  • 41. Data: 2019-04-12 01:28:18
    Temat: Re: Dalej naciągają... (oszczędzacz energii)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2019 00:42:46 +0200, Ilona napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Pewnie zbyt mało tych próbek chwilowych robią i może mierzą tylko
    > maksimum a reszte aproksymują defaultowo do sinusa?

    No przeciez sam linka dawale/as.

    Przebieg bardzo inny, a blad pomiaru tylko 4%.

    > Widac z tego, że do pomiaru prądu, od halotronu i przekładnika, lepszy
    > jest miliwoltomierz na boczniku.

    Ale izolacji nie zapewnia ... choc w liczniku ona niepotrzebna

    > Powiedz to jakiemuś wójtowi, albo burmistrzowi, który całą gmine
    > obwiesił diodami a teraz rejon energetyczny przysyła mu pisma
    > przedsądowe, aby zaprzestał odkształcać tą sinusoide :)

    A tak jest ?

    bo te uliczne lampy moga miec PFC, same kable moga troche filtrowac.

    A licznik to w ogole mierzy ?
    Bo jak inni mieszkancy wlacza swoje boilery, to nie bedzie, a jak
    wylacza i wlacza komputery i TV ?

    J.

  • 42. Data: 2019-04-12 02:54:50
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-12 01:28, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > A licznik to w ogole mierzy ?
    > Bo jak inni mieszkancy wlacza swoje boilery, to nie bedzie, a jak

    Jak te liczniki liczą, to zapewne tajemnica producenta, byle by mieściły
    sie w granicach dopuszczalnego błędu przy pomiarach, także nieznacznie,
    odkształconego sinusa.
    Generalnie z roku na rok rośnie poziom zniekształceń harmonicznych u
    odbiorców indywidualnych i nie zdziwił bym się zbytnio, gdyby rejony
    energetyczne zarządały od spółdzielni mieszkaniowych, kompensowania tych
    odkształceń w swojej sieci i na własny koszt, tak jak to jest od dawna w
    przemyśle. Ewentualnie, dojdzie jeszcze jeden składnik do rachunku za
    energie, w postaci: 'zawartość harmonicznych'. :)

  • 43. Data: 2019-04-12 13:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-04-12 01:28, J.F. wrote:

    >Jak te liczniki liczą, to zapewne tajemnica producenta, byle by
    >mieściły

    Mozna poczytak dokumentacje do paru ukladow scalonych.

    >sie w granicach dopuszczalnego błędu przy pomiarach, także
    >nieznacznie, odkształconego sinusa.

    Naturalnie narzucajaca sie metoda sprawdzi sie i przy zacznie
    odksztalconych

> [...]
    >dawna w przemyśle. Ewentualnie, dojdzie jeszcze jeden składnik do
    >rachunku za energie, w postaci: 'zawartość harmonicznych'. :)

    Na razie odbiorcom indywidualnym odpuszczaja, nawet cos fi.
    Spoldzielnia ... liczniki sa indywidualne, a nie zbiorcze :-)
    A poki PiS u wladzy, to dostawca pradu bedzie musial sobie
    skompensowac :-)

    A tak swoja droga ta kompensacja juz jest, bo wiele urzadzen domowych
    musi stosowac PFC.

    J.

  • 44. Data: 2019-04-12 14:21:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, April 12, 2019, 1:28:18 AM, you wrote:

    [...]

    > A tak jest ?

    Nie powinno być. Norma 61000-3-2 zakłada obostrzenia dla oświetlenia
    już od mocy 25W

    > bo te uliczne lampy moga miec PFC,

    Muszą.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2019-04-12 15:02:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Nie powinno być. Norma 61000-3-2 zakłada obostrzenia dla oświetlenia
    >już od mocy 25W

    >Muszą.

    Zalozyc dwie 24W zamiast jednej 50W :-)

    Rozumiem, ze wpiac je miedzyfazowo to bylby glupi pomysl ? :-)
    Mostek 3f to chyba tez glupi pomysl ? :-)

    J.

  • 46. Data: 2019-04-12 15:37:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Zalozyc dwie 24W zamiast jednej 50W :-)

    Ale to będzie droższe. Flyback udający PFC wychodzi taniej.

    > Rozumiem, ze wpiac je miedzyfazowo to bylby glupi pomysl ? :-)
    > Mostek 3f to chyba tez glupi pomysl ? :-)

    Podniesienie kosztu. Wymagałoby układów z napięciem szczytowym
    800-900V. Jednofazowe robi się na 650-700V.

    Ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że trójfazowe bez
    kondensatora filtrującego spełnia warunek kąta przewodzenia 60 stopni
    w każdym szczycie i harmoniczne nie byłyby tak tragiczne. Szczególnie
    po dodaniu dławików szeregowych. Ale to też się nie opłaca. Bierzesz
    takiego LYT4228E za $2.23 w małym hurcie i masz wszystko co trzeba w
    jednym układzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2019-04-14 00:46:31
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-12 15:37, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > kondensatora filtrującego spełnia warunek kąta przewodzenia 60 stopni
    > w każdym szczycie i harmoniczne nie byłyby tak tragiczne. Szczególnie

    Takich własnie, 'open delta', używa się do tłumienia trzeciej harmonicznej.
    https://wikivisually.com/wiki/Thyristor_controlled_r
    eactor

  • 48. Data: 2019-04-20 14:50:24
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > Jak myślicie, wysłać gościa na lekcje fizyki w podstawówce?

    Tu fizyka nie ma znaczenia, bo tu nie chodzi o fizyke a o marketing.

    > Powinni tego zabronić...

    Tu zgoda. Tak samo jak wszystkich innych bardziej lub mniej udanych prob
    naciagania poprzez wprowadzanie nieswiadomych ludzi w blad.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 49. Data: 2019-04-20 15:24:33
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > Tu fizyka nie ma znaczenia, bo tu nie chodzi o fizyke a o marketing.

    Przeca wiem, wykorzystać nieznajomość szczegółów i przephaszam za pahdą -
    zruchać klientowi dupsko... a właaściwie, portfel...

    > Tu zgoda. Tak samo jak wszystkich innych bardziej lub mniej udanych prob
    > naciagania poprzez wprowadzanie nieswiadomych ludzi w blad.

    Jestem mocno ciekaw, czy sam sprzedający jest świadom, jak to (nie) działa.
    Kiedyś porobię próby - nabędę kilka rodzajów licników i z każdym porównam
    wskazania przed i po zastosowaniu tego gów...wróć, "cudu techniki" :P