  • 11. Data: 2012-07-31 11:51:40
    Temat: Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 11:29, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Ale pamietasz jak bylo i jak jest ?

    Tak.

    > Bo jesli o mnie chodzi - zepsuli. Moze i jest bezpiecznie, ale zbyt
    > wolno :-)

    Jest dużo bezpieczniej i IMHO niespecjalnie wolniej niż przed
    przebudową. Dla niektórych być może jest wolniej, ale to już
    inna para kaloszy.

    > Powinienies, bo w mazowieckim nie ma nic ciekawego :-)

    Żartujesz sobie.

    > Tylko po prostu nie dziw sie ze nie dojezdzam do Kudowy - nie ma po co :-)

    Ja bym to ujął inaczej - ograniczasz się tylko do odcinka Wrocław
    - Kłodzko, a piszesz jakby się odnosiło do całej DK8 :)

  • 12. Data: 2012-07-31 15:54:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Jest dużo bezpieczniej i IMHO niespecjalnie wolniej niż przed
    >przebudową. Dla niektórych być może jest wolniej, ale to już

    Jest duzo wolniej. A czy bezpieczniej ... hm, jesli o mnie chodzi to
    dawniej niebezpiecznie nie bylo, wiec nie poprawili :-)

    >Żartujesz sobie.

    Tylko troche ... a co ciekawego jest ? :-)

> [...]
    >Ja bym to ujął inaczej - ograniczasz się tylko do odcinka Wrocław
    >- Kłodzko, a piszesz jakby się odnosiło do całej DK8 :)

    No nie, staram sie pisac ze to chodzi o ten odcinek, jesli chodzi.
    Calej 8ki to nawet nie przejechalem - jakos mnie do Wilna nie ciagnie,
    czy gdzie ona tam prowadzi :-)

    Aczkolwiek "poprawili bezpieczenstwo" na calej drodze, tylko ze zmiany
    do Warszawy to sa juz mniejsze ...

    J.

  • 13. Data: 2012-07-31 17:05:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 15:54, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Jest duzo wolniej. A czy bezpieczniej ... hm, jesli o mnie chodzi to
    > dawniej niebezpiecznie nie bylo, wiec nie poprawili :-)

    Wolniej - zależy dla kogo. Jest za to bezpieczniej i tutaj mamy
    nie tylko obserwacje zza kierownicy ale i statystyki.

    > Tylko troche ... a co ciekawego jest ? :-)

    Zależy czego szukasz :) Krzyża już nie ma ;)

    > No nie, staram sie pisac ze to chodzi o ten odcinek, jesli chodzi.
    > Calej 8ki to nawet nie przejechalem - jakos mnie do Wilna nie ciagnie,
    > czy gdzie ona tam prowadzi :-)

    DK8 do Wilna? Do Budziska to się zgodzę. No chyba, że mówimy o E67,
    ale wtedy to raczej ciężko mówić o spowolnieniu, bezpieczeństwie
    itd. Ja DK8 żegnam w Kudowie, a E67 w Pradze :)

    > Aczkolwiek "poprawili bezpieczenstwo" na calej drodze, tylko ze zmiany
    > do Warszawy to sa juz mniejsze ...

    Nie powiedziałbym... :)

  • 14. Data: 2012-07-31 17:44:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    (...)

    >Wolniej - zależy dla kogo. Jest za to bezpieczniej i tutaj mamy

    Dla mnie, i to mi wystarczy :-)

    >nie tylko obserwacje zza kierownicy ale i statystyki.

    Nie masz statystyk z tego odcinka. No chyba ze masz.
    Ciekaw jestem jak to w liczbach wyglada ... bo w sumie przyznaje -
    bylo niebezpiecznie, ale przy przestrzeganiu BHP juz nie tak bardzo.
    A teraz jest bezpiecznie, tylko pooowwwooooli ..

    >Zależy czego szukasz :) Krzyża już nie ma ;)

    A poza krzyzem co polecasz ?

    >Nie powiedziałbym... :)

    Obecnej przebudowy gierkowki nie zaliczam, bo nie skonczony, obwodnica
    olesnicy z innej puli. Wiec co zrobili ?
    Pare FR na gierkowce ... no, w sumie dobrze ustawione, troche FR we
    wioskach, ale tych nie pochwalam :-)
    Ze dwa ronda, pare wysepek po drodze, barierki w Bralinie, co to
    ktorych mam mieszane uczucia, swiatla w Bralinie ... i wiecej zmian
    nie pamietam ... wiec co zrobili, poza nastawianiem szafek na FR ?

    J.

