  • 11. Data: 2019-01-06 11:10:19
    Temat: Re: Dlaczego niektóre auta szczególnie źle trzymają się nawierzchni?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2019 o 10:02, p...@g...com pisze:

    > Dramat. Wróćmy do podstaw czyli odstęp pomiędzy osiami, stosunek tego odstępu do
    szerokości auta, środek ciężkości itp.
    > Te krótkie autka mają tendencję do obracania ciaśniejsze zakręty czy gwałtowny
    hebel i się kręci. O ile babkę w Lupo można zrozumieć o tyle lolki w cienkim powinni
    już ogarniać ;-) kto bączków nie kręcił niech nie siada za kierownicę takich
    miejskich potworów ;-)

    Z tym sejczem to trzeba czytać - olej rozlany po poprzedniej stłuczce.

    Shrek

  • 12. Data: 2019-01-06 11:15:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-01-06 02:36, J.F. wrote:

    > Ale inne samochody jakos przejechaly.

    Może nie kręciły gwałtownie kierownicą.

  • 13. Data: 2019-01-06 11:29:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2019 o 11:15, Uncle Pete pisze:

    > Może nie kręciły gwałtownie kierownicą.

    On akurat gwałtownie nie kręcił. Może (a i to dyskusyjne) ostatnia
    kontra była mocna, ale to było już po zawodach.

    Shrek

  • 14. Data: 2019-01-06 11:35:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 13:33, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Na czym ten problem polega? Kiedyś jeździłem Nubirą II 2.0. Przeglądy
    > zawieszenia, wymiany wszystkiego, co było trzeba na bieżąco. Opony tanie
    > do najdroższych. Jedyna zmiana z zachowania w zakrętach, szczególnie
    > przy mokrej nawierzchni to z bardzo źle na źle. Nic nie pomagało.

    W zeszłym roku dostałem auto
> [...]
    > jeździło jak po lodowisku. Trzeba było delikatnie, z wyczuciem ruszać by
    > nie zrywało przyczepności przednich kół. Zakręty z połową prędkości
    > pokonywałem bo wynosiło. Na rondach początkowo rozglądałem się, komu
    > drogę zajechałem bo słyszałem popiskiwanie ostro hamujących opon - zanim
    > zdałem sobie sprawę, że nikogo poza mną na rondzie nie ma... Efekty były
    > nieadekwatne do prędkości więc początkowo mózg nie dopuścił powiązania
    > stylu jazdy z efektami akustycznymi.
    >
    > Jazda w zasadzie przypominać musiała toczenie bo w przeciwnym razie

    Jak czytam (pobieżnie) inne wątki z Twoim udziałem,
    to odnoszę wrażenie, że styl jazdy nie pomaga.

  • 15. Data: 2019-01-06 12:59:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 13:33 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Środek lata a auto jeździło jak po lodowisku. Trzeba było delikatnie, z
    > wyczuciem ruszać by nie zrywało przyczepności przednich kół. Zakręty z
    > połową prędkości pokonywałem bo wynosiło.

    Nie wiem co Ty robisz za kółkiem ale kolejny raz udowadniasz, że nie
    potrafisz jeździć.
    Nigdy, żadnym autem, podczas normalnej jazdy (a nie wygłupów) - asfaltową,
    suchą, czystą nawierzchnią nie straciłem przyczepności.
    Chyba, że jesteś zwyczajny bajkopisarz i piszesz aby pisać...

    TG

  • 16. Data: 2019-01-06 13:52:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Jan 2019 13:33:13 +0100, w <q0q86b$9fl$1@node1.news.atman.pl>, Marek S

> [...]
    > do najdroższych. Jedyna zmiana z zachowania w zakrętach, szczególnie
    > przy mokrej nawierzchni to z bardzo źle na źle. Nic nie pomagało.

    Bo Nubira jest miękkim autem ze stosunkowo wysoko położonym środkiem ciężkości.

    Dla przykładu jeździłem kilkoma Lanosami. Jednym z nich był Lanos z
    progresywnymi sportowymi sprężynami i szerszywi oponami o niskim profilu.
    Tego nie dało się porównać -- seryjne prowadzeniem nawiązywały do Poloneza. TEn
    sportowy przypominał gokart, trzymał się drogi rewelacyjnie. Co ciekawe --
    wcale (albo minimalnie) nie odczuwało się spadku komfortu.

  • 17. Data: 2019-01-06 14:22:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 Jan 2019 13:52:30 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Sat, 5 Jan 2019 13:33:13 +0100, w <q0q86b$9fl$1@node1.news.atman.pl>, Marek S
    >
    > Bo Nubira jest miękkim autem ze stosunkowo wysoko położonym środkiem ciężkości.

    200 potrafila pojechac, ale na austostradzie ostrych zakretow raczej
    nie ma.
    Do Klodzka czy Jeleniej Gory tez dojezdzala bez ekscesow.

> [...]
    > Tego nie dało się porównać -- seryjne prowadzeniem nawiązywały do Poloneza. TEn
    > sportowy przypominał gokart, trzymał się drogi rewelacyjnie.

    Hm, mialem te stara rumunska dacie.
    Auto mieciutkie, ale IMO - zestrojone rewelacyjnie.
    Zadnego "bujania", nawet mimo wieku i zuzytych amorow.

    Przechyly spore, ale powrot bez bujania.
    I wcale nie przeszkadzaly w zakretach.
    Tylko ten odglos opon ocierajacych o nadkola :-)
    Przeszlo po zmianie tylnych opon na nizsze, ale to niezbyt rozsadne.
    (tzn inny rozmiar w razie zlapania gumy)

    Demon predkosci ze swoim silniczkiem 1.3 to to nie byl, a i tak
    srednie mialem wieksze niz potem - chyba glownie z powodu zatloczenia
    naszych drog.

    J.

  • 18. Data: 2019-01-06 14:35:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 06 Jan 2019 14:22:20 +0100, J.F. wrote:
    > Hm, mialem te stara rumunska dacie.
    > (...)
    > Przechyly spore, ale powrot bez bujania.
    > I wcale nie przeszkadzaly w zakretach.
    > Tylko ten odglos opon ocierajacych o nadkola :-)

    Miałem tak samo przez pewien czas w Ładzie, po tym jak zgubił mi się
    (znaczy odpadł) stabilizator poprzeczny. Może kolega cierpiał na podobną
    dolegliwość?

    Mateusz

  • 19. Data: 2019-01-06 15:53:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06 Jan 2019 13:35:45 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Miałem tak samo przez pewien czas w Ładzie, po tym jak zgubił mi się
    > (znaczy odpadł) stabilizator poprzeczny. Może kolega cierpiał na podobną
    > dolegliwość?

    Nie, ja nia po prostu dosc ostro jezdzilem po zakretach, a mieciutka
    byla, wygodna ...

    J.

  • 20. Data: 2019-01-06 16:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > asfaltową, suchą, czystą nawierzchnią nie straciłem przyczepności.
    > Chyba, że jesteś zwyczajny bajkopisarz i piszesz aby pisać...

    Przyznaje ze miałem dokładnie taka sama mysl po przeczytaniu postu Marka.

    A roznie mi sie w zyciu zdarzało jeżdzic. No i roznymi samochodami.
    Bo i maluchami i mercedesami troche, i busami duzo i kobiecymi
    wozidełkami w stylu corsy, meganki czy yariski (te ostatnio były
    szczególnie mało przeze mnie oszczedzane) i nawet citroenem swoje
    przejechałem. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż