  • 21. Data: 2019-03-22 20:36:37
    Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-22 o 17:40, p...@g...com pisze:
    > I wtedy zostalbys mistrzem ;-)
    >
    > http://premiummoto.pl/tdi-tsi-realne-spalanie-ile-pa
    li-tdi-tsi/

    W ich teście benzyniak dokładnie taki, jak mój spalił w trasie 4.1 l/100
    km. Ja spaliłem 5.0, bo jechałem w 4 osoby i widocznie wciąż nie dość
    ekolo/nomicznie. Przy następnej okazji spróbuję spalić tyle, co oni.

  • 22. Data: 2019-03-23 14:24:18
    Od: <8...@6...142418.invalid> (Tom N)

    Poldek w

    > Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
    ^^^^^^

    Jesteś DEBILEM!?

    > A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się
    > jeździ, niż od silnika.

    Zaczynasz się ogarniać...

    Tzn. nie do końca - jeżeli ktoś kupuje samochód

    > Obywatel poruszający się samochodem 100 KM toczy się 60
    ^^^^^^^^
    > km/godz. mijając kolejne światła na zielonej fali.

    Jednak jesteś DEBILEM!!!

    --
    'Tom N'

  • 23. Data: 2019-03-23 14:35:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2019 14:24:18 +0100, Tom N napisał(a):

    > Jednak jesteś DEBILEM!!!

    Spadaj na bambus banany prostować.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2019-03-23 14:46:53
    Od: <7...@4...144653.invalid> (Tom N)

    Jacek Maciejewski w

    > Spadaj na bambus banany prostować.

    Jacuś, proponujesz spotkanie na swoim terenie?
    Nie mam nic przeciwko, ale bambus i banany to raczej na talerzu preferuję...

    --
    'Tom N'

  • 25. Data: 2019-03-23 14:54:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2019 00:26:54 +0100, z napisał(a):
    > W dniu 2019-03-21 o 23:35, z pisze:
    > Dla zagmatwania tematu napiszę że mój obecny diesel
    > pali 4,3 (na trasie) do 5,7 (w zimie w mieście) l/100km ROPY
    > Więc... Kto tu bardziej truje?

    No, akurat tlenkow azotu produkuje mniej.
    Ale tak razem, szczegolnie w zimie ?

    > Uturbiona benzynka 1,2 paląca 7-9 jest lepsza?
    > Dłużej pojeździ i mniej wpłynie na środowisko sumarycznie z kosztem
    > wytworzenia?

    Pojezdzi pewnie tyle samo - zardzewieje, znudzi sie, i trafi na zlom.
    Ewentualnie powiedza, ze nowe mniej truja.

    Koszt wytworzenia ... diesel drozszy ...

    J.

  • 26. Data: 2019-03-23 16:06:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-22 o 19:34, WS pisze:
    > BTW Wspolczesne samochody przerobione w garazu na LPG emituja wiecej syfu niz na
    benzynie.
    A to skąd wziałeś? bo są badania i nawet na grupie był link że na gazie
    dają mniej zanieczyszczeń szczególnie benzen i pochodne.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2019-03-23 17:00:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-03-21 o 14:28, Janusz pisze:

    > "Systemy, które miały zmniejszyć emisję trujących związków przez diesle,
    > są skuteczne tylko od wiosny do jesieni"
    To trochę dziwne, bo NOx powstają w wysokich temp. Ta zaś zależy od
    m.in. składu mieszanki - im uboższa, tym gorętsza. Czemu - nie umiem
    wytłumaczyć. Uboższa mieszanka to z kolei mniej CO2 i oczywiście nie
    spalonego paliwa, sadzy itp. No i najwyraźniej trudno to pogodzić.
    Mój diesel pali 7,5 l/100km po mieście. Pojemność 2,4l, waga samochodu
    1600kg. Taki sam z benzyną pali 10-12. Po prostu sprawność diesla to ok.
    40%, a benzyny 25 w porywach do 30.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 28. Data: 2019-03-23 17:32:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2019 17:00:47 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > To trochę dziwne, bo NOx powstają w wysokich temp

    Nie wydziwiać. Reporter dał dowód niezrozumienia sprawy. Ale chociaż
    napisał że dodatek wykrystalizowuje poniżej -11 stC, więc nie dziwota że
    zimą to nie działa :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2019-03-23 19:29:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, March 23, 2019 at 4:06:07 PM UTC+1, Janusz wrote:
    > A to skąd wziałeś? bo są badania i nawet na grupie był link że na gazie
    > dają mniej zanieczyszczeń szczególnie benzen i pochodne.

    np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

  • 30. Data: 2019-03-23 21:59:47
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2019-03-23 o 19:29, WS pisze:

    > np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

    w swoim samochodzie miałem robione badanie spalin na tej samej stacji
    diagnostycznej przed i po założeniu gazu. Pomiary nie wykazały aby po
    założeniu gazu emitował czegoś więcej niż przed..

    --
    Pozdr.
    Michał