  • 11. Data: 2017-11-27 10:47:53
    Temat: Re: Czyszczenie szafy - zegar MC1206
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 22:52, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie wiem, przecież nie działał :-)

    Widziałem takie aukcje na Allegro:

    Czytnik e-book.
    Nowy.
    Stan idealny.
    Bez uszkodzeń.
    Nie działa wyświetlacz.
    Kup teraz.

    Może jeszcze są:)

  • 12. Data: 2017-11-27 11:07:26
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-11-26 o 00:41, Zbynek Ltd. pisze:

    > Ba, moja płytka też ręcznie malowana. Lakierem do paznokci. Takie czasy :-)

    U nas w podstawówce mieliśmy ZPT na dobrym poziomie.
    Między innymi robiliśmy taki układzik, co miga diódkami.
    Samodzielnie wytrawialiśmy płytki i też ścieżki lakierem do paznokci.

  • 13. Data: 2017-11-27 20:05:10
    Temat: Re: [OT] Czyszczenie szafy - zegar MC1206
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/27/2017 11:07 AM, robot wrote:
    > U nas w podstawówce mieliśmy ZPT na dobrym poziomie.
    > Między innymi robiliśmy taki układzik, co miga diódkami.
    > Samodzielnie wytrawialiśmy płytki i też ścieżki lakierem do paznokci.

    Mialem wątpliwą przyjemność kształcić przyszłych nauczycieli techniki.
    IMHO robienie układów elektronicznych na poziomie lampki i dzwonka a
    obecnie led i buzzera mieści się w zakresie szkoły podstawowej (a uważam
    że znacznie więcej się powinno mieścić, wliczając w to arduino).

    Niestety nauczyciele byli bardziej zainteresowani robieniem aniołków ze
    styropianu niż rysowaniem tych kresek i łaczeniem jakiś drutów. Nie ma
    miejsca na jakieś niebezpieczne zabawki na prąd (jak powiedziała jedna z
    uczestniczek, "pokopał ją prąd z baterii jak dotykała dzwonka"). Z
    resztą na nic poza nozyczkami i kolorowym papierem nie było miejsca bo
    nie było zaplecza (poprzednia dyrekcja wyrzuciła "rupiecie").

    Takie czasy. Sorki za offtopic ale jakoś mnie naszło.

  • 14. Data: 2017-11-27 23:04:13
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Sebastian Biały napisał(a) :
> [...]
    > miejsca na jakieś niebezpieczne zabawki na prąd (jak powiedziała jedna z
    > uczestniczek, "pokopał ją prąd z baterii jak dotykała dzwonka")

    Ciebie nigdy nie kopnął prąd z baterii 4,5V jak podłączałeś jakąś
    sporą indukcyjność? Mnie tak. Więc nie powiem, że kobieta coś zmyślała.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 15. Data: 2017-11-27 23:21:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbyszek napisał:

    > Ciebie nigdy nie kopnął prąd z baterii 4,5V jak podłączałeś jakąś
    > sporą indukcyjność? Mnie tak. Więc nie powiem, że kobieta coś zmyślała.

    Jest takie opowiadanie Sławomira Mrożka, o aniołku. Nie ze styropianu,
    o aniele stróżu. Też kopał. Dotkliwie. O, nawet dało się wyguglać:

    http://fizyk-w-podrozy.blogspot.com/2017/06/wina-i-k
    ara-sawomir-mrozek.html

    Każdemu pracowitemu chłopczykowi tatuś powinien sprawić warsztacik,
    by mógł się wprawiać.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2017-11-28 08:23:49
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 27.11.2017 o 23:04, Zbynek Ltd. pisze:

    > Ciebie nigdy nie kopnął prąd z baterii 4,5V jak podłączałeś jakąś sporą
    > indukcyjność? Mnie tak. Więc nie powiem, że kobieta coś zmyślała.

    Prąd z baterii 4,5V nigdy, ale z tej indukcyjności to jak najbardziej i
    nie jak podłączałem, tylko jak odłączałem ;-)

    Grzegorz

  • 17. Data: 2017-11-28 09:07:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Grzegorz Kurczyk napisał(a) :

    > Prąd z baterii 4,5V nigdy, ale z tej indukcyjności to jak najbardziej i
    > nie jak podłączałem, tylko jak odłączałem ;-)

    Wiadomo, że nie z samej baterii, po dotknięciu styków, ale poprzez
    indukcyjność. Kiedyś jak się bawiłem w eksperymenty. I do dziś
    pamiętam to zdziwienie :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 18. Data: 2017-11-28 11:36:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...usun.slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:5a1d0f05$0$5155$65785112@news.neostrada.pl...
    > Prąd z baterii 4,5V nigdy, ale z tej indukcyjności to jak najbardziej i
    > nie jak podłączałem, tylko jak odłączałem ;-)

    Gość z radiokursu (na "licencję") opowiadał, że ktuś baterię 4.5 wziął
    między język, a nasadę ucha, to było ostatnie, co zrobił, na ile to była
    prawda, tego nie wiem, bo nie potwierdziłem. A mnie, 4.5 kiedyś nieźle
    huknęło... Ale tylko raz.
    Oczywiście kopa od cewki dostałem tyle razy, że dawno przestałem już liczyć
    :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 19. Data: 2017-11-28 11:37:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ovj5ed$r49$1@node2.news.atman.pl...

    > Wiadomo, że nie z samej baterii, po dotknięciu styków, ale poprzez
    > indukcyjność. Kiedyś jak się bawiłem w eksperymenty. I do dziś pamiętam to
    > zdziwienie :-D

    Ciesz(my) się, że nie była to idealna indukcyjność, bo byś dostał strzała
    nieskończonym chyba napięciem :)

  • 20. Data: 2017-11-28 12:43:10
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 28.11.2017 o 11:36, HF5BS pisze:

    > Gość z radiokursu (na "licencję") opowiadał, że ktuś baterię 4.5 wziął
    > między język, a nasadę ucha,

    Jak tak patrzę na długość "blaszek" w płaskiej baterii... to gościu
    musiał mieć strasznie długi język ;-P

    Grzegorz