  • 11. Data: 2014-10-23 22:59:50
    Temat: Re: Czy używane samochody stanieją?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Gdyby babcia miała wąsy ...

    Dokladnie to mialem na mysli. :)

  • 12. Data: 2014-10-23 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Raczej niezgodne z konstytucją by to było " Nikt nie może być
    > dyskryminowany......". Tak mi się wydaje.

    Bez zartow...

  • 13. Data: 2014-10-24 09:57:00
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    ps.com...
    > Od przyszłego roku będą rejestrowane angliki. Używane ze względu na to
    > że mają kierownicę tam gdzie normalnie siedzi pasażer nie są przesadnie
    > drogie. Ciekawe jak możliwość rejestracji takich cudaków wpłynie na ceny
    > pozostałych.

    A jakie jest źródło tej informacji, że będą je rejestrować od przyszłego
    roku? Jeśli to prawda, pozwolę sobie pospekulować. Moim zdaniem ceny aut
    używanych z kierownicą po lewej spadną mało zauważalnie, ceny używanych
    anglików niestety wzrosną, moim zdaniem średnio o jakieś 20%.

  • 14. Data: 2014-10-24 10:41:10
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-21 14:46, k...@g...com pisze:
    > Od przyszłego roku będą rejestrowane angliki.

    Pod warunkiem użycia zestawu adaptacyjnego:

    http://www.laughtotears.com//upld/2/201201/ltt_00001
    52_500x318.jpg

  • 15. Data: 2014-10-24 13:16:00
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    wiadomości news:XnsA3CF858ADB39budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .
> [...]
    > Niewątpliwie gdyby rzeczywiscie *wszystkie* firmy ustawiły zaporowe
    > maksymalne stawki to sens kupowania anglika stanie sie zaden :)

    to by wtedy byla zmowa cenowa i sprawa do uokik ;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 16. Data: 2014-10-24 14:59:45
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

    > to by wtedy byla zmowa cenowa i sprawa do uokik ;)

    A na jakiej podstawie? Stawki bazowe każde TU ma ustalane indywidualnie.
    Rabaty również.

    Wiwo

  • 17. Data: 2014-10-24 17:45:33
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    ps.com...

    >Raczej niezgodne z konstytucją by to było " Nikt nie może być
    >dyskryminowany......". Tak mi się wydaje.

    Nie "nikt", a tylko ze względu na płeć, przynajmniej wg UE. Pozostałe
    parametry, jeśli da się je obronić statystyką, nie są nazywane
    dyskryminacją, a parametrami ryzyka ubezpieczeniowego...

    Tak, wiem, bzdura i niekonsekwencja. Nie pierwsza i nie ostatnia, jak już
    urzędasy zdążyły udowodnić. TU krzyczały, że za chwilę nie będą w stanie
    ocenić ryzyka, bo ten wyjątek pociągnie za sobą kolejne (wiek, stan cywilny,
    ilość potomstwa, miejsce zamieszkania, itp.), jednak niewiele z tego
    wyniknęło. Takie ruchy doprowadzą w końcu do tego, że każdy będzie na
    wejściu płacił stawkę bazową, a zniżki/zwyżki będą wynikały tylko i
    wyłącznie z jego historii ubezpieczeniowej.

    Wiwo

  • 18. Data: 2014-10-24 19:07:22
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    wiadomości news:XnsA3CF858ADB39budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .

    > Ubezpieczyciele to sobie moga gadać, ale prawda jest taka, ze zalezy co im
    > wyjdzie przy szacowaniu ryzyka.

    Oczywiście, że decydował będzie rachunek biznesowy, w to chyba nikt nie
    wątpi.
    Jakoś jednak nie wierzę, żeby przy obecnym stanie dróg, kultury i
    świadomości, wpuszczenie większej ilości "anglików" do tego systemu było
    bezpieczne. I uprzedzając pieniaczy, wiem, że istnieją kraje, gdzie tak się
    dzieje i tragedii nie ma, jednak w tych samych krajach stan dróg i kultura
    jazdy stoją na sporo wyższym poziomie niż u nas.

    > Nie zdziwiłbym sie, gdyby jednak któras firma była chetna na ten kawalek
    > tortu.

    Również nie zdziwiłbym się. Swoje pierwsze OC kupowałem w już nie
    istniejącym PTU, które oferowało "pakiet mazowiecki" specjalny produkt dla
    "młodych" kierowców. Był dużo tańszy od konkurencji. Nie wiem jak im wyszło,
    że na tym zarobią, skoro wszystkie TU niechętnie takich klientów przyjmują
    pod swoje skrzydła. Być może chodziło o nałapanie klientów?
    Tak czy inaczej, dziś tego TU już nie ma i nigdy nie wiodło im się
    najlepiej.

    > Niewątpliwie gdyby rzeczywiscie *wszystkie* firmy ustawiły zaporowe
    > maksymalne stawki to sens kupowania anglika stanie sie zaden :)

    Niekoniecznie, Polak potrafi... ;-) Może się okazać, że np. pojazdy
    "zabytkowe" jednak się opłaca ściągać. Jakby na to nie patrzeć, u angoli
    sporo łatwiej znaleźć fajnego youngtimera. Do tej pory ściąganie ich do nas
    miało słaby sens, bo w zasadzie można je było tylko postawić w garażu i
    podziwiać.
    Teraz będzie można takim autem poruszać się legalnie po drogach, a OC na
    "zabytki" jest niewysokie. Summa summarum, nawet z wyższym OC może to być
    okazja, żeby kupić sobie auto marzeń... ;-)

    Wiwo

  • 19. Data: 2014-10-26 17:38:31
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 24 października 2014 10:41:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz
    napisał:

    > Pod warunkiem użycia zestawu adaptacyjnego:
    >
    > http://www.laughtotears.com//upld/2/201201/ltt_00001
    52_500x318.jpg

    moze wzrosnie liczba samochodow nalezacych do polakow mieszkajacych w anglii a
    zarejestrowanych w PL

  • 20. Data: 2014-10-26 18:27:59
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 17:45, Wiwo pisze:

> [...]
    > każdy będzie na wejściu płacił stawkę bazową, a zniżki/zwyżki będą
    > wynikały tylko i wyłącznie z jego historii ubezpieczeniowej.

    Nie trzeba geniusza, by stwierdzić że nie jest to podyktowane żadną
    logiką, tylko zyskiem jaki można osiągnąć ze składek. Historia
    ubezpieczenia idzie za prawnym właścicielem pojazdu, a nie kierowcą
    związanym z danym zdarzeniem drogowym (wypadek/kolizja - dowolne
    skreślić). Właściciel nie musi mieć nawet prawa jazdy.

    W przypadku anglików wyższe ryzyko spowodowania kolizji/wypadku jest
    bezpośrednio związane z konstrukcją pojazdu. To niezaprzeczalne i dla TU
    na pewno nie pozostanie bez znaczenia. Czymże jest ubezpieczenie jak nie
    zwyczajnym zakładem pomiędzy ubezpieczającym a ubezpieczanym? Jeden
    zakłada że się nic nie stanie, a inny przeciwnie.

    pzdr
    --
    ARQ
    transalp