018 17:45:47 +0100, ToMasz napisał(a):

    > nie masz prawa wejść komuś do domu bez zaproszenia, również na jego
    > teren.

    Teren taki musi być ogrodzony (Art 193 KK)
    A nieogrodzony trzeba opuścić na żądanie tylko jak jest to las, pole,
    ogród, pastwisko, łąka lub grobla (Art 157 KK)

  • 19. Data: 2018-12-06 22:48:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-06 o 20:29, RadoslawF pisze:

    > To ją źle (w złym miejscu) zamontowano. Poprawny montaż wygląda tak
    > żeby można było ją postawić przy parkującym aucie.

    Jej, to nie ma związku z tematem. A skoro poruszasz, to przed maską mam
    ścianę Lidla więc głębiej nie wjadę. Zapora jest na wysokości tylnej osi
    mojego auta. Gdyby ją cofnąć tak abym mógł ją podnieść po zaparkowaniu,
    to powinna być zamontowana nie na miejscu parkingowym lecz na ulicy.
    Mniej więcej światła stopu w aucie to właśnie linia ulicy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2018-12-06 22:49:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-06 o 20:35, Pszemol pisze:

    > Jest tabliczka ze za nieuprawnione parkowanie laweta zawozi tu i tam i
    > kosztuje to tyle i tyle wiec parkujesz na wlasne ryzyko.

    Fajnie, ale to nie jest adekwatny przykład bo Lidl, do którego parking
    należy nie pozwala na wywieszenie na jego ścianie żadnych tabliczek i
    malowania czegokolwiek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek