  • 11. Data: 2015-05-14 09:29:18
    Temat: Re: Darmowy prosty program do rysowania - jaki?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > A da się tym domowym darmowym zrobić zwymiarowany rysunek 2D?
    Tak, ale tylko zwymiarować. Bo zmiana grubości linii, jej stylu, kreskowania
    to trzeba pomóc sobie dodatkami. Ale się da.
    Z ostatniej chwili... Solid Edge 2D Drafting jest darmowy ale działa tylko
    powyżej XP. Licencji nie czytałem, to nie wiem czy do zastosowań
    komercyjnych też.

    Robert

  • 12. Data: 2015-05-15 21:48:34
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 maja 2015 19:54:00 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Miał być darmowy.

    Corel3 nie jest darmowy i nie ma modułu do wymiarowania. Późniejsze wersje o ile mnie
    pamięć nie myli potrafiły wymiarować.

  • 13. Data: 2015-05-15 22:11:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <k...@g...com>
    > Corel3 nie jest darmowy
    http://pl.wikipedia.org/wiki/CorelDRAW
    Nie widać takiej wersji.
    Chyba o X3 nie myślisz?
    http://www.ceneo.pl/654672

    Robert

  • 14. Data: 2015-05-15 22:53:14
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 15 maja 2015 22:12:31 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > <k...@g...com>
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/CorelDRAW
    > Nie widać takiej wersji.
    > Chyba o X3 nie myślisz?
    > http://www.ceneo.pl/654672
    >
    > Robert

    Wydedukowałem że pytający używa CorelDRAW 3.0. Od razu widać że nie masz pojęcia bo
    żaden użytkownik Corela nie powie że ma CorelDraw a że ma corela trójkę. Ta zajebiste
    dążenia niektórych do doskonałości prowadzi do bzdur. Zwłaszcza że corel trójka to
    czysty archaizm mający dzisiaj ze 20 lat. Pomimo wieku w robieniu prostej grafiki
    wektorowej dalej jest świetny. Używałem go lata temu. Nie pamiętam czy miał moduł do
    wymiarowania, na 99,9 nie miał.

  • 15. Data: 2015-05-15 23:05:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-05-15 o 22:53, k...@g...com pisze:

> [...]
    > wektorowej dalej jest świetny. Używałem go lata temu. Nie pamiętam
    > czy miał moduł do wymiarowania, na 99,9 nie miał.

    Czwórka nie miała wymiarowania, więc trójka tym bardziej.

  • 16. Data: 2015-05-15 23:12:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <k...@g...com>
    > Wydedukowałem
    Ok, miałem zaćmienie i przeczytałem, że piszesz o Corelu 13, którego nie ma.
    >[...]Od razu widać że nie masz
    > pojęcia bo żaden użytkownik Corela nie powie że ma CorelDraw
    A tu to Ciebie zaćmiło.:-) Jedyną osobą, która użyła tej pełnej nazwy jesteś
    Ty (poza wiki).

    Robert

  • 17. Data: 2015-05-16 04:34:12
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 15 maja 2015 23:13:59 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > A tu to Ciebie zaćmiło.:-) Jedyną osobą, która użyła tej pełnej nazwy jesteś

    Internet ma zaletę że jest w nim mnóstwo informacji. Ma też poważną wadę bo jest w
    nim mnóstwo informacji. Ty nie mając pojęcia o tym programie chciałeś na podstawie
    pewnych informacji jakie znalazłeś w necie zabłysnąć. Wiesz dlaczego nie ma mnie na
    grupie " muzyka ludowa" ? Bo się na niej nie znam. I nawet jak bym tam przez
    przypadek trafił to dlatego że jestem zielony nic nie napiszę. Nie zaćmiło mnie.

  • 18. Data: 2015-05-20 12:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

    >Czwórka nie miała wymiarowania, więc trójka tym bardziej.

    A w ogole daje sie w Corelu jakos latwo wprowadzic dlugosc
    linii/rozmiary elementow z klawiatury ?
    Tak zeby prostokat mial np 80x100(mm) a nie 79.87234x100.23143 ?

    Jak sobie z tym radzicie w innych programach, typowych CAD ?
    Wpisujecie cyferkami z klawiatury, rysujecie byle jak, czy macie
    ustawiony grid ?

    Bo jak pamietam AutoCad, to on raczej zachecal do niechlujstwa ...

    J.

  • 19. Data: 2015-05-20 14:30:08
    Od: BK <t...@t...nie>

    W dniu 2015-05-20 o 12:48, J.F. pisze:

    > A w ogole daje sie w Corelu jakos latwo wprowadzic dlugosc
    > linii/rozmiary elementow z klawiatury ?
    > Tak zeby prostokat mial np 80x100(mm) a nie 79.87234x100.23143 ?

    Tak, w corelu odkąd pamiętam to zawsze było stosowne miejsce do wpisania
    wymiarów z klawiatury. Można też wykonywać transformacje typu
    przesunięcie o zadaną liczbę mm wzdłuż osi.

    Pozdrawiam
    BK

  • 20. Data: 2015-05-20 16:49:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-05-15 o 14:30, BK pisze:

    > Tak, w corelu odkąd pamiętam to zawsze było stosowne miejsce do wpisania
    > wymiarów z klawiatury. Można też wykonywać transformacje typu
    > przesunięcie o zadaną liczbę mm wzdłuż osi.
    Ale odnoszę wrażenie, że jemu o co innego chodzi. Wymiarowanie, to dla
    mnie automatyczne wrysowywanie wymiarów z liniami wymiarowymi. 4 tego
    nie miała. 12 ma. Na pośrednich nie pracowałem, więc nie potrafię
    powiedzieć, kiedy się to pojawiło.