  • 21. Data: 2017-12-01 18:46:25
    Temat: Re: Drukarka kolorowa
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 29.11.2017 o 20:16, Kris pisze:
> [...]
    jakości wydruku az tak bardzo nie zależy
    trzeba było coś druknąc to tusze czy inna głowica zaschnięta
    arki-atramentowe-i-laserowe-4584?string=laserowa&ord
    er=d&rodzaj-druku=Kolorowy&price_to=400&offerTypeBuy
    Now=1&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-ele-1
    -3-1003

    > Do takich wniosków to już doszedłem a moj post tu jest po to żeby mi doradzić
    jakiej KONKRETNIE szukać

    Ze dwa lata temu szukałem jakiejś nowej drukarki laser color i chciałem
    znaleźć taką, która ma tanie tonery. Po własnym śledztwie wybrałem Laser
    Jet Pro 200 M251N - drukarkę sieciową. Były 2 wersje z czego tańsza
    miała tylko Eth a droższa też WiFi. Po roku zaczęła krzyczeć, że kończy
    się czarny toner, więc kupiłem nowy ale jeszcze nie zmieniałem. I tak
    sobie krzyczy już ze 3 kwartały, a dalej drukuje. Na allegro widzę firmy
    sprzedające tonery (Cartridge z chipem) po 35 zł i wydajnością do 25600
    Black i 1800 color.
    Polecam. Widzę że na allegro sprzedają jakieś używki po 350 do 500 zł.
    Ale za 670 zł masz M252.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2017-12-01 18:53:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >że kończy się czarny toner, więc kupiłem nowy ale jeszcze nie
    >zmieniałem. I tak sobie krzyczy już ze 3 kwartały, a dalej drukuje.

    IMO - wiekszosc laserowek nie ma zadnego czujnika toneru, a tylko
    licznik.
    Moze stron, moze pikseli.

    Taki np Brother jest taki wredny, ze krzyczy "mało", jeszcze troche
    podrukuje ... i sie zatrzyma.
    Wsadz mu nowy toner.
    A po zasymulowaniu ze nowy, stary potrafi drugie tyle wydrukowac.

    Oki jeszcze wredniejsze bylo - zolty toner sie skonczyl ...
    czarno-biale ksero tez nie dziala.

    >Na allegro widze firmy sprzedające tonery (Cartridge z chipem) po 35
    >zł i wydajnością do 25600 Black i 1800 color.

    W ogole fajne rzeczy czasem widac - np kolorowy toner 1kg za 60 zl.
    Ale bo to wiadomo czy zadziala ?

    A wzorem atramentowek - w tonerach czasem chipy, nie da rady dolac,
    trzeba inny :-)

    Ha, a moze by tak Unie na nich napuscic ?
    Przyp* im kare, to przestana oszukiwac :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-12-02 09:17:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *J.F.* napisał(-a):

    > Wymienial ktos takie bebny ? Sa jakies niespodzianki, czy powinno sie
    > udac ?

    A ten bęben to faktycznie padł, czy tylko jego licznik drze mordę że się
    skończył? Może wystarczy go zresetować i dalej drukować? W swojej
    HL-2030 wymieniałem kiedyś same wałki (światłoczułe?) i cały bęben. Nie
    ma filozofii, przy czym kupowanie nowego oryginalnego bębna to raczej
    mało racjonalne.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 24. Data: 2017-12-02 12:38:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-12-01 o 18:53, J.F. pisze:
    > Taki np Brother jest taki wredny, ze krzyczy "mało", jeszcze troche
    > podrukuje ... i sie zatrzyma. > Wsadz mu nowy toner.
    > A po zasymulowaniu ze nowy, stary potrafi drugie tyle wydrukowac.

    Kupiłem rok temu Brother HL-L2340DW (czarno-biała).
    Dostępne drukarki uszeregowałem według cena+cena 6000 stron (założyłem,
    że do wymiany bębna nigdy nie dojdę).

