  • 41. Data: 2008-10-28 21:22:25
    Temat: Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Tylko wtedy, gdy to nie pasuje do polityki TPSA. Jesli pasuje
    > (np. wycinanie TCP w zaleznosci od portu, np. netbios), to juz tak
    > bardzo nielegalne nie jest (i nie mowie ze akurat jakies zle). Tak

    Widzę, że proste pytanie, czy port nie jest we wnętrzu, odpowiedzi się
    nie doczekało...

    MJ

  • 42. Data: 2008-10-28 22:14:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > Ja bym domyślnie puszczał przez relaya (pewnie musiało by ich być fizycznie
    > paredziesiąt) - przy okazji można by ciąc wirusy, autoryzować, błogosławić,
    > namaszczać itp.

    1. A po co wlasciwie?

    2. To juz byloby IMHO wyjatkowo nielegalne, Ty nazywasz go relayem, ale
    ja bym go nazwal manem in the middle.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2008-10-28 22:17:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Piłat <p...@i...pl> writes:

    > Nie możesz zaglądać do payloadu.

    Ale zakladam ze zaden z operatorow to jednak nie chce zagladac do
    pakietow klientow. Ani nawet do np. numerow protokolow i innych portow
    (albo do czegos co tak wyglada - przeciez w gruncie rzeczy nikt nie
    wie czy to sa naprawde numery protokolow i portow, i jakich - jedyne
    co wiadomo to to, ze IP to jest IP).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2008-10-28 23:15:35
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > Widzę, że proste pytanie, czy port nie jest we wnętrzu, odpowiedzi się
    > nie doczekało...

    Nie, port nie jest we wnętrzu.
    Jest w nagłówku.

    --
    Michał

  • 45. Data: 2008-10-29 00:44:59
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Robert Rędziak napisał:

    > Wiele osób sugerowało też prostsze rozwiązania:
    >
    > - stałą adresację, aby kupa zrobiona przez jednego klienta nie
    > spadała drugiemu na barki,
    > - blokowanie portu tcp/25.

    Po namyśle - jestem za. Dodatkowo stałe IP IMHO ma szansę odciążyć zasoby
    platform odpowiedzialnych za przydzielanie IP klientowi od 'wewnętrznego'
    abusowania w postaci używania programików tak długo męczących sesję
    PPPoE/PPPoA, aż w końcu zmieni się IP, a 'szczęśliwy' posiadacz zmiennego IP
    będzie dalej robił, co sobie wydumał - głównie mam na myśli rapidshare i
    okolice, tudzież bydło/śmietnik na newsach.

    --
    TOM

  • 46. Data: 2008-10-29 00:58:42
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Tomasz Piłat napisał:

    > Przypominam, do payloadu nie można legalnie zaglądać.

    Erm... a co zrobić z działającymi tysiącami(?) manglownic maści wszelakiej,
    które siłą rzeczy muszą rozebrać pakiet, żeby zobaczyć co w środku, a potem
    na podstawie zdefiniowanych reguł pokierować ruchem?

    --
    TOM

  • 47. Data: 2008-10-29 05:30:53
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Michał Kurowski <m...@g...pl> wrote:

    > Nie, port nie jest we wnętrzu.
    > Jest w nagłówku.

    Zależy do payloadu której warstwy nie można zaglądać.

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 48. Data: 2008-10-29 08:08:12
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > 2. To juz byloby IMHO wyjatkowo nielegalne, Ty nazywasz go relayem, ale
    > ja bym go nazwal manem in the middle.

    Być może, gdyby ktoś mi zaczął relayować móje połączenia z portem 25 też
    by to wzbudziło mój sprzeciw, ale: po co end-userowi połączenie z portem 25,
    większośc i tak korzysta z poczty via WWW lub też łączy się z czymś
    bezpiecznym via SSL (port smtps) wymagającym autoryzacji? Świadomym lub
    tym bardziej wymagającym oczywiście odblokowywałbym port 25.
    Oczywiśćie powyższe to czysta teoria, bo przeważnie nie ma mocy przerobowych
    albo i biznesowych przesłanek, aby cokolwiek robić z z problemem
    abuse/spamem, ba niektórzy duzi operatorzy - nazwy z litości nie wymienię -
    praktycznie nie obsługują zgłoszeń abuse.

    --
    ŁT

  • 49. Data: 2008-10-29 08:14:55
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    > Wlasnie. Zdaje sie, ze w ogole cos takiego (tyle ze nie tcp/25
    > a jakies tam netbiosy czy cos w tym stylu) jest wlasnie tak robione?
    Jest, przynajmniej na DSLach. Filtrowane są porty netbiosa, a jak komuś
    nie odpowiada, to sobie może wejść na stronkę i filtr wyłączyć.

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 50. Data: 2008-10-29 08:49:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał Kurowski <m...@g...pl> writes:

    > Nie, port nie jest we wnętrzu.
    > Jest w nagłówku.

    Poproszę podstawę prawną dająca prawo zaglądania do nagłówków (i
    którego poziomu). Dziennik ustaw, pozycja, artykuł. Bez tego to całe
    gadanie, że coś jest nielegalne nie ma większego sensu.

    MJ