  • 31. Data: 2019-03-24 14:58:59
    Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-23 o 19:29, WS pisze:

    > np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

    To nie jest tak do końca, nowe instalacje III i IV generacji dają
    znacznie mniej NOx
    niz stare, a stare dawały porównywalnie do benzyny.
    Nie mogę znaleść tego opracowania jakiegoś instytutu gdzie badali
    silniki, znalazłem inne
    "
    Wyniki badańemisji wg Regulaminu 83 ECE wybranych pojazdów
    NazwP Rodzaj paliwa THC [g/km] CO [g/km] NOx [g/km] Generacja
    instalacji gazowej
    Peugeot Partner CNG 0,79 1,79 0,01 II
    Renault Traffic CNG 2,87 4,86 0,32 II
    Opel Astra LPG 0,24 1,51 0,07 II
    Daewoo Nubira LPG 0,27 2,08 0,16 III
    Renault Megane LPG 0,18 1,41 0,02 III
    FIAT Multipla CNG 0,17 1,14 0,03 IV
    Renault Clio dCi
    Olej napędowy 0,03 0,35 0,26 zapłon samoczynny

    Widać że meganka portafi mieć tylko 0,03g/km NOx a stare silniki jak
    nubira prawie połowę tego co duzo nowsze clio.
    Ja tez mam III gen gazu i spaliny na nos dużo mniej śmierdzą niz na
    benzynie.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2019-03-24 15:01:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

    https://www.motocaina.pl/artykul/czy-zasilanie-aut-l
    pg-nadal-jest-ekologiczne-30609.html

    "Gaz propan - butan jest wolny od azotu paliwowego, dlatego też obecność
    tych wybitnie szkodliwych związków w spalinach jest w przypadku spalania
    LPG znacznie niższa, niż w przypadku spalania benzyn lub oleju
    napędowego. Jako paliwo dla transportu jest źródłem czystszej energii,
    ponieważ emituje ok. 20% mniej związków węgla niż benzyna. Redukcja
    zanieczyszczeń w transporcie dzięki LPG może sięgać:

    ok. 10-15% mniej CO2,
    20% mniej CO,
    ok. 60% mniej węglowodorów.
    "

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 33. Data: 2019-03-24 15:02:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

    Acha jeszcze zapomniałem "redaktorek moto wp" kontra
    "Autorzy:
    dr inż. Krzysztof Garbala, Centrum Badań i Rozwoju AC S.A., Instytut
    Inżynierii Laserowej w Bielsko - Białej
    mgr inż. Piotr Cybulko, Instytut Inżynierii Laserowej w Bielsko - Białej"

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 34. Data: 2019-03-24 16:07:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie wydziwiać. Reporter dał dowód niezrozumienia sprawy. Ale chociaż
    > napisał że dodatek wykrystalizowuje poniżej -11 stC, więc nie dziwota że
    > zimą to nie działa :)

    Ale ty też nie do końca doczytałeś :)
    "Test przeprowadzony na samochodzie osobowym - oplu astrze 1.7 CDTI o
    mocy 110 KM -- pokazał, że przy temperaturze 23 stopni Celsjusza
    instalacja SCR obniżyła rzeczywistą emisję NOx z 0,785 g/km do 0,237
    g/km. Jest to więc rezultat lepszy od normy. Sytuacja zmieniła się
    jednak, gdy stało się zimniej.

    Przy temperaturze wynoszącej 10 stopni Celsjusza emisja NOx wyniosła już
    0,664 g/km, a poniżej zera było to już 0,865 g/km przy normie określonej
    na 0,540 g/km. "

    Jak widzisz do -11 st jest daleko, i przy <0 masz przekroczoną emisję z
    23st o 364% :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2019-03-24 21:46:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-22 08:11, p...@g...com wrote:
    > --To jakie rozwiązanie w grupie cenowej "bieda edition" byś proponował?
    > Bo moim zdaniem "zakaz diesli" najlepszym rozwiązaniem z możliwych,
    > jeśli chcemy mieć czyste powietrze
    >
    > jesli chodzi o Polske to Warszawa i Slask ma problem i powinny ograniczyc (wzorem
    miast niemieckich wjazd diesli do centrum) ...

    A gdzie jest centrum Warszawy albo Śląska (którego w ogóle Śląska)?

  • 36. Data: 2019-03-24 21:48:10
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-22 10:22, Poldek wrote:

> [...]
    > jeździ, niż od silnika. Tzn. nie do końca - jeżeli ktoś kupuje samochód
    > 400 KM, to statystycznie obstawiam, że będzie spalał i emitował kilka
    > razy więcej zanieczyszczeń, niż kierujący samochodem 100 KM. Ale to
    > dlatego, że obywatel kierujący samochodem 400KM uprawia na moich oczach
    > styl jazdy PYTA-HEBEL, czyli rusza spod świateł z rykiem, rozpędza się w
    > kilka sekund do 150 i paręset metrów dalej hebluje przed kolejnymi
    > światłami. Obywatel poruszający się samochodem 100 KM toczy się 60
    > km/godz. mijając kolejne światła na zielonej fali.

    A ten co ma 40KM?

  • 37. Data: 2019-03-24 21:50:02
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-22 11:26, Poldek wrote:

    > Benzyną nieturbioną 130KM też spalałem w porywach pod 10 l zimą.
    > Teraz benzyną turbioną 150 KM nie zdołałem przekroczyć 7 l.
    > ALE turbiony M3, czy jak to się tam nazywa 400 KM realnie będzie spalał
    > 30l nie dlatego, że więcej pali przy takim samym stylu jazdy, tylko
    > dlatego, że realnie przemieszcza się metodą PYTA-HEBEL. Więc patrząc z
    > punktu widzenia zanieczyszczenia planety podatek powinien być za konie i
    > to rosnący wykładniczo.

    Jaki udział mają 400-konne samochody?

  • 38. Data: 2019-03-25 11:54:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-24 o 21:50, kk pisze:

    > Jaki udział mają 400-konne samochody?

    W emisji spalin nieproporcjonalnie duży do ilości pojazdów.
    Różnych mocnych samochodów, niekoniecznie od razu 400, ale 250+ koni
    szybciutko przybywa na naszych drogach. Salony Lamborgini, Ferrari, nie
    mówiąc już o Porsze itp. ryczących wyjców rosną jak grzyby po deszczu.
    Ogólnie przeciętna moc silnika rośnie i to szybko. Obecnie sprzedawane
    samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest
    moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje
    spaliny.

  • 39. Data: 2019-03-25 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Obecnie sprzedawane
    > samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest
    > moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje
    > spaliny.

    Tu troche przesadziłes...
    ...powiedział, czujac instynktownie ze raczej auta w graniach 100-110
    koni po czym postanowił sprawdzic i danych nie znalazł... :)))

    Ma ktos dane o sprzedazy aut w kontekscie mocy silnika?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 40. Data: 2019-03-25 16:14:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Mar 2019 16:07:28 +0100, Janusz napisał(a):

    > Jak widzisz do -11 st jest daleko, i przy <0 masz przekroczoną emisję z
    > 23st o 364% :(

    Błąd konstrukcyjny. Wystarczy parę eksperymentów i zaizolować termicznie
    co tam trzeba - zbiornik z czynnikiem czy katalizator.
    --
    Jacek
    I hate haters.