  • 201. Data: 2014-09-09 20:15:16
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >Wymuszania?

    >A wdziałes np. w jakimkolwiek programie motoryzacyjnym wzmianke na
    >ten
    >temat?
    >A widziałes zeby w dzien dobry TVN mówili kiedys ze ludzie wjezdzaja
    >na
    >ronda zbyt slamazarnie? A o innych pierdołach gadają, wiec dla
    >odmiany
    >mogliby powiedziec cos sensownego.

    I pokazac efektowny wjazd na rondo z piskiem opon ... i lekkim
    hamowaniem tego z tylu ?

    J.

  • 202. Data: 2014-09-09 20:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I pokazac efektowny wjazd na rondo z piskiem opon ... i lekkim
    > hamowaniem tego z tylu ?

    Skoro płynnie nie umiesz...

  • 203. Data: 2014-09-10 00:18:35
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, ... nie zawsze winny.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2014, Zenowik6 wrote:

    > Nic nie zapomniałem. Tego nie ma w art. 4.

    Ech... pomyliłem argumentacje, o czym innym myślałem :(,
    mea culpa, wnoszę o łagodny wymiar kary.

    Dla jasności: nie widzę wiele miejsca na art.4.
    Napisałem od czapy myśląć o czym innym, ale wniosek który
    miałem na uwadze był IMO prawidłowy :)

    Dlatego:

    > To wynika z art. 4 i było już wielokrotnie opisywane.

    Było, ale wymaga jednego warunku - od momentu zauważenia,
    jadący w pierwszeństwem musi mieć "techniczną możliwość"
    na reakcję w postaci zauważenia, że ten drugi nie będzie
    stosował się do przepisu.
    A nie jest powiedziane, że tylko dlatego, że zawracał,
    zahamował do zera.
    Ba, JEST prawdą, że widzę (w razie istnienie mocnych
    dowodów, np. nagrań) możliwość dla "nienieustąpienia" :)
    przez wyjeżdżającego ze strzałki - właśnie wtedy, kiedy
    zawracający zahamował do zera lub prawie do zera, a ten
    ze strzałki nie hamował.
    Z definicji "ustąpienia pierwszeństwa" oczywiscie :)
    Jakoś tak powszechne jest przekonanie, że ustąpienie jest
    równoznaczne z "ustąpieniem miejsca", a tak nie jest
    (nie obejmuje "prawa do przyspieszania").

    No i jeszcze osobna sprawa:

    > Jak potrzebujesz szczegół "względem jadącego" to zwróć się do posłów,
    > aby dopisali to do PoRD.

    Akurat nie do art.4, ale do sporej części inych przepisów,
    wcale nie trzeba. Wynika z "zasad prawnych" (a w sumie przypadek
    kolizyjności przepisów miałem na myśli, pisząc "nie na temat").

    Do art.4 faktycznie ma się jak pięść do nosa :(

    pzdr, Gotfryd

  • 204. Data: 2014-09-10 12:28:33
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-09-09 19:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Icek" napisał w wiadomości grup

    > A jak czesto ? Bo i we Wroclawiu sie to zdarza ... no powiedzmy 10km w
    > 1.5h, ale raczej raz na 5 lat :-)

    często, przejechanie tego dystansu o 14 prawie nigdy nie daje czasu
    niższego niż 1h

    > O co chodzi z tym parkowaniem tylem ? nie wolno, czy tylko tym z innego
    > stanu nie wolno ?

    bo FLO ma blachy tylko z tyłu. A jak radiowóz jedzie i kontroluje
    (automatycznie za pomocą kamery podpiętej do komputera) to nie widać blachy.

