  • 101. Data: 2019-10-09 18:55:59
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2019 o 17:44, J.F. pisze:

    > Ale jak ktos sprzedaje z gazem, to
    > -albo juz auto zajechal i licznik cofnal,
    > -albo gaz ch* i kiepsko dziala

    Czasem racja i trzeba coś poprawić. Generalnie jak kupujesz nastolatka,
    to zawsze coś przy nim jest do zrobienia.

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2019-10-09 18:56:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2019 o 17:52, z pisze:

    > To chyba też już nie prawda.
    \
    Sprawdx

    --
    Shrek

  • 103. Data: 2019-10-09 19:48:31
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-09 06:41, Shrek wrote:

    > LOL. Człowiek który nigdy nie miał realnego wpływu na politykę i nawet
    > wywalili go z partii o jego własnym nazwisku miałby być punktem
    > odniesienia? Równie dobrze punktem odniesienia mogłby być paździoch z
    > kiepskich:P

    Korwin jest jak miedza

  • 104. Data: 2019-10-09 19:49:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 18:56, Shrek pisze:
    > Sprawdx

    Jak znajdę chwilę to badania i poprę wykresami. ;-) Interesowały mnie
    ostatnio benzyny a sprzedający podają jako atut dziewictwo gazowe ;-)
    Zgadzam się z tym.

    Miałem 3 zagazowane samochody.

    2 zagazowywałem ja a trzeci kupiłem z gazem. To był błąd. Źle
    dobranej/zrobionej instalacji nie da się tak pstryk zdiagnozować przy
    kupowaniu samochodu.

    Nie mam nic do gazu. Każda technologia ma swoje zady i walety. Chciałem
    zmiany. 1,4 D4D a teraz 1,9 Jtd. Koszty eksploatacyjne/napraw są ZAWSZE.

    Sztuczne podbijanie cen benzyniaków i potrzeba MOCY/MOMENTU ;-) za
    określone pieniądze znowu skłoniła mnie ku używanemu dieslowi.

  • 105. Data: 2019-10-09 20:30:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2019 o 19:49, z pisze:

    > Miałem 3 zagazowane samochody.
    >
    > 2 zagazowywałem ja a trzeci kupiłem z gazem. To był błąd. Źle
    > dobranej/zrobionej instalacji  nie da się tak pstryk zdiagnozować przy
    > kupowaniu samochodu.

    Z drugiej strony jak już masz to można na ogół tanio poprawić (jak się
    znasz).

    > Sztuczne podbijanie cen benzyniaków i potrzeba MOCY/MOMENTU ;-) za
    > określone pieniądze znowu skłoniła mnie ku używanemu dieslowi.

    Jak sobie chcesz. Jak dla mnie dizel do miasta to aoptymalne rozwiązanie.

    --
    Shrek

  • 106. Data: 2019-10-09 20:34:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2019 o 18:32, JDX pisze:
    > On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
    > [...]

    > No chyba nie we wszystkich, bo tractor pulling czy wyścigi ciągników
    > siodłowych to chyba jednak dizle. :-)

    A pisałem, że z wyjątkiem specyficznych przypadków? No więc tak. Do
    orania pola benzyna się średnio nadaje;)

    > Ale fakt, IMO dizel z manualną
    > skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
    > okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.

    To też trochę kwestia przyzwyczajenia.

    > Ale z drugiej
    > strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
    > osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
    > benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
    > sprawdzić.

    Praktycznie zawsze wieksza moc to lepsze osiągi. Jak ktoś lubi mało
    machać, to lepszy dizel albo po prostu automat. Jak chcesz się ścigać to
    praktycznie zawsze benzyna przy porównywalnych silnikach.

    > BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
    > beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
    > wchodzi na obroty.

    Dlatego w motosportach dizle raczej nie królują. Ale jak ktoś chce się
    toczyć to szeroki zakres w którym jest duży moment może być zaletą.
    Natomiast tak czy inaczej do krótkich przebiegó to raczej "technicznie"
    beznzyna lepsza.

    --
    Shrek

  • 107. Data: 2019-10-09 20:36:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2019 o 19:48, kk pisze:

    > Korwin jest jak miedza

    Raczej błąd pomiarowy. Skrajne wyniki rozsądniej jest odrzucać niż braćv
    je za punkt odniesienia - bo zwykle są na skraju lub poza układem
    odniesienia;)

    --
    Shrek

  • 108. Data: 2019-10-09 20:46:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-10-09 18:43, J.F. wrote:
    > Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
    > [...]
    >
    > Benzyna z manualem lepsza ?
    No pewnie. Wyżej się kręci i mniej wachlować wajchą od biegów trzeba.

    [...]
    > Zakres ... roznie bywa, moj opelk przyzwoicie ciagnie 1500-4000 rpm, i
    > to jest dosc szeroko.
    A mój benzynowy opelek ciągnie od 2000 do 5500, wyżej nie próbowałem.
    Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 6500. Oczywiście w mieście,
    na niskich biegach, bo 5500 na piątce w trasie w normalnych warunkach
    dla silniczka 1,2 75 KM jest niemożliwe. :-) Mocy niet. :-)

    [...]
    > Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
    > setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
    > wyrownywalo ...
    IMO to nie kwestia TDI tylko dobrze dopasowanych automatów.

  • 109. Data: 2019-10-09 21:23:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-10-09 20:34, Shrek wrote:
    [...]
    > A pisałem, że z wyjątkiem specyficznych przypadków? No więc tak. Do
    > orania pola benzyna się średnio nadaje;)
    E tam. Jako szczaw na własne oczy widziałem jak sąsiad moich rodziców
    orał pole ruskim GAZ-em 67. Tam siedzi 3 litrowa benzynka. :-)

  • 110. Data: 2019-10-09 21:48:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 20:46, JDX pisze:

    > No pewnie. Wyżej się kręci i mniej wachlować wajchą od biegów trzeba.

    Oj kurde, tutaj dużo zależy od zestawienia silnik + skrzynia.
    2.4JTD + 5 biegów w AR 156 nie miałem problemów w mieście z mieszaniem
    wajchą (pewnie też rzędowa 5-ka swoje robiła).
    Toyota Verso benzyna 1.8 ze skrzynią 6-biegową myślałem że mnie szlak
    trafi, gorzej jak w dieslu czy jak w mojej starej 2.0 benzynie Avensis
    T25, w trasie bardziej brakuje 7 biegu niż mi 6-stego w staruszku - tak
    tragicznie poskładane.

    --
    Irokez