  • 21. Data: 2015-07-19 17:58:59
    Temat: Re: Dwa bezpieczniki i przyczepa kempingowa
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-07-18 o 16:00, Adam pisze:

    > Wtedy należałoby rozdzielić zero na robocze i ochronne.
    > Przy podpięciu się dwoma przewodami - zero może być raz tu, raz tam.
    > Jeszcze niechcący ktoś by puścił fazę na obudowy urządzeń - lepiej nie.
    > Tylko i wyłącznie instalacja dwuprzewodowa - będzie mimo wszystko
    > bezpieczniej.

    Nie musisz mieć zera roboczego i ochronnego. Suma prądów ma być zero.
    Jeśli zamkniesz obwód przez ziemię to suma na różnicówce nie będzie
    równa zero i różnicówka odłączy obie linie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2015-07-19 18:00:47
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-07-19 o 16:23, badworm pisze:

    > Różnicówka nigdy nie jest uważana ani za środek ochrony przed dotykiem
    > bezpośrednim ani bezpośrednim. Pełni jedynie uzupełniającą funkcję
    > ochrony. Jej zastosowanie nie rozwiąże więc z automatu problemu
    > możliwości porażenia w przyczepie kempingowej bądź w jej otoczeniu.

    No ale on nie ma w tej chwili żadnej ochrony. Wygląda na to, że musi
    mieć po prostu wszystkie urządzenia robione w II klasie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2015-07-19 18:01:48
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Praktyka przeczy Twoim teoriom. Kuchenka eketryczna jednopłutkowa. Taka ze
    śmiesznym gniazdem do przedłużacza z ceramiczną końcówką. Obudowa i płyka podłączona
    do zera ochronnego. Wtyk przewodu można podłączyć normalnie i odwrócony o 180
    stopni. Położenie zera roboczego i fazy w gniazdkach do którycch się podłącza
    kuchenkę nie normalizowane. I dotknięcie do metalowej obudowy nie zabija. Cud jakiś
    czy co?

    Może zostawiaj z jedno zdanie, aby było wiadomo na co odpowiadasz.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2015-07-19 18:05:41
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > Jeszcze niechcący ktoś by puścił fazę na obudowy urządzeń - lepiej nie.
    > Tylko i wyłącznie instalacja dwuprzewodowa

    A gniazda do których podłączasz przyczepę nie mają bolca zerującego? A
    może nie możesz kupić kabla zasilającego z trzema przewodami? Przecież
    ochrona nie jest oparta na tym gdzie jest bolec N, tylko na tym żeby
    zawsze było sprawne połączenie PE.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2015-07-19 18:08:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Sunday, July 19, 2015, 6:05:41 PM, you wrote:

> [...]
    > może nie możesz kupić kabla zasilającego z trzema przewodami? Przecież
    > ochrona nie jest oparta na tym gdzie jest bolec N, tylko na tym żeby

    Zaufałbyś takiemu PE? To ja już wolałbym mieć różnicówkę i zasilanie
    dwoma przewodami.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2015-07-19 18:14:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Może zostawiaj z jedno zdanie, aby było wiadomo na co odpowiadasz.

    Przez lata mu różni Syzyfowie próbowali tłumaczyć, by nie cytował
    wszystkiego i wycinał rzeczy zbędne. Długo to trwało, lecz w końcu
    sprawę przemyślał jak umiał -- i teraz wyciął wszystko. Bo on na nic
    nikomu nie odpowiada, wypisuje tylko swoje przedumki, więc kontekst
    jest do tego zbędny.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2015-07-19 19:23:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamiast mnie pouczać zadajn pytanie temu co zrobił program używany przez Ciebie "
    Dlaczego nie jest kompatybilny z google groups". Jestem użytkownikiem a nie
    ekspertem. Google dostarczyło mi taką możliwość korzystania z usługi z jakiej
    korzystam.

  • 28. Data: 2015-07-19 20:11:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ja nawet spotkałem się z przypadkiem licznikowania na zimnej żyle.

    No, czyż słusznie nazwałbym instalatora takiego "cuda", że jest, pardon,
    "pochwa"?
    Co nawet nie sprawdził, co i jak podłącza?

    > Wystarczyło skorzystać z dobrego uziemienia, by czerpać moc przy

    No właśnie.

    > nieruchomym liczniku.

    A potem pewnie elektrownia się dziwiła, że im na węgiel nie starcza...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 29. Data: 2015-07-19 20:58:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-07-18 o 20:48, Maciek pisze:

    > Czy dobrze zrozumiałem - na zasilaniu trójfazowym były bezpieczniki na
    > każdej fazie i jakaś rurka metalowa na przewodzie neutralnym? Ktoś
    > widocznie się pomylił projektując a potem to zauważono i w miejsce
    > bezpiecznika pojawiła się rurka. Nie wstwia się zabezpieczeń na
    > neutralnym przy zasilaniu trójfazowym.

    Nie pomylił.

    Przyjeżdżają nowe maszyny do mnie na zakład, róże firmy (kraje), różnego
    typu, np. cele zrobotyzowane, prasy hydrauliczne, i w niektórych jest
    właśnie tego typu gniazdo bezpiecznikowe: 3 sztuki bezpieczników typu NH
    oraz czwarta sztaba na neutralnym, i to nie "co pod ręką" tylko normalny
    element widać że zamówieniowy, sztaba dokładnie tak samo wykonana jak
    styki tych NH. Francja nie ma neutralnego na ten przykład w maszynach
    produkcyjnych, może o to chodzi? Aby poza można było podłączyć.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2015-07-19 21:37:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > No, czyż słusznie nazwałbym instalatora takiego "cuda", że jest, pardon,
    > "pochwa"?
    > Co nawet nie sprawdził, co i jak podłącza?

    Ktoś mógłby przypuszczać, że ktoś wziął za to w łapę. Ale nie, to się
    tam pojawiło po jakichś zmianach na zewnątrz lokalu. Jakiś fachman
    odpiął zasilanie przy przeróbce, a potem przypiął odwrotnie.

    > No właśnie.

    > A potem pewnie elektrownia się dziwiła, że im na węgiel nie starcza...

    Teraz to się podobno na budowach nie pije.

    --
    Jarek