  • 15. Data: 2012-07-31 18:19:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 17:44, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Dla mnie, i to mi wystarczy :-)

    Tak, wolniej dla Ciebie. Ok, o tym też wspominałem. Mi wystarczy,
    że specjalnie wolniej nie jest, jest za to odczuwalnie bezpieczniej.

    > Nie masz statystyk z tego odcinka. No chyba ze masz.

    Te, które są powszechnie dostępne mówią chyba o całości.

    > Ciekaw jestem jak to w liczbach wyglada ... bo w sumie przyznaje - bylo
    > niebezpiecznie, ale przy przestrzeganiu BHP juz nie tak bardzo.
    > A teraz jest bezpiecznie, tylko pooowwwooooli ..

    Jakiego BHP? Ja przestrzegam, Ty przestrzegasz, a później zza autobusu
    mam na czołówce "pojazd" i kończę na poboczu z wyciem wszystkiego
    co mechaniczne oraz biologiczne na fotelu pasażera.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A poza krzyzem co polecasz ?

    Podkreślone.

    > Obecnej przebudowy gierkowki nie zaliczam, bo nie skonczony,

    Niedługo skończą.

    > obwodnica
    > olesnicy z innej puli.

    A co mnie obchodzi z jakiej puli?

    > Wiec co zrobili ?

    Zmieniono oznakowanie, przebudowano trochę skrzyżowań, trochę
    skrzynek...

> [...]
    > ktorych mam mieszane uczucia, swiatla w Bralinie ... i wiecej zmian nie
    > pamietam ... wiec co zrobili, poza nastawianiem szafek na FR ?

    Przejedź się na wschód i zachód. Ja nie wnikam w szczegóły, oceniam
    na podstawie efektu finalnego. Mimo wzrostu natężenia ruchu jeździ
    mi się zdecydowanie spokojniej i niekoniecznie wolniej. No, ale ja
    się przyzwyczaiłem do jazdy po takich drogach i to nie tylko w Polsce.
    Dróg do szybszej jazdy przybywa...

  • 16. Data: 2012-07-31 18:47:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Tak, wolniej dla Ciebie. Ok, o tym też wspominałem. Mi wystarczy,
    >że specjalnie wolniej nie jest, jest za to odczuwalnie bezpieczniej.

    Ale w praktyce niebezpiecznie nie bylo, wiec wcale nie jest az tak
    odczuwalnie lepiej :-)

    >Te, które są powszechnie dostępne mówią chyba o całości.

    No wlasnie - wiec nie wiadomo jak sie zmienilo na tym odcinku.

    >Jakiego BHP? Ja przestrzegam, Ty przestrzegasz, a później zza
    >autobusu
    >mam na czołówce "pojazd" i kończę na poboczu z wyciem wszystkiego
    >co mechaniczne oraz biologiczne na fotelu pasażera.

    eee, nikt mi tam nie wyjechal, mimo ze mozliwosci sa spore :-)

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >Podkreślone.

    A bo ja wiem ... fajnych gorek tam na pewno nie ma :-), moze ladnego
    jeziora ? Ciekawego widoku, zabytku ?

    >Niedługo skończą.

    >A co mnie obchodzi z jakiej puli?

    To, ze to nie te *#%&^#* od "drog zaufania" zrobili. I na obecna
    przebudowe tez nie oni placa.

> [...]

    >na podstawie efektu finalnego. Mimo wzrostu natężenia ruchu jeździ
    >mi się zdecydowanie spokojniej i niekoniecznie wolniej.

    Ja oceniam jedna droge, gdzie pamietam jeszcze stan poprzedni, chyba
    pamietam.

    Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem to potrafie powiedziec co popsuli, ale
    kolejne 350 km to sie IMHO niewiele zmienilo ..

    >No, ale ja
    >się przyzwyczaiłem do jazdy po takich drogach i to nie tylko w
    >Polsce.
    >Dróg do szybszej jazdy przybywa...

    No przybywa. ~10 lat temu za wzor stawialem wlasnie odcinek do
    Klodzka, ale przyszli i "ulepszyli" :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-07-31 19:31:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 18:47, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    (...)

    > Ale w praktyce niebezpiecznie nie bylo, wiec wcale nie jest az tak
    > odczuwalnie lepiej :-)

    Najpierw piszesz, że jest bezpieczniej, teraz się z tego rakiem
    wycofujesz. Tak było niebezpiecznie i jest wyraźnie lepiej
    - nie tylko statystycznie.

    > No wlasnie - wiec nie wiadomo jak sie zmienilo na tym odcinku.

    Zmieniło się dużo, a o szczegóły przyjdzie ci zwrócić się do
    policji. Ciekawe co odpowiedzą.

