  • 21. Data: 2019-01-06 16:04:46
    Temat: Re: Dlaczego niektóre auta szczególnie źle trzymają się nawierzchni?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Nie wiem co Ty robisz za kółkiem ale kolejny raz udowadniasz, że nie
    > potrafisz jeździć.
    > Nigdy, żadnym autem, podczas normalnej jazdy (a nie wygłupów) -
    > asfaltową, suchą, czystą nawierzchnią  nie straciłem przyczepności.

    No ja też w ogóle nie rozumiem problemów co niektórych latem na suchym.....

  • 22. Data: 2019-01-06 18:05:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-01-05 o 13:33, Marek S pisze:

    > O co tu chodzi?

    W przypadkach o których piszesz chodzi o opony.

    Brak przyczepności przy niskich prędkościach, to nie jest kwestia ani
    zawieszenia, ani momentów bezwładności itp.

    To będzie tylko temat przyczepności między oponą a nawierzchnią.

    Pozostałe parametry samochodu mają znaczenie jak samochód jedzie już
    dość szybko. Ruszanie czy jakieś manewry przy 40km/h to praktycznie
    tylko kwestia opon.

  • 23. Data: 2019-01-06 18:56:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-06 o 11:10, Shrek pisze:

    > Z tym sejczem to trzeba czytać - olej rozlany po poprzedniej stłuczce.

    Ok, fakt, że nie czytałem. Jednakże zwróć uwagę, że osoba filmująca też
    wpadła w poślizg i nie było żadnego dramatu. Zwyczajnie równolegle się
    przesunął zgodnie z siłą odśrodkową. A ten Seiczento niemalże w kosmos
    nie wystrzelił. Gdyby było sucho, to pewnie jeszcze by dachował.

    Na nagraniu nie widzę również dziesiątek porozbijanych innych aut -
    czyli jakoś inni dali radę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2019-01-06 19:15:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-01-06 o 18:56, Marek S pisze:

    > Ok, fakt, że nie czytałem. Jednakże zwróć uwagę, że osoba filmująca też
    > wpadła w poślizg i nie było żadnego dramatu.

    Bo miał ESP

    > Zwyczajnie równolegle się
    > przesunął zgodnie z siłą odśrodkową. A ten Seiczento niemalże w kosmos
    > nie wystrzelił. Gdyby było sucho, to pewnie jeszcze by dachował.

    Kierowca Seicento wykonał szereg spóźnionych i zbyt głębokich kontr
    kierownicą.

  • 25. Data: 2019-01-06 19:24:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-05 o 21:13, J.F. pisze:

    > troche zalezalo od stanu, amory, luzy w zawieszeniu, wypadki, pewnie
    > ustawienie geometrii ... ale to raczej na prostej a nie w zakretach.

    Auto kupiłem z fabryki. Na wprost, to chyba każde auto dobrze jeździ.

    > Gololedz, olej ?
    >
    > Bo faktycznie wolno, gwaltownych manewrow nie widac, a slizga sie jak
    > na lodowisku.

    Inni dali radę.

    > Popros Tomka - moze Ci pokaze rajdowy styl jazdy, moze oceni Twoj.
    > Moze po prostu jezdzisz dwa razy szybciej niz inni i juz duze roznice
    > miedzy pojazdami widac.

    Nie da się 2x szybciej jechać w gęsiego. Nie mówię, że przy 10km/h tak
    się działo. Jeśli staniesz przy jakimś rondzie, to od czasu do czasu
    usłyszysz normalnie jadące auto, w którym opony kwiczą.

    > Tylko jak szybciej po naszych zatloczonych drogach.

    No więc właśnie.

    > Jak dla mnie, to wszystkie samochody trzymaja sie podobnie.
    > Ale przy "normalnej jezdzie", to prawdopodobnie mam jeszcze spory
    > zapas przyczepnosci. A wcale wolno nie jezdze ...

