  • 11. Data: 2014-04-21 04:19:40
    Temat: Re: Czy poczuję różnicę między i3-4130T a i5-4440S siedząc w windows w IE i na youtube?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mr misio" <m...@g...pl> wrote in message
    news:lj14i9$ab2$1@node1.news.atman.pl...

    > To zalezy co robi. Jak robi/bawi sie filmami HD kraconymi kamera/aparatem
    > i lubi eje przerabiac za pomoca jakiegos
    > programu, chocby konwertowac - to poczuje.

    Nie robi tego... Siedzi na na internecie na onet, gazeta, yahoo.com
    czyta maile, plotki, wiadomości ze świata i narzeka że jego pecet
    jest powolny...

    > Fakt, ja wybralem wolniejszy procek + SSD. Procek przydaje sie (moc)
    > czasem, predkos SSD na system i podreczne aplikacje przydaje sie
    > na co dzien.

    A polepszyło się coś w kwestii używania SSD do dysku systemowego
    czy dalej się raczej to odradza ze względu na trwałość komórek flash?

  • 12. Data: 2014-04-21 09:28:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-21 04:19, Pszemol pisze:

    > A polepszyło się coś w kwestii używania SSD do dysku systemowego
    > czy dalej się raczej to odradza ze względu na trwałość komórek flash?

    etam, przy normalnym używaniu to prędzej wymienisz na nowszy
    pojemniejszy model niż padnie. W robocie maszynka pracująca 24/24 od 2
    lat pracuje na SSD 32GB pod kontrolą Windows XP embeded i działa.
    Właśnie się przesiadłem na SSD i jest miodzio.

    Oczywiście backup ważnych danych niezależnie jaki to dysk jest podstawą
    o ile na nich zależy.

  • 13. Data: 2014-04-22 00:32:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > etam, przy normalnym używaniu to prędzej wymienisz na nowszy pojemniejszy
    > model niż padnie.

    Co to znaczy "przy normalnym używaniu"?

    > W robocie maszynka pracująca 24/24 od 2 lat pracuje na
    > SSD 32GB pod kontrolą Windows XP embeded i działa.

    Z tym że nie sprawdzałeś czy to Windows XP Embedded
    pracuje z pagefile czy nie?

    > Właśnie się przesiadłem na SSD i jest miodzio.

    Daj znać za pół roku ;-)

    > Oczywiście backup ważnych danych niezależnie jaki to dysk
    > jest podstawą o ile na nich zależy.

    Mi nie chodzi o utratę danych tylko o zajechanie komórek flash na śmierć
    przez Windows robiące kilkanaście zapisów do pagefile na sekundę...

  • 14. Data: 2014-04-22 03:19:59
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 21/04/2014 23:32, Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > Mi nie chodzi o utratę danych tylko o zajechanie komórek flash na śmierć
    > przez Windows robiące kilkanaście zapisów do pagefile na sekundę...

    Moze kilkanascie, ale nie zawsze zapisow. Poza tym te dsyki moga zapisac
    min 3000 x pojemnosc. Katuje SSD (IIRC Samsung 830) pagefilem z uwagi na
    brak opcji rozbudowy pamieci. Co prawda przy fynfdziesiąt tabow w Chrome
    + Word + Photoshop robi sie bardzo mozolny, ale dysk ciagle grozi zyc az
    po moja starosc. Mam nadzieje, ze pomoglem.

    --
    Pozdr

  • 15. Data: 2014-04-22 08:34:45
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > A polepszyło się coś w kwestii używania SSD do dysku systemowego
    > czy dalej się raczej to odradza ze względu na trwałość komórek flash?

    A w ameryce biją murzynów .. skończmy te brednie, można kupować SSD bez
    najmniejszych problemów ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 16. Data: 2014-04-22 10:28:16
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:

    > Mi nie chodzi o utratę danych tylko o zajechanie komórek flash na śmierć
    > przez Windows robiące kilkanaście zapisów do pagefile na sekundę...

    w 2 kompach mam od roku ssd. w jednym win xp 24/24 w drugim obecnie win
    8 wczesniej xp uzywany "jak biurowy" (kilka godzin dziennie).

    nie wiem, czym sprawdzic, czy cos sie nie zajechalo.

    ale dzialaja dobrze, choc to OCZ-ty ze sredniodolnej polki.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 17. Data: 2014-04-22 10:30:15
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:
    > Pszemol nabazgrał(a):

    > A w ameryce biją murzynów .. skończmy te brednie, można kupować SSD bez
    > najmniejszych problemów ...

    dokladnie, ssd jest na tyle dojrzale juz ze mozna spokojnie uzywac jak hdd.

    ja juz nie wyobrazam sobie instalowania systemu na czyms innym niz ssd.
    jak ktos posmakuje tej szybkosci to ciezko z niej zrezygnowac.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 18. Data: 2014-04-22 18:55:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "G Nowak" <g...@c...ac.uk> wrote in message

    > Moze kilkanascie, ale nie zawsze zapisow.
    > Poza tym te dsyki moga zapisac min 3000 x pojemnosc.

    Zastanawiałeś się skąd się bierze wartość 3000?
    Ano bierze się stąd, że w przeciwieństwie do dysków z talerzami
    magnetycznymi, komórki pamięci flash zapiszesz/skasujesz te
    2000-3000 razy i zaczynają być problemy...
    Te dyski mają dosyć zaawansowane algorytmy wyrównywania
    zużycia komorek pamięci i co jakiś czas przenoszą statyczne
    pliki w inne miejsca na dysku, zużyte właśnie czestymi zapisami
    (kasowaniami). Generalnie rzecz biorąc te dyski nie są przewidziane
    do pracy całymi latami ale mają niejako wpisaną datę śmierci.

    > Katuje SSD (IIRC Samsung 830) pagefilem z uwagi na brak opcji rozbudowy
    > pamieci. Co prawda przy fynfdziesiąt tabow w Chrome + Word + Photoshop
    > robi sie bardzo mozolny, ale dysk ciagle grozi zyc az po moja starosc.

    Żebyś się nie zdziwił...

    > Mam nadzieje, ze pomoglem.

    Jak długo go już tym pagefilem katujesz?

  • 19. Data: 2014-04-22 18:56:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <c...@m...com> wrote in message
    > Pszemol nabazgrał(a):

    > A w ameryce biją murzynów .. skończmy te brednie,
    > można kupować SSD bez najmniejszych problemów ...

    Kupować to nikt nie zabraniał od samego początku :-)))

  • 20. Data: 2014-04-22 18:57:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > ja juz nie wyobrazam sobie instalowania systemu na czyms innym niz ssd.
    > jak ktos posmakuje tej szybkosci to ciezko z niej zrezygnowac.

    Z tym że "dojrzałość" polega na poprawieniu algorytmów wyrównywania
    zużycia komórek pamięci flash a nie samej wrodzonej ich nietrwałości, bo
    tu się niestety nic nie zmieni - taka natura bestii jest.