  • 81. Data: 2017-01-19 19:37:33
    Temat: Re: Doręczenie wyroku nakazowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-19 o 18:50, J.F. pisze:

    > Hm, dales mi do myslenia - przychodzi wyrok (?) nakazowy w jakiejs
    > dziwnej sprawie cywilnej - bo np byla kradziez dokumentow, czy ktos
    > sobie dopasowal dane z ksiazki telefonicznej, czy zwyczajnie pomylil, w
    > kazdym badz razie o sprawie nie masz pojecia ... to co pisac w
    > sprzeciwie ?

    "Wnoszę sprzeciw".

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2017-01-19 19:45:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"Wnoszę sprzeciw".

    Ale jesli cie dobrze zrozumialem, to potem nie mozesz sie powolywac na
    nic, skoro nic w sprzeciwie nie podniosles ?

    J.

  • 83. Data: 2017-01-19 19:53:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-19 o 19:45, J.F. pisze:

    > Ale jesli cie dobrze zrozumialem, to potem nie mozesz sie powolywac na
    > nic, skoro nic w sprzeciwie nie podniosles ?

    Nie tylko nie zrozumiałeś, ale nawet nie przeczytałeś ;(

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2017-01-19 20:20:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie tylko nie zrozumiałeś, ale nawet nie przeczytałeś ;(

    Mam wrazenie, ze to Ty nie przeczytales.

    Co mialem wyczytac ?

    J.

  • 85. Data: 2017-01-19 20:25:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-01-2017 o 18:50, J.F. pisze:

> [...]
    > sobie dopasowal dane z ksiazki telefonicznej, czy zwyczajnie pomylil, w
    > kazdym badz razie o sprawie nie masz pojecia ... to co pisac w

    Im więcej tym lepiej.
    Nawet jak nie zamierzasz skorzystać, to powołać okoliczność i wnioski
    dowodowe warto.

  • 86. Data: 2017-01-19 20:31:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Im więcej tym lepiej.
    >Nawet jak nie zamierzasz skorzystać, to powołać okoliczność i wnioski
    >dowodowe warto.

    Ale jakie, jesli o sprawie nic nie wiesz ?

    Moze byc przeciez prawie jak tutaj - z powodu wymuszenia przez
    obywatela pierwszenstwa 1 marca 2016 na drodze miedzy Pcimiem Dolnym a
    Gornym i spowodowania wypadku/kolizji zasadza sie odszkodowanie w
    wysokosci 10 tys zl ...

    Albo na podstawie jakiejs rzekomej umowy, o ktorej nie masz pojecia

    J.

  • 87. Data: 2017-01-19 22:55:42
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-01-19 17:23, LEPEK wrote:
    > To jeszcze nic.
    > Pojazd nie biorący udziału w zdarzeniu (nieopanowanie samochodu
    > zakończone wycieczką na dachu na torach) zatrzymuje się, jego kierowca
    > wysiada aby udzielić pomocy poszkodowanemu kierowcy. Ten poszkodowany
    > (przytomny) dziękuje, ale profilaktycznie zostaje odwieziony do
    > szpitala. Po jakimś czasie pomagający dostaje wezwanie na przesłuchanie
    > i zostaje oskarżony o spowodowanie wypadku.

    moja miala podobnie, ale z nutka szczescia - pierwszy dzien 'nowym'
    autem z mala wgniotka na blotniku - pojechala pojezdzic, wiejska droga
    malo uczeszczana, minela pijaczka prowadzacego rower, po 10 minutach
    wracala ta sama trasa, pijaczek lezy na srodku drogi, obok rozwalone
    puszki z piwem, chlop ma mocno krwawiaca glowe i nie kontaktuje, telefon
    na 112, zgloszenie, ekipa z karetki pojawia sie po 10 minutach, zbiera
    goscia, wypytuje - facet nawalony, kompletnie nic nie pamieta ale cos
    belkocze o samochodzie - po chwili nadjezdza radiowoz na sygnale, gadaja
    z nim chwile i zaczyna prowadzic czynnosci w sprawie potracenia
    rowerzysty, ogladaja samochod, chca zatrzymywac do wyjasnienia -
    rejestrator zamocowany na szybie ale jeszcze nie podlaczony wiec
    automatycznie nie nagrywa - na szczescie ustawialem date przed wyjazdem
    i zostawilem wlaczony z nagrywaniem, nagrywal na baterii, wylaczyl sie
    minute po przyjezdzie karetki bo bateria padla... obejrzeli nagranie na
    szybko dowiezionym laptopie - widac ze samochod nie zblizyl sie do
    faceta na mniej niz 5 metrow - i powiedzieli ze mozna jechac dalej

    minely dwa lata a nagranie dalej mamy na wszelki wypadek w czterech
    kopiach w dwoch miejscowosciach ;)

  • 88. Data: 2017-01-20 01:12:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > sobie dopasowal dane z ksiazki telefonicznej, czy zwyczajnie pomylil,
    > w kazdym badz razie o sprawie nie masz pojecia ... to co pisac w

    Jakieś straszne rzeczy czytam. Sprzeciw wnosiłem raz w życiu, niczym
    go nie uzasadniałem, nikt mi nie blokował żadnych wniosków. Ponieważ w
    sprzeciwie nie napisałem nic ani nie zgłosiłem żadnych wniosków przed
    rozprawą, sędzia nakazała dowód z przesłuchanie mnie jako świadka.
    Wygrałem :)

    Pamiętam, że w związku z tą sprawą przeryłem cały k.p.c., żeby sobie
    krzywdy nie zrobić. Nie sądzę, żeby k.p.c. zmienił się aż tak istotnie
    od tamtego czasu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2017-01-20 05:16:12
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.01.2017 o 20:20, J.F. pisze:

    > Mam wrazenie, ze to Ty nie przeczytales.
    >
    > Co mialem wyczytac ?

    Mam wrażenie, że wróciły stare dobre czasy usenetu ;P

    "
    Nawet nie musi być uzasadnienia - to nie postępowanie cywilne, że
    niepodniesienie czegoś w sprzeciwie pozbawia możliwości późniejszego
    powołania się na to.
    "

    Ja tam ekspertem nie jestem, piszę tylko na podstawie powyższego cytatu.
    Z którego wynika, że w toku dalszego postępowania możesz się powołać na
    cokolwiek, co było, lub nie było podniesione w sprzeciwie. Więc w
    sprzeciwie nie musisz nic podnosić.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 90. Data: 2017-01-20 08:51:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-19 o 20:20, J.F. pisze:

    > Mam wrazenie, ze to Ty nie przeczytales.
    >
    > Co mialem wyczytac ?

    Moja pomyłka, myślałem że piszesz o sprzeciwie w sprawie karnej (pisałeś
    o wyroku nakazowym, którego nie ma w sprawach cywilnych).

    Pozew przychodzi z uzasadnieniem i załącznikami, z nich się dowiadujesz
    o co w sprawie chodzi.

    --
    Liwiusz