  • 81. Data: 2018-11-28 11:14:02
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast zagonić 90% urzędników do roboty?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > Ale jak sobie przypomnicie, to niemieccy urzednicy wykonczyli
    > Drzymałę, wiec nie chwalmy zaborow.

    No ale mieli polityczną presję. Wtedy im się szybciutko wyłącza 'niedasie'.

  • 82. Data: 2018-11-28 11:18:33
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 listopada 2018 16:57:50 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Niestety też tak mam, przy czym najczesciej nie występuje zanik potrzeby
    > tylko coś nowego wyjdzie i nie nadążam z zamykaniem projektów. Tu
    > wiedziałem że ta drukarka to min pare godzin składania więc się nawet
    > nie próbowałem zabierać. Może w Święta, choć są rzeczy bardziej
    > priorytetowe, więc obawiam, że się może nie udać.

    W pewnym momencie pojawia się bodziec: zagracona chałupa. Albo to pokończysz
    wszystko, albo na Ciebie stos projektów runie i zginiesz pod zawaliskiem.

  • 83. Data: 2018-11-28 12:20:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.11.2018 o 11:05, J.F. pisze:
    > Tylko czy zakres dzialalnosci urzedow byl taki sam ?
    > Bo teraz to jakies zezwolenia na budowe, rejestracja pojazdow, dowody
    > osobiste, szkoly publiczne, kuratorzy, sluzba zdrowia ... a nie, to
    > chyba nie gmina, drogi, smieci, woda, kanalizacja, oczyszczanie ... i co
    > tu jest niepotrzebne ?
    Na pewno wiele przybyło, ale czy na pewno ta papierkologia jest zawsze
    potrzebna?
    Kompletowałem niedawno papiery jakie są wymagane do sprzedaży garażu
    wraz z działką (całość działki zabudowana jest garażem - nie ma ani
    metra "ziemi").
    1. Zaświadczenie, że budynek nie podlega pod konserwatora zabytków
    2. Zaświadczenie, że działka nie podlega zalesieniu
    3. Zaświadczenie, że działka nie leży w strefie rewitalizacji
    Do tego jeszcze mapka, wypis z rejestru gruntów i kilka innych papierów,
    które przy pewnej dozie dobrej woli mogę uznać za "potrzebne".
    Moje spostrzeżenia:
    na zaświadczenia, które wydawane są bezpłatnie, albo na niewielką opłatą
    trzeba czekać 2 tygodnie i 2x odstać w kolejce
    Zaświadczenia odpłatne (na przykład mapka) - za jedyne 180 zł drukują od
    ręki.
    Jacek

  • 84. Data: 2018-11-28 13:23:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Na pewno wiele przybyło, ale czy na pewno ta papierkologia jest
    >zawsze potrzebna?

    Znajomy architektem jest - mowi ze co roku teczka papierow do nowego
    budynku coraz grubsza jest ...

> [...]
    >2. Zaświadczenie, że działka nie podlega zalesieniu
    >3. Zaświadczenie, że działka nie leży w strefie rewitalizacji

    Tylko widzisz - jesli chcemy ochrony zabytkow, zalesiania i
    rewitalizacji ... to potrzebne.
    Car sie pewnie nie przejmowal takimi rzeczami i paru urzednikow mniej

    >Do tego jeszcze mapka, wypis z rejestru gruntów i kilka innych
    >papierów, które przy pewnej dozie dobrej woli mogę uznać za
    >"potrzebne".

    Pytanie jest raczej inne - czemu urzednicy sami sobie mapki z urzedu
    nie wyciagna :-)

    U celnikow sie placilo i czekalo :-)

    J.

  • 85. Data: 2018-11-28 13:25:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >No ale mieli polityczną presję. Wtedy im się szybciutko wyłącza
    >'niedasie'.

    Ale tez swiadczy o tym, ze stosowne przepisy i papierki byly.

    Nie mogl sobie Drzymala mieszkac u siebie bez zezwolenia.

    I jak znam zycie - w "prawdziwych Niemczech", gdzie presji nie bylo,
    tez trzeba bylo zezwolenia :-)

    J.

  • 86. Data: 2018-11-28 15:06:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.11.2018 o 13:23, J.F. pisze:
    > Tylko widzisz - jesli chcemy ochrony zabytkow, zalesiania i
    > rewitalizacji ... to potrzebne.
    No to ja chcę nagrody Nobla. Nie, nie dla siebie, tylko dla urzędnika,
    który zalesi działkę 0,77 ara w centrum (małego) miasta i do tego w 100%
    zabudowaną garażem.

    > U celnikow sie placilo i czekalo :-)
    Czyli jestem niewdzięcznik i narzekacz.
    Już przepraszam i obiecuję poprawę.
    Jacek

  • 87. Data: 2018-11-28 15:14:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No to ja chcę nagrody Nobla. Nie, nie dla siebie, tylko dla
    >urzędnika, który zalesi działkę 0,77 ara w centrum (małego) miasta i
    >do tego w 100% zabudowaną garażem.

    Na dachu posadzi :-)

    Ale moze wlasnie o to chodzi, zeby urzad mial prawo pierwokupu, i
    skoro garaz ci niepotrzebny, to zobacza jaka cena, garaz zburza, i
    zagajnik posadza.

    No i skad urzednik ma wiedziec, ze to jest 0.77 ara calkowicie
    zabudowane ?
    Dołączysz zaswiadczenie,mapke, to sie dowie :-)

    P.S. Spory garaz..

    >Czyli jestem niewdzięcznik i narzekacz.
    >Już przepraszam i obiecuję poprawę.

    W zaleznosci od czynnosci - czasem te 2 tygodnie uzasadnione.

    J.

  • 88. Data: 2018-11-28 17:12:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Nov 2018 08:26:24 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Drozej, ale kto inny placi ... a przynajmniej tak sie wydaje :-)

    No więc taniej.

    --
    Marek

  • 89. Data: 2018-11-28 18:17:11
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-27 o 08:26, J.F. pisze:

    > Drozej, ale kto inny placi ... a przynajmniej tak sie wydaje :-)

    Nie wiadomo jaki człowiek się urodzi.
    Gorzej jak będzie taki co sprawia problemy, choć my raczej chcemy by
    ułatwiał nam ich rozwiązywanie.

    WM

  • 90. Data: 2018-11-28 22:50:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Nov 2018 17:12:29 +0100, Marek napisał(a):

    > No więc taniej.

    Dla tych co robia - to drozej. Bo oni zysku nie maja :-)

    A pracodawca ... musi potem pracownikowi zaplacic na kolejne dzieci.

    J.