  • 21. Data: 2018-07-01 00:11:53
    Temat: Re: Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 30.06.2018 o 18:34, J.F. pisze:
    /.../
    > Wiekszy zysk, ale i wieksza kierunkowosc (bo to to samo).
    > Wiec jesli na link sie nadaja, to na klienta niekoniecznie.

    No to most i w myśliwskim switch WiFi nie?

  • 22. Data: 2018-07-01 01:10:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-01 o 00:11, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 30.06.2018 o 18:34, J.F. pisze:
    > /.../
    >>

    > No to most i w myśliwskim switch WiFi nie?

    Nie switch WiFi (bo to co innego) tylko access point, który dopinasz do
    tego APClienta czy co tam masz w charakterze mostu.

    Albo jakiś router robiący za access point.
    Ewentualnie router z wejściem LAN.
    Może być też router z wyłączonym całym "przodem", czyli bez NAT, DHCP,
    V-Lanów itd, robiący tylko za nadajnik WiFi - wtedy kabel lan od APC
    wpinasz w wyjście LAN - ale nie każde urządzenie tak potrafi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2018-07-01 01:56:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-30, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Może Ty mylisz urządzenia albo funkcje, lub po prostu spotkałeś sprzęt
    > nieprawidłowo ustawiony?

    No ale jak, nie zależy od sygnału? Musi mieć wystarczający sygnał aby to
    działało. Cudów nie ma. Teraz czym się to może różnic, to np. czułość.

    > Bywały jakieś g.warte urządzenia z repetycją na jednej jedynej antence.
    > Wtedy dużo czasu tracił transceiver na przełączanie kierunku.

    Miałem jakieś 2 TPlinki i Aztecha. Wyższa półka to to na pewno nie była,
    ale pewnie był to standard.

    Zresztą teraz w chałupie też mam wk. sytuacje bo mam sieć w oparciu o 2
    AP Unifi, raczej dobry sprzęt, w dodatku AP LR. 10m i 2 ściany pomiędzy,
    a jeden AP ma w dodatku proste ale zawsze anteny kierunkowe. I też co
    chwila "most" siada.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2018-07-01 23:50:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 01.07.2018 o 01:10, Adam pisze:
    /.../
    > Może być też router z wyłączonym całym "przodem", czyli bez NAT, DHCP,
    > V-Lanów itd, robiący tylko za nadajnik WiFi - wtedy kabel lan od APC
    > wpinasz w wyjście LAN - ale nie każde urządzenie tak potrafi.

    I w tym znaczeniu użyłem słowa słicz. Najlepiej 2 anteny kierunkowe. O.

  • 25. Data: 2018-07-02 14:51:12
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-01 o 01:10, Adam pisze:
> [...]
    > czyli bez NAT, DHCP, V-Lanów itd, robiący tylko za nadajnik WiFi -
    > wtedy kabel lan od APC wpinasz w wyjście LAN - ale nie każde

    Po otrzymaniu tak dużej ilości ciekawych, i ważnych porad, dochodzę do
    wniosku, że ,,ucieszyły by" mnie rozwiązania następujące:
    1. Machnąć ręką na to, że mam już net w większym budynku, a w tym
    myśliwskim zainstalować ruter ,,karmiący się" treściami via LTE, i
    rozprowadzający sygnał Wi-Fi.
    2. Kabel sygnałowy wykluczam!
    3. Natomiast za niezłe uznam puszczenie sygnału po kablu 230V, lecz
    wymagania wtedy są takie, by:
    a) Pierwszy punkt brał sygnał z FunBoxa nie po sznurku, lecz via Wi-Fi,
    bo odległość jest z 15 metrów, więc wolałbym uniknąć kładzenia między
    nimi kabla. Acz całkiem tego nie wykluczam, o ile inne parametry (np.
    cena) będą zachęcające
    b) Zaś drugi koniec, skrzynka-odbiornik, *nie* wymagała podpięcia
    urządzenia (kompa) kablem, lecz ,,rozgłaszała" sygnał Wi-Fi. Czemu? Bo
    mają z niego, prócz laptoka, móc skorzystać też i telefony.
    4. Ewentualnie niemal tak samo jak w punkcie 3.b -- ale przez (jeśli
    dobrze chwytam znaczenie) ,,most". Czyli z FunBoxa kabelkiem do 1-szej
    skrzynki, wyposażonej w antenę kierunkową, następnie przez eter do
    drugiej skrzynki, w domku, też (chyba?) z anteną kierunkową, a ona
    ,,nadaje" jako ruter Wi-Fi, do smartfonów.
    No i pytanie wówczas brzmi, jak wyglądać będą koszty:
    a) Instalacji
    b) Użytkowania. Tzn. jak się mieć będzie opcja z punktu 1, do reszty. Za
    kupno sprzętu, i (opcja 1) koszty abonamentu, przy założeniu dość
    rozrzutnego korzystania z gigabajtów.
    A pytanie dodatkowe to: jak dane rozwiązania nazywają się w języku
    specjalistycznym? (żebym umiał wytłumaczyć w sklepie). Czy ktoś o
    znikomej wiedzy z danej pod-specjalizacji, jak ja -- da radę samemu to
    zainstalować, i (co czasem trudniejsze) skonfigurować?

