  • 11. Data: 2011-03-01 13:39:10
    Temat: Re: Drut na antenę...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Mar 2011 03:31:21 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >PS drut fi 1 zwiniety w petelke 100mm ma na zewnatrz 101, a wewnatrz
    >99mm. Czyli wydluzenie +/- 1%.

    dwa razy myslalem, ale widac nalezalo trzy razy :-)

    >A jeden procent modulu Younga to 2000 MPa. Kiepsko.

    No wlasnie tak mi doswiadczenie podpowiada - trudno 1mm drut tak
    zwinac i zeby on sie potem jeszcze rozprostowal.

    Czyli tam jakas sztuczka w tej antenie.

    J.

  • 12. Data: 2011-03-02 16:35:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Mar 1, 2:39 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > dwa razy myslalem, ale widac nalezalo trzy razy :-)

    > No wlasnie tak mi doswiadczenie podpowiada - trudno 1mm drut tak
    > zwinac i zeby on sie potem jeszcze rozprostowal.
    >
    > Czyli tam jakas sztuczka w tej antenie.

    Jest jeszcze wspolczynnik Poissona. To nie jest czyste jednoosiowe
    rozciaganie, wiec nalezaloby wziac poprawke. Siedze w Gdansku na
    lotnisku, a to miejsce odmozdza wiec nie chce mi sie myslec, ale
    raczej wiele sie nie wyczaruje. To chyba nie jest fi 1mm.
    Konrad
    PS a skad wiadomo ze ta petelka ma srednice 100mm?

  • 13. Data: 2011-03-02 20:42:36
    Temat: Re: Drut na antene...
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2011 17:35, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > lotnisku, a to miejsce odmozdza wiec nie chce mi sie myslec, ale
    > raczej wiele sie nie wyczaruje. To chyba nie jest fi 1mm.

    To jest fi=1[mm] jeśli wierzyć suwmiarce ;-)

    > PS a skad wiadomo ze ta petelka ma srednice 100mm?
    Ja tego nie pisałem, natomiast ponieważ poszukiwany drut leży u mnie na
    biurku to na szybko zrobiłem pętelkę 9[cm].

    Na szybko komórką nagrałem jak to się wygina:

    http://sp9rqa.net/Wideo000.3gp
    http://sp9rqa.net/Wideo001.3gp
    http://sp9rqa.net/Wideo002.3gp

    Część została odizolowana ponieważ na całości była nasunięta koszulka
    termokurczliwa.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-03-03 00:05:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    1. czy drut jest magnetyczny?
    2. czy widac jego przekroj, a jesli tak to czy ma jakies warstwy?
    3. czy jest twardy, czy da sie koncowka zarysowac szklo?
    4. czy jesli szczypcami ostro zegnie sie koncowke to czy sie zgina,
    czy od razu krucho peka?

  • 15. Data: 2011-03-03 09:30:51
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-03 01:05, Konrad Anikiel pisze:
    > 1. czy drut jest magnetyczny?

    NIE.

    > 2. czy widac jego przekroj, a jesli tak to czy ma jakies warstwy?
    Nie, nie widać warstw. Oglądałem pod mikroskopem.

    > 3. czy jest twardy, czy da sie koncowka zarysowac szklo?
    Bez problemu.

    > 4. czy jesli szczypcami ostro zegnie sie koncowke to czy sie zgina,
    > czy od razu krucho peka?

    Przy zginaniu bardzo sprężynuje, chciałem ułamać końcówkę ok. 5mm,
    ale nie bardzo chciała się złamać (a troche mi szkoda tego drutu łamać
    za dużo, ba zawsze mogę zrobić krótszą anteknkę) i w końcu utraciłem
    kombinerkami, drut pękł w tym miejscu.

  • 16. Data: 2011-03-03 11:01:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    No tak, to nie jest stal. Moze byc nitinol:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel_Titanium
    Konrad

  • 17. Data: 2011-03-03 11:21:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    A gdzie ta antenka byla wyprodukowana? Bo stopy o tak wysokiej
    zawartosci niklu sa objete w wielu krajach kontrola eksportu.
    Konrad

  • 18. Data: 2011-03-03 12:10:17
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-03 12:21, Konrad Anikiel pisze:
    > A gdzie ta antenka byla wyprodukowana? Bo stopy o tak wysokiej
    > zawartosci niklu sa objete w wielu krajach kontrola eksportu.

    SMA-24

    Pewnie tu:
    http://www.cometantenna.com/content.php?ID=2

  • 19. Data: 2011-03-03 12:20:00
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-03 12:01, Konrad Anikiel pisze:
    > No tak, to nie jest stal. Moze byc nitinol:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel_Titanium

    No to czuję, że już kupiłem...

  • 20. Data: 2011-03-03 12:31:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Mar 3, 12:10 pm, Kris_gor <k...@p...onet.pl> wrote:

    > SMA-24
    >
    > Pewnie tu:http://www.cometantenna.com/content.php?ID=2

    Ciekawostka, bo amerykany maja najbardziej popieprzone zakazy eksportu
    takich materialow. Pewnie nawet w ZSRR nie bylo takich maniakow.
    Konrad