    > eee, nikt mi tam nie wyjechal, mimo ze mozliwosci sa spore :-)

    Tobie być może nie.

    > A bo ja wiem ... fajnych gorek tam na pewno nie ma :-),

    Takich jak w Tatrach? Nie, nie ma.

    > moze ladnego
    > jeziora ? Ciekawego widoku, zabytku ?

    To pewnie by się znalazło.

    > To, ze to nie te *#%&^#* od "drog zaufania" zrobili. I na obecna
    > przebudowe tez nie oni placa.

    Sugerujesz, że dzieje się to przypadkiem, czy może jednak cześć
    zmian jest realizowana przy innych inwestycjach?

    > Ja oceniam jedna droge, gdzie pamietam jeszcze stan poprzedni, chyba
    > pamietam.

    Ja pamiętam i oceniam drogę, ale nie na jednym odcinku długości 90km,
    a sporo dłuższym.

    > Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem to potrafie powiedziec co popsuli, ale
    > kolejne 350 km to sie IMHO niewiele zmienilo ..

    Skąd możesz wiedzieć, skoro nie jeździsz?

    Wzór czego?

  • 18. Data: 2012-07-31 20:59:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    W dniu 2012-07-31 18:47, J.F pisze:
    (...)
    >Najpierw piszesz, że jest bezpieczniej, teraz się z tego rakiem

    No bo tak: jest zjazd z gory. I sa trzy pasy - jeden w dol, dwa pod
    gore.
    I ten w dol jest oddzielony od tych w gore przerywana+ciagla.

    Niebezpieczne miejsce ? No przyznaje ze niebezpieczne - bede sobie
    chcial wyprzedzic, i sie wpakuje pod rozpedzone auto wyprzedzajace z
    przeciwka.
    Ale przeciez nie ma obowiazku wyprzedzania w niebezpiecznej sytuacji,
    a wrecz jest zakaz.

    No to wymalujmy podwojna ciagla. Jest bezpiecznie ? Jest. Tylko ze, *,
    jade sobie z gory, oba pasy z przeciwka puste, a musze jechac 60 za
    ciezarowka, bo ona ciezka i boi sie rozpedzic.
    Albo 30 za traktorem.

    Przy czym za kazdym razem jak zjedzalem w dol, to potem wjezdzalem pod
    gore. I mozesz mi wierzyc ze zawsze srodkowym pasem i rozpedzony. A
    jednak zaden warszawiak z naprzeciwka mi nie wjechal na moj pas. To
    jak jest lepiej ?

    A pas do wyprzedzania przerobili na lewoskret. Ci z boku niewatpliwie
    maja bezpieczniej. Ale nie przypominam sobie zeby mnie kiedys taki
    zmusil do hamowania.
    Czy nie stal tam czasem ktos godzinami to nie wiem, kto by tam patrzyl
    w podporzadkowane. Za to wiem ze teraz jade 60-70, a nie 120 :-(

    >Tak było niebezpiecznie i jest wyraźnie lepiej
    >- nie tylko statystycznie.

    czy statystycznie to nie wiesz.

    >Zmieniło się dużo,

    Piszesz twierdzaco, a nie wiesz.

    >a o szczegóły przyjdzie ci zwrócić się do policji. Ciekawe co
    >odpowiedzą.

    No, byloby ciekawie, tylko czy beda mieli dane ? Jakas rejonowa
    komende o liczbe wypadkow na dk8 z kilku lat ... moga nie miec na
    zawolanie..

    >Sugerujesz, że dzieje się to przypadkiem, czy może jednak cześć
    >zmian jest realizowana przy innych inwestycjach?

    Oni dostali drobne pieniadze na drobne dzialania. I polowe (no, teraz
    ja pisze a nie wiem) wydali na fotoradary. To znaczy na slupki, bo
    fotoradaru tam nie uswiadczysz.

    Chyba ze gdzies widziales ze w ramach swoich srodkow wyprodukowali
    sprawozdanie o niezbednej koniecznosci budowy autostrady
    wroclaw-Warszawa, bo to najlepiej podniesie bezpieczenstwo ;-)

    A autostrada troche spadla z priorytetu niestety.

    >Ja pamiętam i oceniam drogę, ale nie na jednym odcinku długości 90km,
    >a sporo dłuższym.

    >Skąd możesz wiedzieć, skoro nie jeździsz?

    A jezdze. Nie mowie ze dla przyjemnosci, ale jezdze :-)
    I tam sie stosunkowo niewiele zmienia - tzn sie juz troche uskladalo,
    ale przez 20 lat to by mogli wiecej zrobic :-)

    >Wzór czego?

