  • 21. Data: 2014-04-25 13:22:43
    Temat: Re: Czy poczuję różnicę między i3-4130T a i5-4440S siedząc w windows w IE i na youtube?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 22.04.2014 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:
> [...]
    > Ano bierze się stąd, że w przeciwieństwie do dysków z talerzami
    > magnetycznymi, komórki pamięci flash zapiszesz/skasujesz te
    > 2000-3000 razy i zaczynają być problemy...
    > Te dyski mają dosyć zaawansowane algorytmy wyrównywania
    > zużycia komorek pamięci i co jakiś czas przenoszą statyczne
    > pliki w inne miejsca na dysku, zużyte właśnie czestymi zapisami
    > (kasowaniami). Generalnie rzecz biorąc te dyski nie są przewidziane
    > do pracy całymi latami ale mają niejako wpisaną datę śmierci.

    > Żebyś się nie zdziwił...

    > Jak długo go już tym pagefilem katujesz?

    Ja katowałem 3.5 roku MB Air z 128ssd i 2GB ram - zeswapiony praktycznie nonstop,
    smart nic nadal nie pokazuje groźnego.

  • 22. Data: 2014-04-25 14:28:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> wrote:

    > Ja katowałem 3.5 roku MB Air z 128ssd i 2GB ram - zeswapiony praktycznie nonstop,
    > smart nic nadal nie pokazuje groźnego.

    No to już jest coś, dzięki!

  • 23. Data: 2014-04-26 21:18:11
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    o ile jeszcze nie jest za pozno:
    wez Apu od AMD, w wydajnosci biurowej takie jak i3 (mniej-wiecej), duzo wygodniejsza
    grafika przyda sie do zarowno jakichs starszych (ale tez I nowszych) gierek (zwyklych
    badz flashowych) jak rowniez do stron internetowych etc.
    Zamiast tandemu SSD + HDD wez SSHD (no, chyba ze kumpla stac na toto pierwsze)- sshd
    to taki dysk twardy z wbudowana pamiecia (z reguly 8 gb) robiaca za cache'a,
    najczesciej uzywane pliki sa tam ladowane (nie potrzeba do tego sterownikow etc)- w
    zwyklym uzytkowaniu nie odczuje sie roznicy miedzy tym a ssd+hdd kompletem
    (oczywiscie, jesli trza bedzie zaczac obrabiac duze pliki to juz roznica bedzie
    widoczna).

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2014-04-26 21:28:36
    Temat: Re: Czy poczuje róznice miedzy i3-4130T a i5-4440S siedzac w windows w IE i na youtube?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > o ile jeszcze nie jest za pozno:

    Nie, nic jeszcze nie kupilem... Wciaz sie waham czy kupic mu
    cale nowe pudlo w sklepie czy wybebeszyc pudlo jakie ma
    i sprzedac wybebeszone czesci...

> [...]
    > do zarowno jakichs starszych (ale tez I nowszych) gierek
    > (zwyklych badz flashowych) jak rowniez do stron internetowych etc.

    Jakos mam ostatnio awersje do wyrobów AMD...
    Kupilem sobie ostatnio laptopa z jakims tanim AMD na pokladzie
    i tragedia pod Windows 8 - slimacze tempo. Jak bedzie okazja to
    sprawdze co tam w tym laptopie siedzialo bo sam jestem ciekaw.

> [...]
    > a ssd+hdd kompletem (oczywiscie, jesli trza bedzie zaczac
    > obrabiac duze pliki to juz roznica bedzie widoczna).

    Tak, SSD to osobna bajka i zawsze mozna sie nad tym pózniej zastanowic.