    Tu całkowicie się z Tobą nie zgodzę. Jest wręcz przepaść w
    przyczepności. W 2 czy nawet 3 autach miałem tak jak w żadnym innym,
    nawet fabrycznie nowym. Mowa o zakrętach.

    Nubira wręcz jak ponton się zachowywała. Trzeba było zgadywać co się
    stanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2019-01-06 20:26:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2019 o 18:56, Marek S pisze:

    > Ok, fakt, że nie czytałem. Jednakże zwróć uwagę, że osoba filmująca też
    > wpadła w poślizg i nie było żadnego dramatu.

    Pewnie nie jechała sejczem;) Obstawiam robotę ESP.

    > Na nagraniu nie widzę również dziesiątek porozbijanych innych aut -
    > czyli jakoś inni dali radę.

    Z opisu wynika, że co najmniej dwóch naśladowców miał.

    Shrek

  • 27. Data: 2019-01-06 20:46:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 11:35:56 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Jak czytam (pobieżnie) inne wątki z Twoim udziałem,
    > to odnoszę wrażenie, że styl jazdy nie pomaga.

    Mam podobne wrażenia
    Szczególnie od czasu gdy napisał ze auto na dwa koła stawia. Podczas jazdy;)

  • 28. Data: 2019-01-06 20:47:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2019 19:24:08 +0100, Marek S napisał(a):

    > Auto kupiłem z fabryki. Na wprost, to chyba każde auto dobrze jeździ.

    Sierra to mi tak jakos "myszkowala" na wprost, przynajmniej takie
    mialem wrazenie.
    Szczegolnie odczuwalne np na ulicach z torami tramwajowymi.

    > Inni dali radę.

    No dali. Ale lata jak glupi.

    > Nie da się 2x szybciej jechać w gęsiego.

    No nie da, wiec mnie troche dziwi to co piszesz.

    > Nie mówię, że przy 10km/h tak
    > się działo. Jeśli staniesz przy jakimś rondzie, to od czasu do czasu
    > usłyszysz normalnie jadące auto, w którym opony kwiczą.

    Pomijajac geometrie zawieszenia ... moze po prostu guma taka, ze
    w niektorych warunkach piszczy.

    > Tu całkowicie się z Tobą nie zgodzę. Jest wręcz przepaść w
    > przyczepności. W 2 czy nawet 3 autach miałem tak jak w żadnym innym,
    > nawet fabrycznie nowym. Mowa o zakrętach.

    Tylko jak to sprawdzic, jadac gesiego ?
    Ja przejezdzam, ten przede mna przejezdza, ten za mna przejezdza ... a
    czasem jade szybciej i tez przejezdzam ...

    Na tor pojechac ? byloby najlepiej.

    W kazdym badz razie jakiejs diametralnej roznicy nie widze.

    > Nubira wręcz jak ponton się zachowywała. Trzeba było zgadywać co się
    > stanie.

    Ale co - jazda na granicy poslizgu i zgadywanie czy poslizgnie sie tyl
    czy przod ?

    Czy po prostu przechyly powodowaly na Tobie takie wrazenie, ze zaraz
    wypadnie, a wcale nie wypadala ?

    J.

  • 29. Data: 2019-01-06 20:56:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2019 o 20:46, Kris pisze:

    > Mam podobne wrażenia
    > Szczególnie od czasu gdy napisał ze auto na dwa koła stawia. Podczas jazdy;)

    Ja odnoszę wrażenie, że to wyjątkowo dobry trol i udało mu się pół grupy
    wkręcić (mnie na początku też).

    Shrek

  • 30. Data: 2019-01-06 21:41:28
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 13:33, Marek S pisze:

    > O co tu chodzi?

    Pewnie o czystą fizykę. Duża masa leniwie się rozpędza/zmienia tor, ale
    jak już się rozpędzi, to trudno zatrzymać. W sportowych autkach środek
    masy jest blisko środka samochodu, więc i moment pędu jest niski, czyli
    bardziej "słucha się" kierowcy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa