  • 21. Data: 2016-08-29 22:35:28
    Temat: Re: Czy tym skasuje eproma ?
    Od: JanuszKK <j...@o...pl>

    Użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Ładna pogoda jest, połóż rano na parapecie jak masz od słonecznej strony.
    > Nie to, żebym sprawdzał czy zadziała, ale nie zdziwiłbym się.
    Nie zadziała, miałem kilka epromów tak wystawionych na parapecie na zewn
    okna
    i żaden się nie skasował, testowałem kilka dni.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 22. Data: 2016-08-29 23:14:33
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-08-29 13:43, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    -36w-4-zarowki-t-i6292964853.html

    > Watpie.
    >
    > Eprom wymaga UV-C, bliskiego 250nm, a to prawie na pewno daje cos
    > bezpieczniejszego.

    yde-baterie-hit-i6254529520.html

    > Tym bardziej nie.
    > UV-C szkodliwy na oczy i skore, to watpie w taka forme.
    > No i LED na UVC chyba jeszcze nie robia.
    >
    > Do hurtowni po "rtęciowke".
    >
    > Ewentualnie https://www.steripen.com/
    > Ale chyba taniej bedzie do hurtowni.

    Się wpie.. między wódkę i zakąskę, ciekawe czy zadziałałaby ruska ????a
    ???8-1 bakteriobójcza wyciagnięta z okapu kuchennego.
    Rosjanie twierdzą że to "twarde" UV nadaje sie do positiv i do
    naświetlania żółwia.
    Danych technicznych NIET!

    Włodek

  • 23. Data: 2016-08-29 23:42:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2016-08-29 13:43, J.F. wrote:
> [...]

    >????a ???8-1 bakteriobójcza wyciagnięta z okapu kuchennego.
    >Rosjanie twierdzą że to "twarde" UV nadaje sie do positiv i do

    Pewie by sie nadawala, jesli to naprawde bakteriobojcze.
    Twarde UV nie jest zadnym osiagnieciem - rteciowy jarznik i tyle, od
    dawna opanowany.
    Czy kwarcowa swietlowka, np
    https://www.tim.pl/swietlowka-bakteriobojcza-g5-8w-h
    ns-4008321378385
    (choc przy sweitlowkach jestem ciekaw - czy nie za mala gestosc mocy -
    ale to sie dluzej potrzyma)

    Ale ... jak wyglada BHP przy tej ruskiej lampie ?
    To naprawde jest szkodliwe, lepiej tego nie ogladac, a kuchnia to
    jakby miejsce przebywania ludzi .

    J.

    P.S.
    http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/bakteriobo
    jcza-swietlowka-przyczyna-wypadku-zbiorowego.html

  • 24. Data: 2016-08-30 00:05:48
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-08-29 23:42, J.F. wrote:
> [...]
    ns-4008321378385
    > (choc przy sweitlowkach jestem ciekaw - czy nie za mala gestosc mocy -

    Ta ruska jest tej samej wielkości.

    > Ale ... jak wyglada BHP przy tej ruskiej lampie ?
    > To naprawde jest szkodliwe, lepiej tego nie ogladac, a kuchnia to jakby
    > miejsce przebywania ludzi .

    Ona wbudowana była w okap i generalnie to miała przepływające wewnątrz
    okapu powietrze napromieniowywać, ale siakieś zalecenia były...

    Włodek

  • 25. Data: 2016-08-30 03:25:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wątpię. Mam też taki wynalazek, ale epromy kasowałem żarnikiem
    > wytłuczonym z rtęciówki. Też trudno to nazwać ekspresowym kasowaniem, no
    > ale działa.

    coś takiego np. ;

    http://allegro.pl/wysokoprezna-lampa-rteciowa-125w-e
    p75-e27-i6040864485.html

    tak to wygląda w środku:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wysokoci%C5%9Bnieniowa
    _lampa_rt%C4%99ciowa

    Oczywiście należy rozbić ostrożnie bańkę. Żeby toto działało należy
    szeregowo podłączyć zwykłą żarówkę.

    Kasować należy z odległości kilku cm - wtedy to trwa jakieś 2-3h.

    Uwaga - produkuje sporo ozonu. Działa jak napisałem tak sobie, no ale
    tanio :)

  • 26. Data: 2016-08-30 10:08:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-30 o 03:25, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > Kasować należy z odległości kilku cm - wtedy to trwa jakieś 2-3h.
    >
    > Uwaga - produkuje sporo ozonu. Działa jak napisałem tak sobie, no ale

    Lepsza jest niskoprężna, na przykład sterylizacyjna. Pierwsza z brzegu:

    http://allegro.pl/zarnik-swietlowka-uv-c-hns-15w-pur
    itec-osram-tuv-i6437350317.html

    P.P.

  • 27. Data: 2016-08-30 10:27:42
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    > A może to zadziała:

    http://allegro.pl/lampa-latarka-uv-led-utwardza-hybr
    yde-baterie-hit-i6254529520.html

    Dawno temu dokładnie takim czymś kasowałem:

    http://allegro.pl/lampa-kwarcowa-do-opalania-twarzy-
    plk7-fvat-i6437182644.html

    Wystarczało 10 minut z jakichś 30cm, dla pewności trzymałem nieco
    dłużej. Bliżej nie podsuwałem, bo toto równocześnie dość mocno grzeje.
    Andrzej
    www.radom.city

  • 28. Data: 2016-09-01 12:20:39
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    Sebastian Biały wrote:
    > Cześć.
    >
    > Mam na oku taką ładną lampke, różową:
    >
    > http://allegro.pl/lampa-uv-elektroniczna-do-paznokci
    -36w-4-zarowki-t-i6292964853.html

    > Czy skasuje nią eproma? Pytam serio. Trafiło mnie nagle że musze
    > zaprogramować staruszka, pod ręką nie mam czystego, stara lampa
    > poszła na śmieci wieki temu i zostałem z niczym. EEprom nie może być
    > bo ma być retro :D Internety mówią że te lampki dają radę.
    >
    > Skasuje czy nie? Powiedzmy że może sobie świecić i 10 godzin.