    Fabryczny toner teoretycznie na 700stron (gdzieś to wyczytałem - chyba w
    instrukcji).

    Przestudiowałem menu i znalazłem dwa ustawienia decydujące o zużyciu tonera.
    Jedno w zakresie -6... +6 (default 0) ustawiłem na -6 (na nowym tonerze
    praktycznie nie widziałem różnicy).
    Drugie chyba dwustanowe przełączyłem na oszczędny - oglądając wydruk pod
    lupą stwierdziłem, że to chyba pocienia nieco czcionki.
    Gdzieś przy 1000 stron zaczął krzyczeć, że się toner kończy.
    Przełączyłem w menu flagę że ma to ignorować.
    Gdzieś koło 1300 stron wydruki zaczęły być blade.
    Przełączyłem z -6 na +6.
    Przy 1400 znów zaczęły być blade.
    Wstawiłem toner za 100zł z DrTusz na teoretycznie 2600 stron, cofnąłem
    ustawienia do stanu jak na początku i teraz to chyba poczekam na jakieś
    dalsze wnioski :)
    P.G.

  • 25. Data: 2017-12-02 13:23:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Dec 2017 09:17:24 +0100, Big Jack napisał(a):
    > W wiadomości
    >
    > A ten bęben to faktycznie padł, czy tylko jego licznik drze mordę że się
    > skończył? Może wystarczy go zresetować i dalej drukować?

    *j go wie. Licznik darl morde, wiec go profilaktycznie zresetowalem.
    A tak z 1500 stron pozniej ... na starym, mocno juz zuzytym tonerze,
    drukuje dobrze. Na nowym pełnym - brudzi papier, takie smugi sie
    pojawiaja.

    Ale nie od razu, dopiero po ktorejs stronie ciurkiem.
    A po chwili odpoczynku pierwsza znow jest dobra.

    I nie wiem - beben czy co innego, temperatura czy jakies napiecie
    spada. A moze rosnie.

    Na razie tylko jeden kolor.

    > W swojej
    > HL-2030 wymieniałem kiedyś same wałki (światłoczułe?) i cały bęben. Nie
    > ma filozofii, przy czym kupowanie nowego oryginalnego bębna to raczej
    > mało racjonalne.

    Zdecydowanie nieracjonalne. Zespol bebnow cos 700zl, nowa drukarka
    1100.

    J.

  • 26. Data: 2017-12-02 22:00:28
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2017-11-29 20:53, Kris wrote:
    jakości wydruku az tak bardzo nie zależy

    > No i?
    > Ze Stolycy jesteś jak mniemam?
    > Ps
    >
    > A jak "zapotrzebowanie" na wydruk jest o godz 20.30 to znajdziesz jaki
    zaprzyjaźniony punkt ksero który to mi za 50gr/strona wydrukuje z dostawą do domu?

    Jestem z bylej stolicy.

    i sie tak zastanawiam, po co komu w domu wydruk o 2030?

  • 27. Data: 2017-12-02 22:09:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 22:00:38 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:
    jakości wydruku az tak bardzo nie zależy

    zaprzyjaźniony punkt ksero który to mi za 50gr/strona wydrukuje z dostawą do domu?

    > Jestem z bylej stolicy.
    >
    > i sie tak zastanawiam, po co komu w domu wydruk o 2030?
    Ok. Specjalnie dla Ciebie przyjmijmy że o 16,30 albo 9,45 wydruk mi potrzebny.
    Zmienia to co s?

  • 28. Data: 2017-12-03 00:47:31
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 02.12.2017 o 22:00, Ilona pisze:

    > Jestem z bylej stolicy.
    >
    > i sie tak zastanawiam, po co komu w domu wydruk o 2030?

    Dziecko musi coś zrobić na lekcje na jutro?

    --
    pozdrawiam
    MD