    > No i mamy lepsze rozwiazania - oslupkowano wszystkie chodniki i nie da
    > sie zaparkowac.
    > Zlosliwi dodaja ze ma to cos wspolnego z otwarciem nowego,
    > prywatno-publicznego parkingu, po 6 zl/h.

    no i do tego dochodzi. Ale to w mojej ocenie błędna strategia

    Icek

  • 205. Data: 2014-09-10 13:28:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >często, przejechanie tego dystansu o 14 prawie nigdy nie daje czasu
    >niższego niż 1h

    Ale to 27km !
    Nie wiem czy to miasto, czy autostrada, ale 27km/h przez swiatla to
    calkiem normalny wynik.
    Ktory we Wroclawiu juz dawno osiagnelismy - choc cholera wie jak
    mierzone.

    >bo FLO ma blachy tylko z tyłu. A jak radiowóz jedzie i kontroluje
    >(automatycznie za pomocą kamery podpiętej do komputera) to nie widać
    >blachy.

    Ale o co chodzi - jak nie ma tablicy to glina kamera nie zauwaza zle
    zaparkowanego auta, czy na odwrot - wystawia za brak tablicy ?
    Czy kazde auto z florydy parkuje LA nielegalnie ?

    J.

  • 206. Data: 2014-09-10 14:35:28
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Główna to główna i nie po to jest prawo aby z niego nie móc korzystać. Mam
    > prawo żyć i sam z tego prawa zrezygnować nie mogę. Nawet w imię
    > usprawnienia.

    Nie będziesz mógł w pełni z głównej korzystać, bo zainstalują światła
    i będziesz stał na czerwonym przed pustym skrzyżowaniem w dużej części
    doby, więc lepiej czasami nieco zwolnić, aby z podporządkowanej
    też mogli wjechać.

  • 207. Data: 2014-09-10 15:13:54
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    > tak ? a kto dał Ci prawo mierzenia czy naprawdę zaoszczędzisz ludziom
    > czasz?

    Art. 3 ust. 1 m.in. mówi o nie utrudnianiu ruchu. Przy okazji prowadzi to do
    oszczędności czasu.

    > A Ty z punktu widzenia swojego auta możesz nie widzieć oglądu sytuacji
    > czyli np. co się wydarzy gdy Ty złamiesz prawo

    Nie mówimy o łamaniu prawa. Mówimy o stosowaniu art. 3 ust. 1.
    Jeżeli nie jesteś pewien czy ruch utrudniasz, czy ułatwiasz, to jedziesz
    dalej i nie przepuszczasz.
    Ja widzę, że większość kierowców nie ma problemu z oceną.
    Niestety często spotykam nadgorliwych o których inni już pisali.

  • 208. Data: 2014-09-10 15:33:48
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    > Dlatego warto unikać takich sytuacji i nie obdarowywać tych
    > na podporządkowanej NIE SWOIM wolnym czasem...
    > mają święte prawo będąc
    > na głównej drodze oczekiwać że pojadą wcześniej niż ci co
    > czekają na drodze im podporządkowanej.

    Jeżeli sytuacja pozwala to warto nieco zwolnić, aby ten z podporządkowanej
    mógł wjechać na główną. W przeciwnym razie zainstalują światła
    i ruch na głównej bedzie stać na czerwonym przed pustym skrzyżowaniem,
    bo to najczęściej widzę.

  • 209. Data: 2014-09-10 15:51:59
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    > Ech... pomyliłem argumentacje, o czym innym myślałem :(,
    > mea culpa, wnoszę o łagodny wymiar kary.

    :))
    Nic się nie stało.
    Dobrze, że zauważyłeś i dobrze, że ja zauważyłem.

  • 210. Data: 2014-09-10 18:05:25
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-09-10 15:33, Zenowik6 pisze:

> [...]
    > mógł wjechać na główną. W przeciwnym razie zainstalują światła
    > i ruch na głównej bedzie stać na czerwonym przed pustym skrzyżowaniem,

    ale chyba nie o tym był wątek

    co innego lekko zwolnić a co innego zatrzymać się i próbować przepuścić
    2-3 samochody

    Icek