  • 11. Data: 2019-04-09 20:41:14
    Temat: Re: Dalej naciągają... (oszczędzacz energii)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie "moc bierna", tylko "enegia bierna".
    > Jak "moc", to zamówiona.
    > W C11 (części wspólne budynku) są takie pozycje na fakturze, w G1x (mieszkania) nie
    ma.

    > Ale ja mam wątpliwość, czy sam licznik nie oszukuje w mierzeniu.
    Ty na serio czy jaja sobie robisz?
    Liczniki są legalizowane i tam sie sprawdza co i jak mierzą i z jaką
    dokładnością.

    > Trzebaby zrobić taki test jak kiedyś zrobiłem - do mieszkania nikt nie wchodził
    przez 2 tygodnie, włączone lodówka i wentylatory - i zużycie
    Wiesz gdzie sobie możesz takie testy wsadzić?
    Resztę bzdur szkoda nawet komentować.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2019-04-09 20:49:28
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-09 10:17, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    mamrotali coś o montowaniu "dławików" - a okazuje się, że wspólnota podobno może mieć
    na części wspólne taryfę z grupy G (najlepiej G12W), co rozwiązuje i problem energii
    biernej i mocy zamówionej - zobaczymy, czy to prawda.

    > "To to" z allegro coś tam, malutko, ale coś, skompensuje, oczywiście jeśli ma w
    sobie jakikolwiek kondensator.
    > Tyle że skompensuje wtedy, gdy to drugie urządzenie z cewką jest akurat włączone,
    bo jeśli jest wyłączone, to z kolei namarnuje energii biernej po stronie
    pojemnościowej.

    > Nie no, powiedziałem im, że jak mają cokolwiek zakładać, to kondensatory.
    > Zdjąć "dławiki" byłoby trudno - przyczyną "zużycia" energii biernej są oczywiście
    silniki wind (hmmm, choć w sumie podobno mają falowniki, więc sam falownik, o ile
    jest dobry, powinien problem rozwiązać).
    > Podobno tej energii biernej jest na 900zł za miesiąc, a takie urządzenie jak na
    nasz blok kosztuje ok. 10k - w rok się zamortyzuje (o ile wytrzyma ten rok pracy).

    Ten kondensator o zabójczej pojemności 5,1 [uF], to nakompensował by tej
    biernej, _aż_ 85 [VAr].
    Jednak, pod warunkiem, że nie był by włączony _za_ mostkiem Gretza :)))
    Bogu niech będą dzieki, że bezpiecznik założyli.

    //może jednak chodziło o tę energie (nieliniową), odkształconą?

    http://www.elektro.info.pl/artykul/id4472,znieksztal
    cenia-harmoniczne-w-sieciach-zasilajacych

  • 13. Data: 2019-04-09 20:57:16
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-09 10:21, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    >
    > Ale ja mam wątpliwość, czy sam licznik nie oszukuje w mierzeniu.
    > Trzebaby zrobić taki test jak kiedyś zrobiłem - do mieszkania nikt nie wchodził
    przez 2 tygodnie, włączone lodówka i wentylatory - i zużycie rzeczywiście wyszło
    takie, jak wynikało z dokumentacji lodówki i wentylatorów.
    > Przy okazji wyszło, że zużycie lodówki jest pod warunkiem, że się jej nie otwiera
    ;P

    > A sama bierna - hmmm, wszytko wyłączyć i podłączyć silnik?
    > Mam taki wyjęty z pralki.

    Nowoczesne liczniki z założenia mogą oszukiwac na mierzeniu i dodatkowo,
    szpiegować.
    https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/inteligentne-licz
    niki-pradu-oszukuja-nas-i-szpieguja

    //ma to zwiazek z nieliniowym poborem mocy, własnie.

  • 14. Data: 2019-04-09 21:35:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak mozna szpiegowc licznikiem? Liczniki poza mieszkaniami sa. Dwa lata temu zmienili
    mi licznik na elektroniczny. Rachunki sie nie zmienily a powinny byc 6 razy wyzsze.
    Nie koleguj sie z tymi od tamtej strony. To jakies pojeby sa.

  • 15. Data: 2019-04-09 22:00:43
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-09 21:35, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    wyzsze. Nie koleguj sie z tymi od tamtej strony. To jakies pojeby sa.

    Oni tylko przedruki robią.

    http://ppm.polsl.pl/files/articles_2018/16.pdf

    Licznik umożliwia bieżącą analize poboru energii a to w połaczeniu z
    treścią obrazu telewizyjnego może służyc do ustalenia czy oglądasz TVN,
    czy TVTrwam.

  • 16. Data: 2019-04-09 22:50:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wez kolo i jebnij sie w czolo.

  • 17. Data: 2019-04-09 23:04:20
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 14:35:19 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    wyzsze. Nie koleguj sie z tymi od tamtej strony. To jakies pojeby sa.

    Mozna wiedziec ile mniej wiecej osob mieszka, mozna wiedziec czy domownicy raczej
    pracuja w dzien czy w nocy. Mozna wiedziec kiedy wyjechali na wakacje albo czy
    przebywaja w domu w weekendy.

    Od biedy mozna by poznac czy masz lodowke beko czy samsunga...

  • 18. Data: 2019-04-09 23:31:59
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-09 22:50, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wez kolo i jebnij sie w czolo.

    A pedeefa czytałes?

    http://ppm.polsl.pl/materialy

    "16 Jerzy Szutkowski Wpływ diodowych żarówek LED na błędy pomiaru
    energii elektrycznej czynnej. Czy domowe liczniki energii przekłamują
    pod wpływem obciążenia żarówkami LED - jaka jest prawda"

  • 19. Data: 2019-04-10 00:20:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W tekscie znalazlem takie zdanie " Diody LED wymagają
    zasilania niskim i dobrze stabilizowanym napięciem ". To jest nieprawda. Diody led z
    zasady sa stabilizatorami napiecia i wymagaja zasilania najlepiej stabilizowanym
    pradem. Jesli ktos tego nie wie to znaczy ze wszystko co napisal moze byc bzdura. GUM
    to instytucja panstwowa. Z urzedu kazala by wycofac liczniki nie spelniajace
    przepisow. Nie slyszalem zeby wszystkie liczniki elektroniczne lub ich jakas partia
    zostala wycofana a wszystkie zalozone zdemontowane i zastapione dobrymi.

  • 20. Data: 2019-04-10 07:11:34
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    GUM to instytucja panstwowa. Z urzedu kazala by wycofac liczniki nie
    spelniajace przepisow.

    to urządzeniami do pomiaru prędkości nie zajmuje się 'instytucja
    państwowa'? Bo jakoś nie kojarzę żeby Iskry czy jak to się tam nazywa-
    od razu wycofali

    Lukasz