  • 41. Data: 2018-11-26 16:07:45
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-11-26 o 15:05, J.F. pisze:

    >I to jest typowa regulacja dwupołożeniowa.
    >Jak za dużo A to wybieramy partię, która zmniejszy A.
    >Jak zbyt mało A to wybieramy partię, która zwiększy A.

    To by co roku zmienialy, a w UK trwa to pare kadencji :-)

    >Niestety teraz partie się wycwaniły i dostosowują program do
    >nastrojów społecznych.

    Owszem, ale najwyrazniej nie wyczuwaja tych nastrojow dobrze.
    W efekcie partie wprowadzaja swoj podstawowy program coraz bardziej
    ... i nie zauwazaja, ze traca poparcie ..

    >Partia lewicowa potrafi mieć program prawicowy i odwrotnie.

    Piszesz o nas ? U nas w ogole jest wywrocenie pojec :-)

    J.

  • 42. Data: 2018-11-26 16:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Agencje nie są po to żeby sprowadzać ludzi.
    >Agencje są po to żeby pomagać managerom robić wskaźniki.

    Agencje sa po to, aby zarobic :-)

    >przykład nr 1
    >Manager: Nasza firma jest super bo pracownicy się wogóle nie
    >zwalniają
    >tak bardzo chcą pracować u nas.
    >A wystarczy popatrzyć głębiej do tabelek i się okaże.
    >Że żeby zostać pracownikiem na etacie firmy najpierw trzeba przejść
    >przez Agencje trzy miesiące.
    >Problem w tym że te trzy miesiące kończy jakieś 10% zatrudnionych na
    >początku.

    Ale czy to zle ?
    Taki mamy system pracy, jednym to odpowiada, innym nie, po to jest
    okres probny.

    Raczej napisz, ze osiagnelismy najwyzszy poziom outsourcingu - juz
    nawet pracownicy sa z obcego zrodla.

    >A kto płacić za przeszkolenie tych 90% ?

    Ale tak to wyjdzie, niezaleznie od tego czy agencja, czy etat.
    No chyba, ze zadbaja o zadowolenie pracownikow.

    >Przykład II
    >Potężna firma, potężny oddział jeden z kluczowych wydziałów.
    >Afera na półświata.
    >Nie przyszedł do pracy kluczowy pracownik.
    >Dlaczego?
    >Bo skończyła mu się umowa-zlecenie w agencji która go zatrudniła.
    >Agencja nie wiedziała że on tak jest ważny i mu podziekowała.
    >HEADCOUNT rządzi!

    Byc moze.
    Jesli taki wazny, to jednak dziwne, ze zwolnili.
    Pewnie ktorys z dyrektorow w firmie nie odpowiedzial na czas i nie
    przedluzyl.
    Albo sie schowal w morzu innych ...

    W druga strone tez sie dzialo - ten francuski czy hiszpanski
    pracownik, ktorego zapomnieli zwolnic ...

    J.

  • 43. Data: 2018-11-26 17:01:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-26 o 16:07, J.F. pisze:

    > To by co roku zmienialy, a w UK trwa to pare kadencji :-)

    Nie wystarczy rok na zmiany z zauważalnym efektem.

> [...]
    > i nie zauwazaja, ze traca poparcie ..

    > Piszesz o nas ? U nas w ogole jest wywrocenie pojec :-)

    Niestety tak.
    Ja nie rozumiem obecnej polityki, to jakieś szaleństwo.

    Są dwie siły i trzeba pilnować, by któraś nie zdobyła bezwzględnej
    większości i nie zdołała do reszty zdemolować państwa po swojemu.
    Niestety głosowanie przeciwko jednym, jest odbierane jako poparcie drugich.
    To trzeba zmienić i wprowadzić głosowanie przeciwko komuś, a nie za kimś.
    Wtedy ten co zdobędzie głosy po głosowaniu przeciwko konkurentowi, nie
    będzie mógł zrobić sobie z sejmu maszynki do przepychania ustaw.

    WM

  • 44. Data: 2018-11-26 20:53:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-11-26 o 12:39, J.F. pisze:

    >Jeżeli dobrze zrozumiałem, to oni drukują najpierw szkielet (jakby
    >gąbki) , który potem nasączają ciekłym utwardzalnym tworzywem.
    >Część tak wytworzona jest jednorodna i nie ma porów.

    Nazwa PA 12 kojarzy mi sie z poliamidem (nylon itp).
    Co mi sie kłoci z nasączaniem.

    Ale moze to tylko przypadkowy zbieg nazw.

    Tu cos opisali ... ciekawie wyglada
    https://www.youtube.com/watch?v=VXntl3ff5tc

    Przy tej predkosci ... moze i zrewolucjonizuja rynek.

    Nie pierwszy raz zreszta - przegonili zwykle drukarki, przegonili
    plotery ...

    >Robią tą metodą koła zębate:
    >https://youtu.be/DdAocUqrFts

    Takie typowe plastykowe kola zebate robi sie wlasnie z poliamidow,
    pewnie i PA12.
    W drukarkach HP troche kółek jest ... ale z wtryskarki :-)

    J.

    WM

  • 45. Data: 2018-11-26 21:59:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-26 o 20:53, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Przy tej predkosci ... moze i zrewolucjonizuja rynek.
    >
    > Nie pierwszy raz zreszta - przegonili zwykle drukarki, przegonili

    Firma ma renomę i w głupie technologie się nie pakuje.
    Choćby dlatego warto się tym zainteresować.

    WM

  • 46. Data: 2018-11-26 22:52:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Nov 2018 03:00:47 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > wiec zadaje sobie pytanie
    > skoro nasza gospodarka od 20 stawia na inowacyjność
    > to dlaczego mamy sprawdzać ludzi a nie roboty?

    Bo taniej zrobić człowieka niż robota?

    --
    Marek

  • 47. Data: 2018-11-27 01:24:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Strzelac z tego mozna ...

    No właśnie.

    > Jak mała, to szybko. Jak duza ... to i drukarka 3D bedzie dlugo
    > rzezbila.

    Projekt trzeba zrobić i tu i tu, a potem 3D już może zacząć, a wtryskarka nie bardzo.

    Zreszta myślę sobie, że z czasem 3D z

    Różnice w czasie wykonania przedmiotu będą się zmniejszać bo 3D to w
    końcu nie tylko topienie druta w dyszy a np. spiekanie/laserem laserem
    czy foropolimeryzacja.

    > Chyba nie, ale tez nie wszystko da sie na 3D.

    ..co na wtryskarce? Np. ? :)

    > Ale najwiecej zarabia sie na masowce.

    Obecnie, ale surowce będą się wyczerpywac, może wejdzie jakaś
    legislacja - vide modny obecnie temat zanieczyszczenia "plastikiem",

    > No dobra, Konrad mnie zaraz poprawi - na high tech tez sie zarabia ...

    ...a pewnie i 3D na tyle stanieje, że stanie się standardowym narzędziem
    dla zamówień klasy średniej wzwyż. Oczywiscie nie dla każdego produktu.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2018-11-27 01:31:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > upadku, potem torysi to prostuja, potem socjal jest za maly i ludzie
    > znow glosuja na labour ... i tak juz chyba pare razy bylo :-)

    Tylko w Polsce wydaje się jest znaczący odsetek tzw. twardego
    elektoratu, który jak coś już dupnie to łyknie bez wazeliny, że to z
    powodu działań poprzedników. Mam też poważne wątpliwości, czy ludzie,
    którzy ulegają obecnej i wcześniejszej demagogii cokolwiek rozważają w
    kategoriach zagrożenia budżetu państwa.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2018-11-27 01:44:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > okres probny.
    > Raczej napisz, ze osiagnelismy najwyzszy poziom outsourcingu - juz

    Proponuję odrobine skromności. W takim Singapurze jest ~2M zagranicznych
    pracowników, przy czym wszystkich Obywateli jest ~3.5M.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2018-11-27 01:50:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-26, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > No bo z punktu widzenia kadrowej jakie ma znaczenie czy koło
    > zębate jak drukowane wycinane odlewane tłoczone strugane czy co tam jeszcze.
    > Dla kadrowej ważny jest to że teraz do tego trzeba jednego człowieka.
    > Ten człowiek naciska przycisk start i komputry załatwiają wszystko.
    > I wydaje mi się że druk 3D jest to jakby uzupełnienie pozostałych metod
    > wytwarzania dzięki któremu możemy w tym momencie "zmechanizować" wszystkie
    > działy w firmie.
    > Bo jeszcze raz czy z punktu widzenia kadrowej/księgowego ma jakieś
    > znaczenie czy operator obsługuje CNC czy druk 3D ?

    Chyba z p. widzenia pracowników to jeden pies czy 3D czy CNC. Obie
    technologie wymagają pewnych nieco większych kwalifikacji (trzeba komuś
    zrobić ten rysunek), ale w zastosowaniu przemysłowym, obie wymagaja, czy
    będą wymagac równiez obslugi technicznej na niższym poziomie -
    konserwacja maszyn, obsługa operatorska etc.

    Zaletą 3D jest głównie większa elastyczność produktu i krótszy czas jego
    dostepności, a dla mniejszych serii niższy koszt.

    --
    Marcin