  • 21. Data: 2016-06-04 13:09:00
    Temat: Re: Czy zagorzaly applefan przelknie taka pigulke? ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Jun 2016 18:15:10 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]

    Microsoft tez ma takie prezentacje. Czasem zakonczone slynnym Blue
    Screen.

    > Apple rozumie że decyzja zakupu ma zwykle dwa komponenty:
    > racjonalna, gdzie są tabelki, piksele, gigahertze i gigabajty
    > oraz emocjonalna, gdzie są kolory, wrażenia dotykowe, to że
    > produkt wyjęty z pudełka jest już naładowany i gotowy do pracy,
    > to że mówi do Ciebie w rodzimym języku, czyli pewne rzeczy
    > które są nieuchwytne w tabelkach, porównaniach na papierze.
    > No i Apple umie robić z tego użytek... dlatego odnosi sukces.

    Zaraz - a co to za decyzja zakupowa ?
    Pudelko otwierasz, jak juz decyzje podjales i nawet zaplaciles :-)

    No owszem, mozna sie z gazet czy nawet newsow dowiedziec, ze iphone na
    dzien dobry wymaga podlaczenie do iTunes ... no i kolejny minusik przy
    Apple mi sie zanotowal.
    Jakby mnie kto straszyl, ze telefon bedzie wymagac naladowania i
    ustawienia jezyka ... nie, nie wplynelo by to na decyzje. No chyba, ze
    domyslnym jezykiem bylby chinski :-)

    J.

    P.S. Ale chyba odkrylem plusika - prawda to, ze w iphonie uzytkownik
    moze zmieniac uprawnienia aplikacji ?

  • 22. Data: 2016-06-04 13:58:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > PS
    > Czy w PL telefony z Androidem czy WP tego nie robia?
    > Bo brzmi to jakby Apple wynalazlo jezyk polski...

    Teraz to robią.
    Przełomem to było gdy Apple weszło na rynek z iPodem.
    Wszystko inne musiałeś ładować - była nawet stosowna
    nalepka. I zawsze mnie to wkurzało.

  • 23. Data: 2016-06-04 14:00:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Microsoft tez ma takie prezentacje. Czasem zakonczone slynnym Blue
    > Screen.

    > Zaraz - a co to za decyzja zakupowa ?
    > Pudelko otwierasz, jak juz decyzje podjales i nawet zaplaciles :-)

    W Stanach większość sklepów pozwalaCi na zwrot towaru
    do 30 dni "no questions asked", a więc satysfakcja z zakupu
    musi trwać dłużej niż w Polsce: "zapłaciłeś? to spadaj ze sklepu".

> [...]
    > domyslnym jezykiem bylby chinski :-)
    >
    > J.
    >
    > P.S. Ale chyba odkrylem plusika - prawda to, ze w iphonie uzytkownik

    W moim starym nie może, a nowego nie znam :-)

  • 24. Data: 2016-06-04 14:07:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2016 07:00:16 -0500, Pszemol napisał(a):

    > W Stanach większość sklepów pozwalaCi na zwrot towaru
    > do 30 dni "no questions asked", a więc satysfakcja z zakupu
    > musi trwać dłużej niż w Polsce: "zapłaciłeś? to spadaj ze sklepu".

    iphone nie dotyczy, bo razem z umowa na 2 lata sprzedawany :-)
    Zreszta czego bys sie spodziewal po ajfonie w USA - ze bedzie
    ustawiony jezyk francuski czy hiszpanski ?

    > W moim starym nie może, a nowego nie znam :-)

    No to nie ma plusika, jest minus. Ale konkurencja tez ma minus.

    J.

  • 25. Data: 2016-06-04 14:08:54
    Od: atm <...@v...pl>

    On 04.06.2016 13:58, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Teraz to robią.
    > Przełomem to było gdy Apple weszło na rynek z iPodem.
    > Wszystko inne musiałeś ładować - była nawet stosowna
    > nalepka. I zawsze mnie to wkurzało.

    Ale wydaje sie, ze znowu przypisujesz Apple'owi kreowanie nowych
    trendow. Teraz to naladowana do pewnego stopnia bateria.
    Zmienia sie technika, pewne rozwiazania i tyle.
    Poza wspomniana przez Ciebie naklejka nie przypominam sobie, zeby
    telefony z bateria li-ion byly sprzedawane jako totalnie rozladowane bo
    to zreszta nie sluzyloby samym ogniwom. Teraz zas masz dolaczona ulotke
    Safety, ktora wydaje sie zawierac banaly.

  • 26. Data: 2016-06-04 14:10:34
    Od: atm <...@v...pl>

    > W moim starym nie może, a nowego nie znam :-)

    Pszemol, z ciekawosci: dlaczego wciaz korzystasz z tego starocia?
    Sam z pewnoscia zauwazasz jego niedostatki w stosunku do nowszych wersji iP?

  • 27. Data: 2016-06-04 14:13:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2016 06:58:24 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Teraz to robią.
    > Przełomem to było gdy Apple weszło na rynek z iPodem.
    > Wszystko inne musiałeś ładować - była nawet stosowna
    > nalepka. I zawsze mnie to wkurzało.

    Hm, kiedys byly akumulatory NiCd/MH.
    Te mialy wysokie tempo samorozladowania, wiec dluzszej dostawy by nie
    przetrwaly. A przechowywanie naladowanych chyba im szkodzilo.
    No i "w celu prawidlowego uformowania nalezy trzy razy rozladowac do
    pusta i naladowac do pelna".

    Teraz mamy Li-ion - zaleca sie przechowywac naladowane w 40%,
    samorozladowanie male, formowanie zniklo.

    Gdzies tam moga byc wzgledy produkcyjne - czy z robi sie "naladowane"
    czy rozladowane - ladowanie to problem.
    I bezpieczenstwa - transport powiedzmy 10 tys bateryjek to jest jakas
    energia w razie wypadku ... czy nawet samoczynnie ...

    J.

  • 28. Data: 2016-06-04 14:49:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > nie sluzyloby samym ogniwom. Teraz zas masz dolaczona ulotke Safety, ktora

    Chodziło o to, że iPod był całkowicie naładowany i gotowy do pracy.

  • 29. Data: 2016-06-04 14:50:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Gdzies tam moga byc wzgledy produkcyjne - czy z robi sie "naladowane"
    > czy rozladowane - ladowanie to problem.

    No i w czasie testowania na produkcji Apple ładowało
    bateryjkę w iPodzie.

  • 30. Data: 2016-06-04 14:53:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > iphone nie dotyczy, bo razem z umowa na 2 lata sprzedawany :-)

    Jak najbadziej dotyczy. Ten 2-letni kontrakt zaczyna się
    30 dni od sprzedaży. W ciągu 30 dni możesz wypróbować
    nie tylko sprzęt Apple ale też jakość połączeń od operatora.
    Jak Ci się nie podoba cokolwiek to oddajesz sprzęt
    i zrywasz umowę, jedyne konsekwencje to zapłata za zużyte
    megabajty i minuty w ciągu tej próby. Ale to grosze.
    Ameryka panie! Klient nasz pan i te sprawy.