  • 11. Data: 2023-11-29 22:52:02
    Temat: Re: Czy tylko ja widze te durne reklamy na p.m.e ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 29 listopada 2023 o 17:01:12 UTC+1 Ghost napisał(a):

    > na paganini tez nic
    I nic wam to nie daje ze nie widzicie spamu. W trzy osoby będzie od ze sobą pisali?
    Google wprowadziło ze trzeba kliknąć ze się nie jest robotem. Ale widać nie działa.

  • 12. Data: 2023-11-29 23:51:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uk7ds6$eol$1$gorskia@news.chmurka.net>
    user Adam Górski pisze tak:

    > Czy tylko ja widze te durne reklamy na p.m.e ?

    nie tylko ty

    ale łatwo wykasować większość po temacie

    pdf ebook kindle epub

    https://ibb.co/XbFRQTn

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 13. Data: 2023-11-30 00:39:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > ale łatwo wykasować większość po temacie
    >
    > pdf ebook kindle epub

    I tak działa nowy filtr na chmurce :)

    Od dodania (ok. 18:44) złapało się 430 sztuk, z czego 11 z pme.

    $ grep -rh ^Newsgroups: . | sort | uniq -c | sort -gr
    38 Newsgroups: comp.lang.verilog
    33 Newsgroups: rec.arts.tv
    33 Newsgroups: comp.os.vms
    31 Newsgroups: comp.protocols.time.ntp
    27 Newsgroups: rec.crafts.metalworking
    24 Newsgroups: comp.lang.lisp
    24 Newsgroups: comp.cad.cadence
    24 Newsgroups: comp.arch.fpga
    23 Newsgroups: sci.lang.japan
    22 Newsgroups: soc.culture.punjab
    17 Newsgroups: rec.music.beatles
    15 Newsgroups: microsoft.public.project
    13 Newsgroups: comp.lang.tcl
    11 Newsgroups: pl.misc.elektronika
    11 Newsgroups: comp.text.tex
    10 Newsgroups: comp.lang.ada
    9 Newsgroups: it.sport.formula1
    9 Newsgroups: comp.editors
    9 Newsgroups: alt.conspiracy.jfk
    8 Newsgroups: it.cultura.filosofia
    7 Newsgroups: pl.misc.kolej
    7 Newsgroups: it.sport.calcio.inter-fc
    6 Newsgroups: uk.rec.cycling
    5 Newsgroups: sci.math
    5 Newsgroups: sci.lang
    4 Newsgroups: soc.genealogy.medieval
    4 Newsgroups: dk.politik
    1 Newsgroups: uk.comp.sys.mac

    Jutro postaram się znaleźć chwilę czasu, żeby to przerzucić na odpowiednie
    grupy chmurka.spam.* (dla transparentności) i skonfigurować automat do
    generowania NoCeM-ów, żeby inne serwery mogły łatwo skorzystać.

    --
    Do rodziny Masztalskich przyjechała teściowa. Stęskniony za babcią Jasio próbuje
    usiąść na kolanach.

  • 14. Data: 2023-11-30 01:57:10
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 November 2023 at 00:46:05 UTC+1, Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    > - Bolą mnie nogi. Musiałam z dworca iść na piechotę.
    > - Na piechotę? Przecież tato powiedział, że babcię diabli przynieśli.

    Nie wiem czy ten mimiecki server September to sprawa polityczna
    ale tu jest hierarchia grup .pl

    https://news.eternal-september.org/groups.php?hierar
    chy=pl

    Ale hierarchia bez ostatniej aktywności i nieklikalna, nie ma żadnej wartości.

    Skoro Google wprowadziło kapczę i nieraz z obrazkami, to teoretycznie roboty powinny
    być zablokowane.

    Czyli spam trafia do Google Groups przez servery usenetowe jako bramki
    i Google powinno go wyciąć, albo zablokować bramki

  • 15. Data: 2023-11-30 10:57:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    a a <m...@g...com> wrote:

    > Nie wiem czy ten mimiecki server September to sprawa polityczna
    > ale tu jest hierarchia grup .pl

    Dlaczego miałaby być polityczna?

    > https://news.eternal-september.org/groups.php?hierar
    chy=pl

    > Ale hierarchia bez ostatniej aktywności i nieklikalna, nie ma żadnej wartości.

    Nie wiem, nie korzystam. Ale ludzie korzystają, więc chyba działa.

    Jak masz jakieś wątpliwości związane z Eternal September to napisz do
    admina. To bardzo sympatyczny i rzeczowy człowiek.

    > Skoro Google wprowadziło kapczę i nieraz z obrazkami, to teoretycznie
    > roboty powinny być zablokowane.

    Podobno tylko na niektórych grupach. Sam nie korzystam.

    > Czyli spam trafia do Google Groups przez servery usenetowe jako bramki
    > i Google powinno go wyciąć, albo zablokować bramki

    Cały spam, jaki widzę, trafia na serwery Usenetowe z Googla. Zobacz Path,
    łatwo to prześledzisz.