    Jak mozna dostowac droge "do szybszej jazdy", niewielkim kosztem.
    Tu dobudowac jeden pas wyprzedzania, tam dobudowac lewoskret, tu
    podniesc do 60 we wsi, tam postawic zakaz wyprzedzania, bo
    niebezpiecznie, ale za 100m go odwolac, bo juz jest szansa.
    Tu wyciac drzewo na zakrecie, bedzie lepszy widok, na ostrych
    zakretach ograniczen predkosci nie stawiac, bo jaki zakret jest kazdy
    widzi, a 90 sie tam osobowka na suchym wyrobi.
    Za to postawic przed Bardem, gdzie za zakretem skrzyzowanie. Ale tez
    tylko na 100m, bo potem niby juz miasto, ale bez skrzyzowan i ruchu
    pieszych, to czemu ma byc 50 przez 2 km ?

    I to wszystko pozniej totalnie zepsuto :-(

    J.

  • 19. Data: 2012-07-31 21:29:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 20:59, J.F pisze:
> [...]
    > jade sobie z gory, oba pasy z przeciwka puste, a musze jechac 60 za
    > ciezarowka, bo ona ciezka i boi sie rozpedzic.

    Ale o co chodzi? Typowy układ i nie mam nic do niego.

> [...]
    > gore. I mozesz mi wierzyc ze zawsze srodkowym pasem i rozpedzony. A
    > jednak zaden warszawiak z naprzeciwka mi nie wjechal na moj pas. To jak

    Litości - mi wjechał nie warszawiak, a lokales to patrząc po tym co
    wyprawiają co poniektórzy, to są to jednak lokalesi i przed nimi się
    ucieka.

    > A pas do wyprzedzania przerobili na lewoskret. Ci z boku niewatpliwie
    > maja bezpieczniej. Ale nie przypominam sobie zeby mnie kiedys taki
    > zmusil do hamowania.

    Jasne - idzie "dekiel" (DKL) pasem do skrętu w lewo i ciągnie na dzika
    dalej. Wyprzedza do ostatniej parówki - mógłbym podrzucić parę scen
    z rejestratora, ale nie chce mi się tego zrzucać i nie do tego mi on
    służy.

    > Czy nie stal tam czasem ktos godzinami to nie wiem, kto by tam patrzyl w
    > podporzadkowane. Za to wiem ze teraz jade 60-70, a nie 120 :-(

    Na 2+1 jedziesz 60-70? Średnio, chwilowo? 120km/h to nawet nie wolno.

    > czy statystycznie to nie wiesz.

    Odczuwam bezpośrednio i statystycznie jest ~30% lepiej. Skoro
    twierdzisz, że gdzie indziej wiele nie zrobiono, to zdaje się
    efekt jest szczególnie widoczny na "Twoim" odcinku.

    > Piszesz twierdzaco, a nie wiesz.

    Jw.

    > No, byloby ciekawie, tylko czy beda mieli dane ? Jakas rejonowa komende
    > o liczbe wypadkow na dk8 z kilku lat ... moga nie miec na zawolanie..

    Mają dane.

    > Oni dostali drobne pieniadze na drobne dzialania. I polowe (no, teraz ja
    > pisze a nie wiem) wydali na fotoradary. To znaczy na slupki, bo
    > fotoradaru tam nie uswiadczysz.

    Tych FR to prawie nie ma.

> [...]
    > w+roclaw-Warszawa, bo to najlepiej podniesie bezpieczenstwo ;-)
    >
    > A autostrada troche spadla z priorytetu niestety.

    Osobiście problemu nie widzę :)

    > A jezdze. Nie mowie ze dla przyjemnosci, ale jezdze :-)
    > I tam sie stosunkowo niewiele zmienia - tzn sie juz troche uskladalo,
    > ale przez 20 lat to by mogli wiecej zrobic :-)

    Znaczy zmieniło się, czy nie widzisz? Ja w sumie zbyt często nie
    jeżdżę, ale z miesiąca na miesiąc, z roku na rok różnicę na plus widzę.

    (...)

    > I to wszystko pozniej totalnie zepsuto :-(

    W mojej opinii niczego nie zepsuto, a to, że nie da się 120km/h jeździć
    na zwykłej krajówce...

  • 20. Data: 2012-07-31 21:48:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 31 Jul 2012 18:19:10 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Przejedź się na wschód i zachód. Ja nie wnikam w szczegóły, oceniam
    >na podstawie efektu finalnego.

    To wniknij. Skoro twierdzisz że 8ka jest bezpieczna, bezpieczniejsza
    niż kiedyś, to jaki jest tego powód? Bo ja zgodzę się z J.F., poza
    fotoradarami niewiele zrobiono.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280