  • 11. Data: 2018-06-30 13:18:10
    Temat: Re: Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 30.06.2018 o 12:31, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Po tym, jak Tepsa wypuściła Livebox-a, to ja bym od razu robił kabel.
    > (tragiczny zasięg, a i przepływność chyba taka sobie)
    ja właśnie sprawdzałem łączność wifi pomiędzy 2 telefonami 100 kroków
    działa, mimo że telefony mają antenki wifi bardzo słabe. więc koledze
    zaproponowałbym kupno starego tplinka, którego podłączy do liveboxa
    kabelkiem, załączy w nim wifi i wyłączy dhcp. tp linka na ścianę
    zewnętrzną, pod dach i już jest sygnał wifi dość mocny na podwórku. cena
    - ok 15zł-25zł. jeśli w drugim budynku dalej będzie za słaby sygnał, to
    trzeba kupić albo repeater wifi (8 usd) albo kolejny router wifi z
    olxsa, który będzie robił za repeater, albo most.
    ToMasz

  • 12. Data: 2018-06-30 13:27:20
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Z mojego doświadczenia repeatery g. dają. Owszem, sygnał będzie świetny,
    > ale już transmisja danych najcześciej o kant. d.

    No nie wiem, mam repeater TP-link WA-830RE na działce, który uczestniczy
    w rozprowadzaniu Internetu (z routera + modem LTE) do dalszego zakątka i
    owszem, sam sposób transmisji obniża maksymalną prędkość o połowę, ale
    spokojnie oglądam Youtuba w Full HD. Zależy chyba od tego, jakiej
    maksymalnej prędkości potrzebujesz.

  • 13. Data: 2018-06-30 13:31:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Repeater? jaki? Z anteną kierunkową? A czy to wystarczy aby jakiś laptok
    > "chwycił sygnał", i to w te, i nazad? Czy w tym domku musi być jakiś
    > "punkt pośredniczący", aby nie trzeba było do smartfona podpinać...
    > anteny Wi-Fi?

    Repeater co do zasady powinien znajdować się tam, gdzie potrafi złapać
    wystarczająco mocny sygnał od routera, często to jest gdzieś pośrodku
    miedzy routerem a odbiorcą. Nie zawsze to miejsce jest wygodne.

    > Czy może puścić sygnał netowy kablem 230V?

    Jak na tej samej fazie to jest duża szansa, że zadziała dobrze. I od
    tego bym zaczął - kup w necie do przetestowania, zawsze możesz zwrócić.

    Piotr

  • 14. Data: 2018-06-30 13:34:05
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Most Wi-fi na 5Ghz, poszukaj na Alle jakiś używanych Mikrotików, w 150zł
    > z całym osprzętem się zmieścisz. Jak chcesz na nowych zrobić to szykuj
    > około 300zł.

    Ale po co na 5 GHz? Ma mniejszy zasięg, chyba że pasmo 2,4 GHz jest
    zapchane.

  • 15. Data: 2018-06-30 13:38:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-30, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > owszem, sam sposób transmisji obniża maksymalną prędkość o połowę, ale
    > spokojnie oglądam Youtuba w Full HD. Zależy chyba od tego, jakiej

    Myślę, że zalezy głównie ile tego sygnału zostało aby coś z nim zrobić.
    W większości sytuacji z jakimi miałem do czynienia, za dużo tego nie
    było a nie dawało się zoptymalizować odległości, w której ten repeater
    należałoby umieścić. Jeśli w opisanym u wątkotwórcy układzie, przy tym
    domku myśliwskim będzie słaby sygnał to nie sądze aby repeater
    umieszczony w tym domku coś pomógł bo jak?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-06-30 15:17:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > domku myśliwskim będzie słaby sygnał to nie sądze aby repeater
    > umieszczony w tym domku coś pomógł bo jak?

    Może Ty mylisz urządzenia albo funkcje, lub po prostu spotkałeś sprzęt
    nieprawidłowo ustawiony?
    Bywały jakieś g.warte urządzenia z repetycją na jednej jedynej antence.
    Wtedy dużo czasu tracił transceiver na przełączanie kierunku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2018-06-30 15:19:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-30 o 13:34, Uncle Pete pisze:

    > Ale po co na 5 GHz? Ma mniejszy zasięg, chyba że pasmo 2,4 GHz jest
    > zapchane.

    Zgadza się.
    Ogólna zasada: mniejsza częstotliwość = większy zasięg.
    Na minus: strefa Fresnela.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2018-06-30 17:46:28
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2018-06-30 o 12:23, ToMasz pisze:

    > mało tego, jak całość to jego teren, łatwiej będzie pociągnąć zasilanie
    > do rpeatera po środku, niż lan z jakimś urządzeniem po środku

    Mostu (bridge) się nie stawia pośrodku tylko na dwóch końcach.

  • 19. Data: 2018-06-30 17:55:04
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    > Ale po co na 5 GHz? Ma mniejszy zasięg, chyba że pasmo 2,4 GHz jest
    > zapchane.

    Naprawdę mniejszy zasięg? Chyba w budynku. Na wolnej przestrzeni
    niekoniecznie. To dlatego lokalni providerzy używają wyłącznie 5Ghz do
    budowy przęseł a 2,4Ghz tylko u klienta.

    Po pierwsze primo - na 5GHz urządzenia mają większe moce nadawania
    Po drugie primo, z dwóch anten o takich samych wymiarach fizycznych
    gdzie jedna jest na 2,4Ghz a druga na 5GHz ta na wyższą częstotliwość ma
    większy zyska.
    Po trzecie primo, w paśmie 5GHz jest wciąż mniej zakłóceń niż na 2,4GHz
    A po czwarte - 125m zasięgu, jaki wątkotwórca chce uzyskać to śmiesznie
    mało. Na 5GHz można budować linki na wiele kilometrów.

  • 20. Data: 2018-06-30 18:34:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2018 17:55:04 +0200, Bartolomeo napisał(a):

> [...]
    > Po drugie primo, z dwóch anten o takich samych wymiarach fizycznych
    > gdzie jedna jest na 2,4Ghz a druga na 5GHz ta na wyższą częstotliwość ma

    Wiekszy zysk, ale i wieksza kierunkowosc (bo to to samo).
    Wiec jesli na link sie nadaja, to na klienta niekoniecznie.

    J.