  • 26. Data: 2018-07-02 21:28:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 1.    Machnąć ręką na to, że mam już net w większym budynku, a w tym
    > myśliwskim zainstalować ruter ,,karmiący się" treściami via LTE, i
    > rozprowadzający sygnał Wi-Fi.
    routerGSM-WIFI, nie koniecznie lte (bo w praktyce G3 "g4" i lte mają tą
    samą prędkośc pomiędzy 10-25 mega) kosztuje 50-100zł. sam transfer da
    się uzyskać tanio na promocjach, (np FM 50 giga na 6 miesiecy) a potem
    kupować od 10-17zł na miesiąc
> [...]
    > b)    Zaś drugi koniec, skrzynka-odbiornik, *nie* wymagała podpięcia
    > urządzenia (kompa) kablem, lecz ,,rozgłaszała" sygnał Wi-Fi.
    też drogo, ale zgadywałem ze tak będzie.

> [...]
    > ,,nadaje" jako ruter Wi-Fi, do smartfonów.
    > No i pytanie wówczas brzmi, jak wyglądać będą koszty:
    moim zdaniem, koszt będzie taki sam lub podobny, jak w przypadku
    ciągnięcia internetu przez kabel 230V, z tym ze _nie będzie_ kosztów
    urządzeń które puszczą internet do kabla elektrycznego. Inaczej to samo.
    sądzę, (na 99%) że obydwa urządzenia wifi o których mowa w punkcie 3,
    będą się "widziały" i nawiążą ze sobą łączność. spróbuj tak jak pisałem
    w pierwszym emailu - nic Cię to nie kosztuje a dowiesz się czy tak się da.

    > A pytanie dodatkowe to: jak dane rozwiązania nazywają się w języku
    > specjalistycznym?
    wszystko zależy co i jak ma działać. ja mam "most" na routerze netis za
    25zł. wiem że jakieś popularne tplinki potrafiły zrobić most, ale tylko
    międzi sobą, między dokładnie takimi samymi modelami tp linka.
    ale _dla Ciebie_ dokładnie taką samą funkcjonalność zapewni repeater
    wifi. czyli jeśli masz sieć wifi "JaNus", to repater da Ci sieć JaNus_01
    o większym zasięgu(albo lepiej usytuowanym zasiegu) a kolejny repeater w
    domuku myśliwiskim siec JaNus_02. To tak w maksymalnie dużym
    uproszczeniu. takie urządzenie kosztuje od 7-10 usd, albo 50zł w
    Polsce. każdy stary telefon z andoidem i odpowiednim programem to
    potrafi, ale telefony mają słabe antenki wifi

    > znikomej wiedzy z danej pod-specjalizacji, jak ja -- da radę samemu to
    > zainstalować, i (co czasem trudniejsze) skonfigurować?

    tego nie wiem. z pewnym samozaparciem i użyciem gooogli i w długim
    czasie - tak. ale jak masz nadzieje zrobić to od strzału w 15 minut -
    możesz nie dać rady
    ToMasz

  • 27. Data: 2018-07-02 22:25:30
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-02 o 21:28, ToMasz pisze:
    > routerGSM-WIFI, nie koniecznie lte (bo w praktyce G3 "g4" i lte mają
    > tą samą prędkośc pomiędzy 10-25 mega)

    Dzięki za informację, chyba na to właśnie się zdecyduję.

    Dziękuję też i pozostałym poradowiczom! Bardzoście mi temat rozjaśnili.

  • 28. Data: 2018-07-03 17:59:38
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > samą prędkośc pomiędzy 10-25 mega) kosztuje 50-100zł. sam transfer da
    > się uzyskać tanio na promocjach, (np FM 50 giga na 6 miesiecy) a potem

    U mnie tak tylko w teorii. W praktyce w wielu miejscach G3 (HSPA) ledwo
    zipie, bo chyba użytkowników jest za dużo, LTE zaś chodzi od dobrze do
    bardzo dobrze. Należałoby sprawdzić na miejscu.