    Póki co dodałem na chmurkę odpowiednie filtry, dla przejrzystości jak coś
    się złapie, to jest repostowane na chmurka.spam.*.other (dla grup pl:
    chmurka.spam.pl.other). Na razie w kategorii "other" jest tylko ten
    kindlowy spam, ale jak się pojawi coś nowego, to też dodam do tej
    kategorii.

    Oprócz tego pokasowałem to, co już było (nie tylko z pme, 1587 sztuk
    ogólnie; przed skasowaniem przeniosłem na chmurka.spam.*.other),
    wygenerowałem dla tego jeden duży NoCeM, i generuję co 5 minut NoCeM-y dla
    nowych sztuk, które wpadają.

    Dzięki NoCeM-om inni admini mogą łatwo skorzystać z moich filtrów, jeśli
    mi ufają (a ufać ślepo nie powinni, ale mogą sprawdzić, co jest cięte,
    zanim się zdecydują).

    --
    Spotkali się Inteligent z AWF-u i Fizyczny z politechniki. Mieli w ramach
    wspolzawodnictwa przejsc przez mur (na wprost). Fizyczny z politechniki

  • 16. Data: 2023-11-30 10:58:55
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > I nic wam to nie daje ze nie widzicie spamu. W trzy osoby będzie od ze
    > sobą pisali? Google wprowadziło ze trzeba kliknąć ze się nie jest
    > robotem. Ale widać nie działa.

    Świat na Google się nie kończy. Nie każdy pisze z Google.

    --
    Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
    warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.

  • 17. Data: 2023-11-30 11:03:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Google wprowadziło ze trzeba kliknąć ze się nie jest robotem. Ale widać nie działa.

    Nie jestem informatykiem, nie umiałbym do jakiejś takiej usługi dodać
    sobie jakiegokolwiek filtru, ale się wypowiem.

    O ile się orientuję Usenet działa tak, że wiadomość od człowieka trafia
    na jeden serwer i jest rozsyłana między serwerami.
    Więc jak jeden serwer (Google) wprowadzi wymóg klikania, że nie jest się
    robotem to blokuje tylko swoich użytkowników.
    A serwery chyba między sobą nie mogą wprowadzić wymogu klikania, że nie
    są robotami więc jak coś wpadnie do jednego z nich to powinno się
    rozprzestrzenić.
    Filtracji wymagałoby połączenie między serwerami, a utrudnianie ludziom
    poprzez rozpoznawanie ich od robotów raczej niewiele daje, szczególnie,
    że spamerem może być któryś z serwerów.
    Tak mi się przynajmniej wydaje.
    P.G.

  • 18. Data: 2023-11-30 11:05:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > O ile się orientuję Usenet działa tak, że wiadomość od człowieka trafia
    > na jeden serwer i jest rozsyłana między serwerami.

    Tak jest.

    > Więc jak jeden serwer (Google) wprowadzi wymóg klikania, że nie jest się
    > robotem to blokuje tylko swoich użytkowników.

    Tak, ale spam i tak pochodzi z Google.

    > Filtracji wymagałoby połączenie między serwerami,

    I na tym ta filtracja generalnie polega. Jest ogólny filtr (Cleanfeed) i
    specyficzne, napisane na potrzeby tego konkretnego spamu z Google.

    --
    Na sali wykladowej :
    Wykladowca pisze na tablicy, w pewnej chwili zabraklo miejsca. Lapie

  • 19. Data: 2023-11-30 11:08:09
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    t5 <t...@n...mail> wrote:

    > Przepraszam. Nie powinienem pisać adminowi chmurki, że spam jest dowodem
    > na wolność wypowiedzi. :)
    > Chyba za bardzo się tym przejął. Serwery september i paganini stosują
    > filtry na które łapią się polskie trolle.

    Tak, dlatego nie akceptuję już NoCeM-ów od nich. Ja nie chcę ciąć osób,
    które są przez większość uznawane za trolle (bo wierzę w wolność słowa i
    wolność każdej osoby do filtrowania u siebie kogo chce i nie filtrowania
    kogo nie chce -- każdy ma swój zbiór osób, które uważa za niewarte
    czytania, a u mnie osobiście ten zbiór jest pusty) tylko ewidentny spam,
    który przychodzi w dużych ilościach i utrudnia funkcjonowanie grup.

    --
    Nad brzegiem Nilu spotykają się dwa krokodyle.
    - No i jak poszło dzisiaj polowanie?

  • 20. Data: 2023-11-30 12:50:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 30 listopada 2023 o 11:05:37 UTC+1 Arnold Ziffel napisał(a):

    > Świat na Google się nie kończy. Nie każdy pisze z Google.
    >
    > --
    > Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
    > warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.
    Ale na google się zaczyna.