  • 31. Data: 2020-01-22 19:56:45
    Temat: Re: Czy są pendrivy z zabezpieczeniem przed zapisem?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5e2496d0$0$550$6...@n...neostrada.pl

    : Pytanie, czy każdy sprzęt wystartuje z czytnika.

    U mnie F-S startuje, ale Acery nie startują z własnych
    czytników. (być może dlatego, że te czytniki podpięte
    są pod PCIe, nie pod USB)

    Rozwiązaniem jest włożenie karty do czytnika włożonego do USB.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 32. Data: 2020-01-22 21:34:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.01.2020 o 21:23, Borneq pisze:

    > To znaczy Netac U335S są bezpieczniejsze od przełącznika na karcie SD,
    > bo karty są zabezpieczane programowo, a Netac fizycznie?

    Jak i co on tam zabezpiecza to nie wiem, w każdym razie po przełączeniu
    na "tryb bez zapisu" Windows widzi go jako dysk wymienny RO

    > Mam (dość dawno nie używałem) nawet nie DVD a BluRay na USB, też da z
    > tego zabootować?

    Nie bawiłem się bootowalnym BleRay, ale jeżeli napęd czyta płyty DVD, to
    powinien działać.

  • 33. Data: 2020-01-22 21:43:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pewnie zależy od systemu, przykładowo pamiętam jak robiłem sobie bootowalne CD-RW,
    nie chciały bootować i po czasie wyczytałem, że
    CD-ROM tak ale CD wielokrotnego zapisu nie (już nie pamiętam co to było).

    -----

  • 34. Data: 2020-02-05 13:22:16
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 1/19/20 12:59 AM, Borneq wrote:
    > Widze że wszystko idzie w tę stronę:
    > Niegdyś Bios był w ROM, a teraz wirus może go modyfikować.
    > Niegdyś instalowało się z read-only CD/DVD, teraz z USB i nie widzę na
    > Allegro żadnego klucza USB, który byłby mechanicznie zabezpieczany przed
    > zapisem.
    > Teraz wirus który siedzi w Biosie mógłby modyfikować USB.

    Gdyby ktoś chciał kupić takie pendrivy:
    https://allegro.pl/oferta/pendrive-netac-usb-3-0-16-
    gb-hardware-read-only-8924343644