  • 91. Data: 2023-12-07 14:32:04
    Temat: Re: Czy tylko ja widze te durne reklamy na p.m.e ?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie wiem. Jakbym miał to zrobić w czytniku, którego używam (tin), to bym
    > poczytał, a jakbym nic nie wyczytał, to bym edytował źródła (w tinie
    > filtrowanie jest w pliku src/filter.c, funkcja filter_articles()).

    Własny czytniku już mam, ale pytam jak zrobić i czy w ogóle da się w
    gotowych, których nie będziemy studiować. Retorycznie pytam, bo było, że
    nie ma problemu. Ja myślę, że jest, że w zasadzie tylko po Path można
    prosto filtry ustawiać a i one zdaje się będą działały po pobraniu dopiero.

  • 92. Data: 2023-12-08 05:08:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > nie ma problemu. Ja myślę, że jest, że w zasadzie tylko po Path można
    > prosto filtry ustawiać a i one zdaje się będą działały po pobraniu dopiero.

    Nie wiem. Ja filtruję na serwerze. Jedyny czytnik, który znam na tyle,
    żeby móc odpowiedzieć, to ten, którego ja używam -- i wydaje się, że nie
    ma tam aż takich możliwości (bez edycji źródeł).

    Jeśli ma działać bez pobrania, to musi ciąć po tym, co jest w overview. Na
    chmurce są to domyślne nagłówki, ale wśród nich jest też Subject.

    $ echo list overview.fmt | nc news.chmurka.net nntp | grep :
    Xref:full

    --
    - Panie doktorze, jestem wykończona. Odkąd mój mąż zachorował, dzień
    i noc muszę czuwać przy jego łóżku.

  • 93. Data: 2023-12-08 11:43:46
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Adam Górski w news:uk7ds6$eol$1$gorskia@news.chmurka.net
    > Jak w temacie.
    > Adam Górski

    nie sprawdzalem, ciekawym, czy to cudo moze byc skuteczne w lapaniu spamu
    usenetowego...:

    https://sourceforge.net/projects/popfile/

    (https://www.ispreview.co.uk/talk/threads/usenet-spa
    m.16953/)

  • 94. Data: 2023-12-08 15:21:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > chmurce są to domyślne nagłówki, ale wśród nich jest też Subject.
    >
    > $ echo list overview.fmt | nc news.chmurka.net nntp | grep :

    No tak, trochę mi się dwa podejścia skleiły, że po Subject jest w
    overview ale zakresu liter tak łatwo nie da się wybrać i pozostaje np
    filtrowanie googlegroups w Path a wtedy już tego nie ma w overview.

    Tak generalnie na tych kilka serwerów, które są w Polsce to dałoby się
    je jednak obsłużyć gdyby administratorzy mieli na to czas. Bo wracając,
    do artykułu sprzed wielu miesięcy, jednak trzeba trochę czasu poświęcić
    na to administrowanie a nie, że "każdy sobie może postawić i nic to nie
    kosztuje".

  • 95. Data: 2023-12-08 20:45:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > nie sprawdzalem, ciekawym, czy to cudo moze byc skuteczne w lapaniu spamu
    > usenetowego...:

    Są różne narzędzia, ale w przypadku takich bayesowskich zawsze jest ryzyko
    fałszywek. Eternal September filtruje spamassassinem (też bayesowski) i są
    fałszywki, szczególnie w lokalnych hierarchiach (kogutki, "a a" i inne
    takie już się na te filtry połapały, a choć wartość merytoryczna ich
    postów jest czasem jaka jest, to nie są to masowe spamy, więc nie powinny
    być wycinane automatycznie).

    Sam wychodzę z założenia, że lepiej przepuścić 10 spamów, niż jeden
    nie-spam przez pomyłkę wyciąć (bo spam w razie czego można sobie oczami
    przelecieć i zignorować, a jak normalny post na grupę nie dojdzie, to nie
    wyczaruje się go z powrotem), więc pisząc filtry traktuję to jako
    priorytet (m.in. stąd grupy chmurka.spam.* jako taka siatka
    bezpieczeństwa, w razie gdyby było cięte coś, co nie powinno).

    --
    Idzie Masztalski z obita, sina buzka i taszczy duze walizki. Spotyka
    przyjaciela:

  • 96. Data: 2023-12-08 20:49:08
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No tak, trochę mi się dwa podejścia skleiły, że po Subject jest w
    > overview ale zakresu liter tak łatwo nie da się wybrać i pozostaje np
    > filtrowanie googlegroups w Path a wtedy już tego nie ma w overview.

