  • 21. Data: 2019-04-10 08:52:06
    Temat: Re: Dalej naciągają... (oszczędzacz energii)
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 09.04.2019 o 23:04, s...@g...com pisze:
> [...]
    zmienili mi licznik na elektroniczny. Rachunki sie nie zmienily a powinny byc 6 razy
    wyzsze. Nie koleguj sie z tymi od tamtej strony. To jakies pojeby sa.

    > Mozna wiedziec ile mniej wiecej osob mieszka, mozna wiedziec czy domownicy raczej
    pracuja w dzien czy w nocy. Mozna wiedziec kiedy wyjechali na wakacje albo czy
    przebywaja w domu w weekendy.

    To samo można sprawdzić gapiąc się komuś w okna.

  • 22. Data: 2019-04-10 09:52:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Apr 2019 08:52:06 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > To samo można sprawdzić gapiąc się komuś w okna.

    Ale wtedy obserwowany mógłby odczuwać syndrom "ktoś nas obserwuje". A
    z licznikiem nie ma takich objawów - nie trzeba nikogo do gapienia
    wysyłać, bo licznik z modułem zdalnego odczytu ułatwia zbieranie
    takich danych.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2019-04-10 11:55:45
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Ilona" <i...@u...net> wrote in message
    ("supercacko" do łoszczendzanija energiji...)

    > Świadomość wzrosła :)

    Pewnie tak... poszło pocztą pantoflową, że "panie, wcale mi rachunki nie
    spadły"..., "AKowalskiemu rachunki nie spadły"..., "mowią, że Kowalski
    wcale nie placi mniej", zostały pewnie starre zapasy, co nie ma jak ich
    spylić, żeby je opierdolić, stosuje się ceny dumpingowe...

    > //może to efekt 'setnej małpy'?
    > https://www.ceneo.pl/52862113

    Hmm... może... bo chyba na Ale Drogo widziałem za ponad stówę...

  • 24. Data: 2019-04-10 17:03:28
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 10 kwietnia 2019 01:52:09 UTC-5 użytkownik Zbych napisał:
> [...]
    przebywaja w domu w weekendy.

    > To samo można sprawdzić gapiąc się komuś w okna.

    Tak jak Marek pisze, dzis mozna kazdego podejrzec i podsluchac jak sie chce.
    Ale to kosztuje no i czesto jednak mozna rozpoznac ze nas ktos obserwuje.

    Inwigilacja za pomoca licznika jakos bardzo inwazyjna nie jest i trudno mi sobie
    wyobrazic scenariusz ze komus z tego powodu stala by sie krzywda ale moze jakby sie
    wysilic to dalo by sie taki wykombinowac.

  • 25. Data: 2019-04-10 17:30:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 19:05:12 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
    > https://allegro.pl/oferta/oszczedzacz-pradu-kondensa
    tor-napiecia-saving-box-7834968739
    > Niby taniej. Niby tak nie cisną, ale diabeł w szczegółach... Powinni tego
    > zabronić...

    A to nie działa?
    Kupiłem niedawno po kilkanaście sztuk na kazdy obwód w domu i w związku z tym
    spodziewam się symbolicznego rachunku za energię za kwiecień.

    ;)

  • 26. Data: 2019-04-10 18:06:50
    Od: b...@g...com

    użytkownik Ilona napisał:

    > Nowoczesne liczniki z założenia mogą oszukiwac na mierzeniu i dodatkowo,
    > szpiegować.
    > https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/inteligentne-licz
    niki-pradu-oszukuja-nas-i-szpieguja

    > //ma to zwiazek z nieliniowym poborem mocy, własnie.

    Jak przejrzy się test w PL robione lepszym sprzętem przez GUM
    już tak strasznie nie ma.
    Holendrzy inaczej testowali, licznik głupieje jak podłączy się wyłącznie LEDy.

    cyt.
    Uzyskane rezultaty potwierdzają tezę, że liczniki w których stosowana jest
    cewka Rogowskiego jako przetwornik prądowy zawyżają pobraną energię, a
    liczniki z przetwornikami hallotronowym pobrana energię zaniżają.

    ... domowe liczniki są obciążane nie tylko odbiornikami typu żarówki LED,
    szczególnie w liczbie trzydzieści, stawianie tezy, że nowoczesne liczniki
    elektroniczne obecnie instalowane w naszych mieszkaniach tak strasznie
    zawyżają pomiar pobieranej energii, jest co najmniej mocno dyskusyjne.
    ppm.polsl.pl/files/articles_2018/16.pdf

    cyt.
    Błędy wskazań liczników energii elektrycznej wywołane odkształceniami
    prądów odbiornika o THD < 50% najczęściej mieszczą się w dopuszczalnych granicach
    niepewności. Natomiast błędy wskazań elektronicznych liczników
    energii elektrycznej wywołane odkształceniami prądów odbiornika przy małych prądach
    obciążenia (poniżej 10% prądu bazowego licznika energii) bardzo często znacząco
    przekraczają dopuszczalne wartości (licznik rejestruje zbyt
    duże wartości pobranej energii).
    http://ppm.polsl.pl/files/articles_2018/42.pdf

  • 27. Data: 2019-04-10 18:52:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    > GUM to instytucja panstwowa. Z urzedu kazala by wycofac liczniki
    > nie spelniajace przepisow.