    Witam,
    skocz na prześwietlenie zęba z tym epromem i poproś o maksymalną dawkę.
    W ciągu minuty załatwisz za przysłowiową dychę czy dwie...
    --
    pzdr, j.r.

  • 29. Data: 2016-09-07 13:15:24
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Po co tyle kombinowania?
    Nabyj sobie tą rurkę:
    http://allegro.pl/zarnik-swietlowka-uv-c-hns-4w-g5-p
    uritec-osram-tuv-i6463754586.html
    Zapinasz do statecznika 4W i jazda. Ja zapinam do elektronicznego
    statecznika, bo nie lubię dławikowców ze starterami.
    EPROM podstawiony pod samą rurę w najgorszym wypadku (jak wersja bardzo
    mocno toporna po 15 minutach skasowany).
    Co do kasowania na słońcu, twierdzisz że potem błędami sypały - bo ich nie
    wykasowałeś do końca. Jedne źródła podają, że gdy weźmiemy pod uwagę letnie
    ostre słońce to coś koło miesiąca byś je musiał naświetlać aby się
    wykasowały. Nie w pełni wykasowane lubią komórki "pływać" - wygląda mi to na
    zjawisko przesuwania się okna progowych napięć (pasma zabronionego) między
    stanem L i H i w zależności od temperatury. Nie w pełni skasowana komórka
    jest raz interpretowana jako H a w innej temperaturze łapie L - tak jakby
    był jednak zaprogramowana-załadowana.
    Robiłem eksperymenty czasowe jaki najkrótszy czas naświetlania wymaże
    EPROM-a.
    Próby były robione na dużym 1Mbit EPROM-e 27C1024.
    Co minutę wyjmowałem EPROM-a spod lampy i sprawdzałem programatorem czy już
    się wymazał.
    I jeżeli trzymałem faktycznie te najkrótsze czasy (wychodziło koło 5-6minut
    dla lampy T5 UV-C 4W), po których programator twierdził, że już wszystkie
    komórki są w stanie wysokim - czyli wykasowane - i taki EPROM odłożyłem do
    jutra (przy kasowaniu obudowa EPROM-a ma temperaturę ze 30-40stopni od lampy
    kasującej), kość ostygła i następnego dnia po włożeniu do programatora
    takiego EPROM-a okazywało się, że kilka komórek przeskoczyło na stan L -
    czyli zapewne zadziałał efekt płynięcia napięć progowych od temperatury.
    Czyli z dużym prawdopodobieństwem na parapecie nagrzałeś EPROM-a nawet do
    80stopni, bo to czarna-brązowa ceramiczna obudowa to się grzeje ostro, a
    potem jak ostygł to te komórki, które już w programie miałeś mieć jako H,
    przeskoczyły na L.
    I teraz kolejne ciekawostka. Przykładowo programator Wellon VP-390 ma
    zaszyte w programie-bazie nim sterującym dla wielu typowych DIL-owskich
    epromów programowanie przy zasilaniu 5V, a weryfikację programowania
    realizuje na 4V (inne zaś już przy 5V, to co przy 5V weryfikuje
    "najszybciej" są wg niego wykasowane...) I na tym domyślnym zestawie wiele
    EPROM-ów po 6minutach naświetlania przechodziło sprawnie test, że jest
    pusta, wymazana.
    Ale jeżeli teraz obniżyliśmy napięcie weryfikacji (można sobie zmienić ten
    parametr w oprogramowaniu dla wybranej kostki) takiego EPROM-a do 3V
    (poniżej 3V już nie pracowały te kości) to programator stwierdzał, że
    kilkanaście procent komórek ma stan inny niż FF (H), a przed chwilą na
    domyślnych ustawieniach twierdził, że jest pusta... Czyli obniżeniem
    napięcia do 3V przesunęły się progi napięciowe między H i L i w komórce
    pamięci było jeszcze na tyle ładunku, że przy niższym napieciu ten ładunek
    wystawił na wyjściu komórki zaprogramowane L.
    Gdy tą samą pamięć jeszcze się doświetliło do pełnych 15 minut, nawet na 3V
    programator wskazywał, że pamięć jest już pusta.
    W celach testowych najpierw ładowałem pamięć "do pełna" samymi 00000000,
    LLLLLLLL.
    I potem ustalałem czas jaki jest niezbędny aby pewnie skasować EPROM-a.
    I wychodziło dla wskazanej rury 4W jakieś 15minut, gdy okienko pamięci było
    podstawione pod samą rurę lampy - lampa leży na okienku. A że lampa 4W nie
    osiąga jakiś kosmicznych wysokich temperatur - w dotyku jest po prostu
    bardzo ciepła, nie gorąca, to kładę rurę prosto na kość pamięci aby jak
    najwięcej energii kasującej pochłonęło okienko.