  • 21. Data: 2017-09-11 11:59:47
    Temat: Re: Dobry klej do gumy
    Od: 4...@g...com

    Znajdz film jak w butach to robia. Przydala by mi sie taka maszyka. W PRL usluga
    poglebiania bieznika byla popularna.

  • 22. Data: 2017-09-11 12:19:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-11 o 11:59, 4...@g...com pisze:
    > W PRL usluga poglebiania bieznika byla popularna.
    Przyrządem przypominającym elktrowyrzigałkę. :-)

    https://www.google.pl/search?safe=active&client=oper
    a&hs=fPO&biw=1680&bih=940&tbm=isch&sa=1&q=elektrowyp
    alarka+cccp&oq=elektrowypalarka+cccp&gs_l=psy-ab.3..
    .6464.6464.0.6696.1.1.0.0.0.0.117.117.0j1.1.0....0..
    .1.1.64.psy-ab..0.0.0.qJtNX0_vm8c#imgrc=miqUEgBroH2v
    LM:

    Robert

  • 23. Data: 2017-09-11 13:43:15
    Od: 4...@g...com

    Te co widzialem malo przypominaly wypalarke do drewna. Byly podobne do tych z filmow.
    Z brzeszczotow do metalu robili nozyki. Musze popatrzec po auto gieldzie czy czegos
    takiego w gzorach nie beda mieli, poprawil bym opony w masterze.

  • 24. Data: 2017-09-11 17:18:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2017 o 20:22, Lisciasty pisze:
    > Mam dość drogie buty z miękką podeszwą, zaczęły mi się przecierać
    > nieco na piętach, toteż stwierdziłem, że trzeba by je podkleić
    > czymsik. Eksperymentuję z łatkami rowerowymi, kawałkami dętek,
    > różnymi klejami dostępnymi w sklepach ale idzie mi niemrawo.
    > Macie pomysł, czym można to skleić (i ewentualnie czym podkleić,
    > jeżeli pomysł z dętką jest słaby)? Szperając po sklepach natrafiłem
    > nawet na klej do taśmociągów gumowych, ale nie wiem czy to dobry pomysł...
    Tu masz kleje:
    http://www.kleje-szu.pl/zastosowania/kleje_specjalis
    tyczne/do_tasmociagow.html
    Ja używałem kleju OKT 11, jak dla mnie jest zupełnie podobny do
    butaprenu (butapren ma oznaczenie OBT).
    Cała tajemnica dobrego klejenia to przygotowanie powierzchni. Jak się
    dobrze wyczyści, nałoży klej według instrukcji i potem MOCNO ściśnie i
    pozostawi na minimum kilka godzin, to jest efekt. Niedoróbki dadzą o
    sobie znać szybciej, niż by się wydawało.
    U mnie szewc za wymianę podeszew wziął 40 zł (wytrzymały ponad rok),
    więc może lepiej oddać w ręce fachowca, niż samemu eksperymentować?
    Jacek

  • 25. Data: 2017-09-11 18:18:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-09-17 o 03:03, 4...@g...com pisze:
    > A jak przyklei to dlutkiem bieznik sobie zrobi. Na taki pomysl
    > gimbaza by nie wpadla.

    Tak to jet, jak ktoś zabiera głos nie mając pojęcia. Ta guma na podeszwy
    ma już bieżnik nacięty. Bo ona jest właśnie na podeszwy.

  • 26. Data: 2017-09-11 18:19:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-09-17 o 08:17, Lisciasty pisze:

    > 4 stówki. Ale mają dopiero pół roku, planowałem że pożyją dłużej :]

    Jeśli pół roku, to odnieś do sklepu w ramach niezgodności z umową, a nie
    baw się w klejenie.

    > Muszę obczaić gdzie taki przybytek jest, bo jak patrzyłem na sklepy
    > wysyłkowe to tych gum i klejów mają od cholery, a nie mam czasu się
    > z tego doktoryzować...

    U mnie w mieście wiem, gdzie są :-)

  • 27. Data: 2017-09-11 18:24:38
    Od: 4...@g...com

    I na tym metrze co minimum trzeba kupic jak zrobili wielkosc pod buty, bo buty jak
    bys nie wiedzial maja rozmiary. No chyba ze maja rolki i na kazdej jest inny rozmiar.
    Daj linka jak taki arkusz wyglada. Dla ulatwienia dodam ze akurat ta firma co sie
    spody wytarly nie robi butow do slubu i bieznik jest istotny.

  • 28. Data: 2017-09-12 08:31:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Przyrządem przypominającym elktrowyrzigałkę. :-)
    He, he. Elektrowyrzigałka leży u mnie w piwnicy i nawet czasami znajduje
    zastosowanie na przykład do spawania plastików.
    Jacek

  • 29. Data: 2017-09-12 18:51:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-09-17 o 18:24, 4...@g...com pisze:
> [...]
    > wyglada. Dla ulatwienia dodam ze akurat ta firma co sie spody wytarly
    > nie robi butow do slubu i bieznik jest istotny.

    Bywają z naciętą jodełką, kratką, takimi "falkami".

  • 30. Data: 2017-09-12 21:42:01
    Od: 4...@g...com

    Doskonale wiem jak wygladaja gumy o ktorych napisales. Wiem rowniez jak wygladaja
    podeszwy w roznych butach. W tanich butach do garnituru jest taka guma jak na tych
    plytach co napisales, w drozszych i w drogich jest gladka skora. W butach zimowych,
    sportowych, roboczych jest bieznik jak na oponie, nawet tandetne chinskie tenisowki
    maja bieznik. I guma z drobna kratka ze wzgledu na brak bieznika sie nie nadaje.
    Oczywiscie mozna kupic gruba gume i na frezarce cnc odtworzyc bieznik. Oderwac stara
    podeszwe i przykleic nowa. Tylko komu sie bedzie oplacalo to zrobic?