    >to urządzeniami do pomiaru prędkości nie zajmuje się 'instytucja
    >państwowa'? Bo jakoś nie kojarzę żeby Iskry czy jak to się tam
    >nazywa- od razu wycofali

    Jak moga wycofac, skoro sami im atest czy jak to sie tam nazywa,
    wydali ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2019-04-10 19:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-04-09 22:50, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wez kolo i jebnij sie w czolo.

    A pedeefa czytałes?
    >http://ppm.polsl.pl/materialy
    >"16 Jerzy Szutkowski Wpływ diodowych żarówek LED na błędy pomiaru
    >energii elektrycznej czynnej. Czy domowe liczniki energii przekłamują
    >pod wpływem obciążenia żarówkami LED - jaka jest prawda"
    >http://ppm.polsl.pl/files/articles_2018/16.pdf

    Ale czegos nie rozumiem.
    Obsobaczyli licznik indukcyjny, a on wnosi najmniejsze bledy, rzedu
    0.5%
    Plus/minus.

    Wszyskie liczniki elektroniczne moc LED zawyzyly, wiec skad
    informacja, ze hallotrony zanizaja ?
    Bo te cewki Rogowskiego, to w ktorych licznikach byly ?

    A jaka jest norma na licznik ?
    Bo jesli Ele1 na zarowkach zawyza o 1.4% ... to czy powinien dostac
    atest ? :-)

    A jak mam w domu pare LED, TV, komputer, router ... to o ile mnie
    elektrownia oszukuje ? :)

    J.

  • 29. Data: 2019-04-10 20:55:48
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-10 00:20, Zenek Kapelinder wrote:
    > W tekscie znalazlem takie zdanie " Diody LED wymagają
    > zasilania niskim i dobrze stabilizowanym napięciem ". To jest nieprawda. Diody led
    z zasady sa stabilizatorami napiecia i wymagaja zasilania najlepiej stabilizowanym
    pradem. Jesli ktos tego nie wie to znaczy ze wszystko co napisal moze byc bzdura. GUM
    to instytucja panstwowa. Z urzedu kazala by wycofac liczniki nie spelniajace
    przepisow. Nie slyszalem zeby wszystkie liczniki elektroniczne lub ich jakas partia
    zostala wycofana a wszystkie zalozone zdemontowane i zastapione dobrymi.

    Oj tam, zaraz stabilizatora!
    Wystarczy jakiś element liniowy, np: adekwatny opornik.

    Cały ten problem z licznikami polega na tym, że te liczniki z założenia
    przewidziane są do zliczania energi prądu sinusoidalnego.
    Pomiary energii pobieranej impulsowo, jak wszyscy wiemy, wymagają nieco
    innych metod. Może kiedyś będą powszechnie dostępne liczniki energii,
    oparte o całkowanie pomiarów True RMS.
    Z opisu przeprowadzonego porównania wynika, że te obecnie używane, które
    mierzą prąd przez przekladnik, zawyżają wskazania a te z przetwornikami
    halotronowymi, zaniżają. Zapewne wynika to ze specyfiki samej metody
    działania przetwornika A/C, zaprojektowanego do pomiaru sinusa.
    W tych z przekładnikiem, mierzona jest 'szpila', która musi sie pojawić
    przy znacznie wiekszym di/dt a ten z halotornem nie nadąża z pomiarem
    tego impulsu.

    Poza tym, pomiar dotyczył nie samych djódek LED, tylko gotowych
    'żarówek' z przetwornicami 'na pokładzie'.
    Błędy nie sięgały 600%, tylko kilku i spadały do akceptowalnych
    wielkości po dołączaniu równolegle obciążeń rezystancyjnych.

    Jak by nie 'paczeć', jaja dopiero beda.

  • 30. Data: 2019-04-10 21:14:45
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-10 19:14, J.F. wrote:
> [...]
    > atest ? :-)
    >
    > A jak mam w domu pare LED, TV, komputer, router ... to o ile mnie

    Podłącz woltomierz, amperomierz, mierzący TrueRMS to się dowiesz.

    Napisali, że porównywali z takim:
    http://www.radianresearch.com/brochures/RD-22.pdf
    //znaczy, mają rozmach!