  • 11. Data: 2016-08-27 11:53:35
    Temat: Re: Czy tym skasuje eproma ?
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-08-26 o 20:52, Dariusz Dorochowicz pisze:
    > Ładna pogoda jest, połóż rano na parapecie jak masz od słonecznej strony.
    > Nie to, żebym sprawdzał czy zadziała, ale nie zdziwiłbym się.
    trochę poczeka ;)
    tu była ostatnio dyskusja
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=158
    66935#15866935

  • 12. Data: 2016-08-27 13:09:37
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Aug 2016 19:42:17 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy skasuje nią eproma? Pytam serio. Trafiło mnie nagle że musze

    Jeżeli długość fali jest odpowiednia, tj. kwanty są o dostatecznie
    dużej energii, to będzie to tylko kwestia czasu. Poszukaj sobie dobry
    opis zjawiska fotoelektrycznego - dlaczego ważna jest długość fali a
    nie natężenie.

  • 13. Data: 2016-08-27 13:22:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-27 13:09, slawek wrote:
    > Jeżeli długość fali jest odpowiednia

    No przeciez o to pytam :D

    Mam w doku kilka diodek UV "do banknowtów". O ile w przypadku luminoforu
    uwierzę że pasmo emitowane jest dość szerokie, to w przypadku diody
    chyba nie.

  • 14. Data: 2016-08-27 13:46:47
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 13:22:12 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > uwierzę że pasmo emitowane jest dość szerokie, to w przypadku diody
    > chyba nie.

    Zmierz napięcie i oblicz długość fali

    h c / lambda = q V

    Od lewej: stała Plancka, prędkość światła w próżni, długość fali,
    ładunek elektronu, napięcie.

  • 15. Data: 2016-08-27 21:49:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Cześć.
    >
    > Mam na oku taką ładną lampke, różową:
    >
    > http://allegro.pl/lampa-uv-elektroniczna-do-paznokci
    -36w-4-zarowki-t-i6292964853.html

    Wątpię. Mam też taki wynalazek, ale epromy kasowałem żarnikiem
    wytłuczonym z rtęciówki. Też trudno to nazwać ekspresowym kasowaniem, no
    ale działa.

    ---
    Avast.

  • 16. Data: 2016-08-27 22:01:17
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-27 o 21:49, sundayman pisze:

    -36w-4-zarowki-t-i6292964853.html

    > Wątpię. Mam też taki wynalazek, ale epromy kasowałem żarnikiem
    > wytłuczonym z rtęciówki. Też trudno to nazwać ekspresowym kasowaniem, no
    > ale działa.

    Próbowałem wysokociśnieniową lampą rtęciową (spektroskopową), trzeba by
    chyba pół dnia trzymać. Ale medyczna lampa sterylizacyjna jest bardzo
    skuteczna.

    P.P.

  • 17. Data: 2016-08-27 22:39:11
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:57c1f18b$0$647$65785112@news.neostrada.pl...

    -36w-4-zarowki-t-i6292964853.html

    > Próbowałem wysokociśnieniową lampą rtęciową (spektroskopową), trzeba by
    > chyba pół dnia trzymać. Ale medyczna lampa sterylizacyjna jest bardzo
    > skuteczna.

    Jednoczesnie, dostepna, od reki, na ulubionym portalu aukcyjnym...
    http://5.allegroimg.pl/original/11/64/40/47/04/64404
    70469
    (to nie moja aukcja, jakby sie ktos pytal, mam identyczna lampe i sam sie
    czasem 'kasuje').

    Idzie zima, bedzie, jak znalazl, EPROM'y kasuje w 10 minut, z odleglosci:
    0.5 [m].

  • 18. Data: 2016-08-29 11:52:01
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Cześć.
    >
    > Mam na oku taką ładną lampke, różową:
    >
    > http://allegro.pl/lampa-uv-elektroniczna-do-paznokci
    -36w-4-zarowki-t-i6292964853.html

    > Czy skasuje nią eproma? Pytam serio. Trafiło mnie nagle że musze
    > zaprogramować staruszka, pod ręką nie mam czystego, stara lampa poszła
    > na śmieci wieki temu i zostałem z niczym. EEprom nie może być bo ma być
    > retro :D Internety mówią że te lampki dają radę.
    >
    > Skasuje czy nie? Powiedzmy że może sobie świecić i 10 godzin.
    >
    > A może to zadziała:
    >
    > http://allegro.pl/lampa-latarka-uv-led-utwardza-hybr
    yde-baterie-hit-i6254529520.html

    Może w szpitalu? Są na pewno jeszcze używane kwarcówki do dezynfekcji
    pomieszczeń.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 19. Data: 2016-08-29 13:43:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >Mam na oku taką ładną lampke, różową:
    >http://allegro.pl/lampa-uv-elektroniczna-do-paznokc
    i-36w-4-zarowki-t-i6292964853.html
    >Czy skasuje nią eproma? Pytam serio. Trafiło mnie nagle że musze

    Watpie.

    Eprom wymaga UV-C, bliskiego 250nm, a to prawie na pewno daje cos
    bezpieczniejszego.

    >A może to zadziała:
    >http://allegro.pl/lampa-latarka-uv-led-utwardza-hyb
    ryde-baterie-hit-i6254529520.html

    Tym bardziej nie.
    UV-C szkodliwy na oczy i skore, to watpie w taka forme.
    No i LED na UVC chyba jeszcze nie robia.

    Do hurtowni po "rtęciowke".

    Ewentualnie https://www.steripen.com/
    Ale chyba taniej bedzie do hurtowni.

    J.

  • 20. Data: 2016-08-29 13:46:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >Mam w doku kilka diodek UV "do banknowtów". O ile w przypadku
    >luminoforu uwierzę że pasmo emitowane jest dość szerokie, to w
    >przypadku diody chyba nie.

    W przypadku widzialnych jest jednak dosc szerokie.

    J.