    Można po Message-ID, jeśli nie boisz się wyciąć kogoś, kto sobie wpisał
    google'a w Message-ID, choć nie nadaje z niego.

    Zakres liter łatwo jest sprawdzić programowo, ale jeśli poruszasz się
    tylko w zakresie sposobów filtrowania, które przewidział twórca czytnika,
    i akurat tego nie przewidział, to faktycznie może być problem.

> [...]
    > do artykułu sprzed wielu miesięcy, jednak trzeba trochę czasu poświęcić
    > na to administrowanie a nie, że "każdy sobie może postawić i nic to nie

    Tak, to jest właśnie kwestia czasu, a on z kolei idzie w parze z tym, czy
    dany admin korzysta z Usenetu. Jak korzysta, to sam widzi, co się dzieje.
    Jak nie korzysta, to po prostu serwer sobie stoi i dopóki nikt mu nic nie
    zgłosi, to nawet może nie wiedzieć, że coś się dzieje, bo z logów, które
    przychodzą codziennie na maila, nie zawsze to wynika (już pomijając, czy
    ktoś te logi czyta, czy po jakimś czasie już kasuje bez czytania).

    --
    A znacie to jak student poszedl do profesora i zdaje..
    Ze nic nie umial i profesor nie wiedzial jaka ocene mu dac, bo nizszej

  • 97. Data: 2023-12-09 22:07:28
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Sam wychodzę z założenia, że lepiej przepuścić 10 spamów, niż jeden
    > nie-spam przez pomyłkę wyciąć (bo spam w razie czego można sobie oczami
    > przelecieć i zignorować,

    Na grupę przychodzi około 9000 artykułów. 3 artykuły na sekundę to 3000
    sekund czyli 50 minut dziennie jedna grupa. Dobrze że Usenet nie jest
    już tak popularny.

  • 98. Data: 2023-12-10 00:55:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Można po Message-ID, jeśli nie boisz się wyciąć kogoś, kto sobie wpisał
    > google'a w Message-ID, choć nie nadaje z niego.

    Myślę, że dobry pomysł. Aczkolwiek tego spamu już nie widzę.

    > Zakres liter łatwo jest sprawdzić programowo, ale jeśli poruszasz się
    > tylko w zakresie sposobów filtrowania, które przewidział twórca czytnika,
    > i akurat tego nie przewidział, to faktycznie może być problem.

    O to pytałem, jak zwykły ludzik ma sobie to odfiltrować.

    > Tak, to jest właśnie kwestia czasu, a on z kolei idzie w parze z tym, czy
    > dany admin korzysta z Usenetu. Jak korzysta, to sam widzi, co się dzieje.

    Ale jak korzysta to czasu ma mniej. :-)

> [...]
    > przychodzą codziennie na maila, nie zawsze to wynika (już pomijając, czy
    > ktoś te logi czyta, czy po jakimś czasie już kasuje bez czytania).

    To jest inna sprawa, że można nie wiedzieć, że jest jakiś problem.
    Podstawowy jak dla mnie to posiadanie czasu właśnie na to, by rozwiązać
    kolejny problem jaki pojawił się zamiast sobie pobiegać, pooglądać tv
    lub cokolwiek innego życiowego. Administrator zawodowy właśnie tym
    administrowaniem zajmuje się a hobbysta może mieć tysiąc ciekawszych i
    krótkich tematów niż pilnowanie serwera.

  • 99. Data: 2023-12-10 16:57:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Nie wiem. Jakbym miał to zrobić w czytniku, którego używam (tin), to bym
    > poczytał, a jakbym nic nie wyczytał, to bym edytował źródła (w tinie
    > filtrowanie jest w pliku src/filter.c, funkcja filter_articles()).

    W ogólności można po "Content-Transfer-Encoding: base64", przynajmniej
    w grupach pl.*, w których pisze się po polsku. Teksty w europejskich
    językach będą przez większość czytników zakodowane jako "8bit" (a Google
    Groups używają "quoted-printable"). Dla tekstów w całości w językach
    azjatyckich nie jest to optymalne podejście -- Google Groups używa wtedy
    base64. W slrn dałem dodatnią punktację dla "base64" -- nic "normalnego"
    się na to nie załapało w ostatnich kilku tysiącach wiadomości na grupie.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2023-12-11 13:30:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > base64. W slrn dałem dodatnią punktację dla "base64" -- nic "normalnego"
    > się na to nie załapało w ostatnich kilku tysiącach wiadomości na grupie.

    A nie można po dwu literkach "o" w Path?