  • 91. Data: 2018-12-01 00:34:18
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Koszt. Znikomy w przeliczeniu na wiele lat, ale koszt.

    Że pracodawcy? Duży?

    > No widzisz - w firmie B to jedna osoba.

    Projektuje, obsługuje, zamiata i konserwuje?

    --
    Marcin

  • 92. Data: 2018-12-01 00:36:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-28, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > W pewnym momencie pojawia się bodziec: zagracona chałupa. Albo to
    > pokończysz wszystko, albo na Ciebie stos projektów runie i zginiesz
    > pod zawaliskiem.

    Na szczęście moje są zwykle mniej gabarytowe, ale i tak... a wyrzucić
    szkoda.

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2018-12-01 09:04:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2018 23:34:18 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Projektuje, obsługuje, zamiata i konserwuje?

    Tak.
    Bo oni tam nie robia produkcji seryjnej, tylko matryce/formy do
    produkcji seryjnej.

    Wiec czlowiek zaklada material, zapuszcza program i idzie projektowac
    nastepny.

    No dobra - konserwuje i zamiata moze kto inny.

    J.

  • 94. Data: 2018-12-01 09:46:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Nov 2018 22:50:38 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dla tych co robia - to drozej. Bo oni zysku nie maja :-)
    > A pracodawca ... musi potem pracownikowi zaplacic na kolejne dzieci.

    W Chinach?? Mówimy o Chińskich realiach,. dzieci pracują.

    --
    Marek

  • 95. Data: 2018-12-01 18:01:34
    Temat: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: 4...@g...com

    Puyanie co rozumiesz pod pojeciem robot. Czy ma miec dwie nogi, dwie rece i glowe. Ma
    umiec gadac czy moze nie gadac. W przemysle tam gdzie jest produkcja seryjna uzywa
    sie zmechanizowanych stanowisk a nie robotow. W fabryce co od stu lat robi ogorki
    konserwowe w sloikach nie jest potrzebny uniwersalny programowalny robot przemyslowy.
    Bo niby co mialby robic. Postep postepem ale zadne CNC z wydajnoscia nie moze sie
    zmierzyc z automatem tokarskim na ktorym robia dziennie 50000 tysiecy dinksow.

  • 96. Data: 2018-12-01 19:28:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2018 09:01:34 -0800 (PST), 4...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    > nie robotow. W fabryce co od stu lat robi ogorki konserwowe w
    > sloikach nie jest potrzebny uniwersalny programowalny robot

    O, moze wsadzac ogorki do sloikow, bo to zdaje sie nie jest takie
    trywialne - tzn dla czlowieka jest, a dla maszyny nie jest.

    Sloiki gotowe moze przekladac

    > Postep postepem ale zadne CNC
    > z wydajnoscia nie moze sie zmierzyc z automatem tokarskim na ktorym
    > robia dziennie 50000 tysiecy dinksow.

    Masz na mysli taki automat krzywkami sterowany ?
    Bo teraz automat to CNC - forma robota na dobra sprawe.

    A czy taka tokarka CNC wolniejsza od innego automatu ... IMO - tokarka
    z natury ma predkosc skrawania ograniczona.

    J.

  • 97. Data: 2018-12-01 20:42:56
    Od: 4...@g...com

    Po co ma robot przekladac sloiki, zakrecac, przyklejac etykiety jak do tego sa
    specjalizowane maszyny. Jak roboty beda pracowaly w fabryce ogorkow i w innych
    fabrykach to kto bedzie ogorki i inne rzeczy zrobione przez roboty kupowal?
    Automatyzacja to szersze pojecie niz robot tyrajacy 24 godziny na dobe przez 7 dni w
    tygodniu.

  • 98. Data: 2018-12-01 20:57:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2018 11:42:56 -0800 (PST), 4...@g...com
    napisał(a):

    > Po co ma robot przekladac sloiki, zakrecac, przyklejac etykiety jak
    > do tego sa specjalizowane maszyny.

    Ale ogorkow do sloika nie potrafia dopasowac

    > Jak roboty beda pracowaly w
    > fabryce ogorkow i w innych fabrykach to kto bedzie ogorki i inne
    > rzeczy zrobione przez roboty kupowal?

    Pracownicy fabryki robotow.
    A potem ich programisci, jak sie fabryka zrobotyzuje :-)

    J.

  • 99. Data: 2018-12-01 22:02:25
    Od: 4...@g...com

    Masz racje. Z koniem kopal sie nie bede.

  • 100. Data: 2018-12-02 00:49:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > O, moze wsadzac ogorki do sloikow, bo to zdaje sie nie jest takie
    > trywialne - tzn dla czlowieka jest, a dla maszyny nie jest.

    Ale po co? To jest błedny koncept. Należy podzielić ogórki na pewne
    grupy wymiarowe i podług tego ładować w słoiki. Nie potrzeba robota.

    --
    Marcin