  • 31. Data: 2017-09-12 22:45:16
    Temat: Re: Dobry klej do gumy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-09-17 o 21:42, 4...@g...com pisze:
    > Doskonale wiem jak wygladaja gumy o ktorych napisales. Wiem rowniez
    > jak wygladaja podeszwy w roznych butach. W tanich butach do garnituru
    > jest taka guma jak na tych plytach co napisales, w drozszych i w
    > drogich jest gladka skora. W butach zimowych, sportowych, roboczych
    > jest bieznik jak na oponie, nawet tandetne chinskie tenisowki maja
    > bieznik. I guma z drobna kratka ze wzgledu na brak bieznika sie nie
    > nadaje. Oczywiscie mozna kupic gruba gume i na frezarce cnc odtworzyc
    > bieznik. Oderwac stara podeszwe i przykleic nowa. Tylko komu sie
    > bedzie oplacalo to zrobic?

    No ale zauważ, ze nasz kolega w miejsce proponowanej przeze mnie gumy
    jakieś łatki stosuje. Oczywiście najsensowniej byłoby po prostu buty
    nowe kupić.

  • 32. Data: 2017-09-12 23:27:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 12 września 2017 22:45:37 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > No ale zauważ, ze nasz kolega w miejsce proponowanej przeze mnie gumy
    > jakieś łatki stosuje. Oczywiście najsensowniej byłoby po prostu buty
    > nowe kupić.

    Toć pisałem, że miejscowo mi się przeciera, to na diabła mie cała podeszwa?
    A nowe buty kupić to nie sztuka, ale dukaty z kieski trza wytrząsnąć.

    Dla lepszego zobrazowania, podeszwa wygląda mniej więcej tak:

    https://www.trekkinn.com/f/2/26187_3/vibram-fivefing
    ers-spyridon.jpg

    całość jest w normie, jedynie pięty dostały po dupie. Stąd pomysł podklejania.

    L.

  • 33. Data: 2017-09-13 00:15:34
    Od: 4...@g...com

    Odetnij troszke i spal. Sprawdz czy smierdzi jak guma. Jesli bedzie smierdzialo guma
    to zostaje ci kupic latki do detek do wulkanizowania. Jak bylem mlody i piekny to do
    paczki latek byl dolaczony prosty przyrzad do wulkanizowania i tyle ile latek czegos
    w formie tabletki w stylu paliwa turystycznego. Pewno da sie i wieksza lutownica
    zwulkanizowac kawalek latki jesli podeszwa bedzie z gumy. Ale powiem Ci szczerze i
    otwarcie ze czarno widze mozliwosc naprawy. Zeby dalo sie zrobic to do wulkanizowania
    potrzebna jest forma z metalu zeby napakowac do niej surowej gumy i dopiero
    wulkanizowac. Potrzebne jest jeszcze cos w rodzaju kleju z surowej gumy do
    posmarowania gumy do ktorej ma byc przywulkanizowana nowa.

  • 34. Data: 2017-09-13 08:04:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 13 września 2017 00:15:35 UTC+2 użytkownik 4...@g...com napisał:
> [...]
    > Ale powiem Ci szczerze i otwarcie ze czarno widze mozliwosc naprawy.

    Łatki rowerowe utrzymały się kilka dni, więc jest to jakiś pomysł. Ale potem
    odlazły. Za to ostatnia próba poszła nieźle, przykleiłem 2 kawałki dętki
    za pomocą cyjanoakrylu w żelu. Trzyma i chyba na razie rokuje :]
    Zamówiłem cyjanopan do połączeń elastycznych, jeszcze nie mam ale zobaczymy
    jak się sprawdzi. To chyba na razie jest dobry trop.

    L.

  • 35. Data: 2017-09-13 08:34:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 00:15, 4...@g...com pisze:
    > do paczki latek byl dolaczony prosty przyrzad do wulkanizowania
    A to jak ma działać?
    https://www.uni-max.com.pl/zestaw-lasek-gumy-wulkani
    zacyjnej-25-szt/d/?utm_content=produkt&utm_campaign=
    akce&utm_source=PL_mailing_2017-09-13(aktivni)%20(1)
    &utm_medium=emailing&spMailingID=54908278&spUserID=N
    zk0ODIxMjI2OTgS1&spJobID=1245401429&spReportId=MTI0N
    TQwMTQyOQS2

    Robert

  • 36. Data: 2017-09-13 10:15:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 10 Sep 2017 23:59:24 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Na szybko znalazłem "klej do butów" o składzie podobnym do t
    > ego
    > kontaktowego, przykleiłem testowo dętki i się zobaczy :>

    Czyli bupapren or comptible?

    --
    Marek

  • 37. Data: 2017-09-13 10:50:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 13 września 2017 10:15:15 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Czyli bupapren or comptible?

    Polipropylen czy coś w ten deseń. Ale generalnie lipa, odpadło po paru
    godzinach.

    L.

  • 38. Data: 2017-09-13 11:22:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Polipropylen czy coś w ten deseń. Ale generalnie lipa, odpadło po
    >paru
    >godzinach.

    Poliuretan, bo polipropylen to sie niemal nie klei.

    Ale poliuretan powinienien byc dobry ... szczegolnie, ze PU to
    popularny material na podeszwy.

    J.

  • 39. Data: 2017-09-13 11:34:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Potrzebne jest jeszcze cos w rodzaju kleju z surowej gumy do
    >posmarowania gumy do ktorej ma byc przywulkanizowana nowa.

    teraz jakies nowe czasy
    https://e-kleje.pl/kleje-rozpuszczalnikowe/114-multi
    bond-22-utwardzacz-klej-do-tasmociagow-gumowych.html
    http://centrumklejow.bazarek.pl/search/fraza,klej+do
    +ta%C5%9Bmoci%C4%85g%C3%B3w/

    A klejow u nich dostatek.
    Prosciej bedzie nowe buty kupic, niz sie ze wszystkimi zapoznac :-)

    J.

  • 40. Data: 2017-09-13 11:41:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 13 września 2017 11:22:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale poliuretan powinienien byc dobry ... szczegolnie, ze PU to
    > popularny material na podeszwy.

    Co by tam nie było, nie zadziałało. A materiał porowaty, czysty, suchy.
    Odeszło jakbym przykleił taśmą izolacyjną a nie klejem...

    L.